Gość jasium400 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Witam wszystkich. Mój problem polega na tym że po 260tysiącach zaczyna padać skrzynia w mojej gsi z silnikiem c20ne. Chciałbym ją wymienić na skrzynię z takimi samymi przełożeniami a dowiedziałem się z postów ArKosa że są dwa rodzaje tych skrzyń f16cr i f16wr. Obok dekielka piątego biegu znalazłam numer taki oto: I00731 0291 C355 a na dekielku piątki naklejkę z kodem kreskowym a pod nim dwie litery NL. W związku z tym moje pytanie brzmi czy to C355 oznacza skrzynkę f16cr z przełożeniem głównym 3,55 czy się mylę? Chciałem jeszcze zapytać czy ktoś ma może jakieś namiary na sklep z łożyskami do tej skrzynki? Głównie potrzebuje łożyska i bez problemu zregenerował bym sobie sam tą skrzynię bo wiem na czym jeździłem i wiem że ta skrzynia jest pewna a nie chciałbym kupować jakieś używki nie wiadomo z czym w środku. Na allegro takie f16 można dorwać już za 100zł niby 100% sprawne i chciałbym porównać co się bardziej opłaca czy regeneracja czy wymiana. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 po 260tysiącach zaczyna padać skrzynia z pewnością jest to więcej niż 260 tyś Obok dekielka piątego biegu znalazłam numer taki oto: I00731 0291 C355 z oznaczenia ważne jest ostatnie oznaczenie czyli C355 mówi ono o tym, że jest to skrzynia krótka (CR) bo jest litera C długie skrzynie czyli WR miały w tym miejscu W 355 to oznaczenie przekładni głównej, czyli przełozenie główne wynosi 3,55 generalnie jest to krótka skrzynia, ale nie najkrótsza czy to C355 oznacza skrzynkę f16cr z przełożeniem głównym 3,55 czy się mylę? nie, nie mylisz się i masz racje czy ktoś ma może jakieś namiary na sklep z łożyskami do tej skrzynki? naprawa jest nieopłacalna wyniesie więcej niz zakup drugiej skrzyni na której pojeździsz chociażby rok, żeby znowu wymienic uzywka F16 jest do dostania już za 80zł same łożyska (komplet) + uszczelki i uszczelniacze (bo siłą rzeczy trzeba je wymienić jak sie rozbierze skrzynię) może kosztować w okolicy 180-200zł moim zdaniem nie warto moja sugestia jesli auto służy ci do normalnej jazdy, czyli typowe wozidełko, to pomysl o WR-ce taka WR 4,17 to spora oszczędność paliwa, na pewno odczujesz różnicę jesli z kolei lubisz poganiać trochę albo jakieś ściganki od czasu do czasu, to pomyśl o skrzyni z daewoo lanos/nexia czyli D16 dorwanie tej skrzyni z przełożeniem 4,17 to niesamowity kop i zobaczysz, na co naprawdę stać 8v bedziesz wajchował bardzo czesto, nie dasz rady polecieć więcej niż 190km/h ale wygar auto bedzie miało nielichy pomiedzy tymi opcjami jakie wymieniłem jest kompromis w postaci takiej właśnie CR 3,55 - w miarę przyspieszenie, w miarę ekonomia D16 nową widziałem na jednym z for za 450zł... NÓWKA nieuzywana   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasium400 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Dzięki ArKos wiedziałem że nie zawiedziesz Ostatnio często jeżdżę po autostradach więc mam dylemat czy założyć skrzynię krótką czy długą. Z jednej strony jak na dłuższe trasy to wypadało by zalożyć skrzynię WR a z drugiej strony to lubię też pogonić maszynkę albo zostawić w tyle na światłach jakiegoś cwaniaczka Chyba jednak w tej sytuacji zostawię skrzynkę z takim przełożeniem jakie mam bo to najlepszy kompromis będzie. W przyszłości zamierzam kupić jeszcze jedno gsi z tym silniczkiem więc pewne jest że włożę tą D16 z daewoo którą polecił ArKos bo słyszałem już wcześniej opinie że na niej c20ne zbiera się całkiem elegancko. Jeszcze raz dzięki ArKos. Pozdrawiam [ Dodano: 2010-10-16, 15:37 ] Witam. Mam pytanko dotyczące skrzyni f20, czy podejdzie ona zamiast skrzyni f16? Chodzi mi o sprzęgło i przeguby czy nie trzeba będzie zmieniać ich tak żeby pasowały pod f20. Jeszcze jedno pytanie przy okazji, czy w przyszłości jakbym chciał zmieniać sprzęgło przy f20 to będzie możliwość wymiany bez ściągania skrzyni tak jak w f16 czy przy f20 trzeba ściągnąć skrzynkę?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maliniak123 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Mam pytanko dotyczące skrzyni f20, czy podejdzie ona zamiast skrzyni f16? tak podejdzie Chodzi mi o sprzęgło i przeguby czy nie trzeba będzie zmieniać ich tak żeby pasowały pod f20. nie trzeba wszystko p&p Jeszcze jedno pytanie przy okazji, czy w przyszłości jakbym chciał zmieniać sprzęgło przy f20 to będzie możliwość wymiany bez ściągania skrzyni tak jak w f16 czy przy f20 trzeba ściągnąć skrzynkę? Nie jestem pewien ale xe w którym seryjnie była montowana F20 miało garnkowe koło zamachowe a tam już się nie wymieni sprzęgła bez rozdzielania silnika ze skrzynią, były xe z płaskim kołem zamachowym ale czy miały skrzynie z dekielkiem rewizyjnym ?? Ogólnie żeby wymienić sprzęgło bez rozdzielania silnika ze skrzynią to skrzynia musi mieć dekielek rewizyjny przykręcany na 2 śrubki od dołu skrzyni a silnik płaskie koło zamachowe   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 xe w którym seryjnie była montowana F20 miało garnkowe koło zamachowe Były też z płaskim. Żaden problem przełożyć sprzęgło z F16 do F20. A otwór rewizyjny posiada - mam 2 skrzynie F20 i obie mają.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się