Skocz do zawartości

Lanos i "stukanie" w silniku


Gość klocu999

Rekomendowane odpowiedzi

w lanosie cos w silniku mi "stukało" myslalem ze to tylko zawory.

 

mechanik kazal mi wymieniac walek rozrzadu, szklanki zaworów, dźwigienki zaworowe, zestaw uszczelek pod głowice, rozrzad i mozliwe ze pompe wody, do tego wymiana oleju i filtr oleju. do tego kazal "splanować głowice"

 

co o tym sadzicie? jedynie co jest nie tak to niepokojące stukanie/ klepanie i walek rozrzadu jest jakby porysowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw uszczelek - jeśli nie cieknie to pod głowicę zbędna wymiana, planowanie też zbędne, aczkolwiek zgodnie ze sztuką wymagane przy kazdej wymianie uszczelki głowicy

do tego dochodzi komplet nowych śrub głowicy

 

jeśli klepią popychacze to zdejmuje się rozrząd, wałek rozrządu i wymienia popychacze

potem zakłada wałek i montuje nowy pasek, który raz założony i napięty powinien być wymieniony na nowy (tak zalecają producenci)

 

dźwigienki zaworowe czyli koniki - zapewne masz silnik 8 zaworowy bo tylko w takich są, 16v ma bezpośrednio z krzywki gnieciony hydropopychacz

jeśli koniki są wytarte to wymiana

jeśli nie noszą śladów nierównomiernego zużycia to po co?

 

wymiana wałka - zdarza się że jak popychacze są skrajnie dobite to wałek sie wytrze

to widać gołym okiem - jeśli ma starte krzywki nierównomiernie to wymiana, jesli nie to po co?

 

lepszy wałek - jedynie z kadetta 13nb, był ostrzejszy, ale ciężko dostać więc odpada kombinowanie z innymi

markowy nowy wałek dorówna kosztami połowy auta ;)

 

rozrząd - jak wyżej

zdjęcie paska to konieczność jego wymiany

do tego warto przy okazji zmienić pompę wody - 120 zł nie fortuna a jest spokój

kompletny rozrząd to 200zł za części, nie więcej, czyli pompa wody + pasek

chyba że masz silnik z napinaczem to +100zł za napinacz

 

stożek - efekt placebo, czyli jeśli psychicznie chcesz mieć świadomość stada kuniuff więcej i z tego powodu lepsze samopoczucie, to montuj, ale możesz pogorszyć zamiast polepszyć

wiele silników oplowskich lepiej pracuje z oryginalną puszką niż ze stożkiem, a lanos w prostej linii ma silniki żywcem zerżnięte z opla

najlepszym rozwiązaniem jest sportowa wkładka filtra, np K&N czy coś w ten markowy deseń

 

baj de łej

ten silnik nie ma potencjału i każdy dodatkowy wydłubany koń kosztuje fortunę w porównaniu z innymi, sprawdzonymi metodami podniesienia mocy auta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania