Gość klocu999 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 w lanosie cos w silniku mi "stukało" myslalem ze to tylko zawory. mechanik kazal mi wymieniac walek rozrzadu, szklanki zaworów, dźwigienki zaworowe, zestaw uszczelek pod głowice, rozrzad i mozliwe ze pompe wody, do tego wymiana oleju i filtr oleju. do tego kazal "splanować głowice" co o tym sadzicie? jedynie co jest nie tak to niepokojące stukanie/ klepanie i walek rozrzadu jest jakby porysowany   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 zestaw uszczelek - jeśli nie cieknie to pod głowicę zbędna wymiana, planowanie też zbędne, aczkolwiek zgodnie ze sztuką wymagane przy kazdej wymianie uszczelki głowicy do tego dochodzi komplet nowych śrub głowicy jeśli klepią popychacze to zdejmuje się rozrząd, wałek rozrządu i wymienia popychacze potem zakłada wałek i montuje nowy pasek, który raz założony i napięty powinien być wymieniony na nowy (tak zalecają producenci) dźwigienki zaworowe czyli koniki - zapewne masz silnik 8 zaworowy bo tylko w takich są, 16v ma bezpośrednio z krzywki gnieciony hydropopychacz jeśli koniki są wytarte to wymiana jeśli nie noszą śladów nierównomiernego zużycia to po co? wymiana wałka - zdarza się że jak popychacze są skrajnie dobite to wałek sie wytrze to widać gołym okiem - jeśli ma starte krzywki nierównomiernie to wymiana, jesli nie to po co? lepszy wałek - jedynie z kadetta 13nb, był ostrzejszy, ale ciężko dostać więc odpada kombinowanie z innymi markowy nowy wałek dorówna kosztami połowy auta rozrząd - jak wyżej zdjęcie paska to konieczność jego wymiany do tego warto przy okazji zmienić pompę wody - 120 zł nie fortuna a jest spokój kompletny rozrząd to 200zł za części, nie więcej, czyli pompa wody + pasek chyba że masz silnik z napinaczem to +100zł za napinacz stożek - efekt placebo, czyli jeśli psychicznie chcesz mieć świadomość stada kuniuff więcej i z tego powodu lepsze samopoczucie, to montuj, ale możesz pogorszyć zamiast polepszyć wiele silników oplowskich lepiej pracuje z oryginalną puszką niż ze stożkiem, a lanos w prostej linii ma silniki żywcem zerżnięte z opla najlepszym rozwiązaniem jest sportowa wkładka filtra, np K&N czy coś w ten markowy deseń baj de łej ten silnik nie ma potencjału i każdy dodatkowy wydłubany koń kosztuje fortunę w porównaniu z innymi, sprawdzonymi metodami podniesienia mocy auta   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się