Skocz do zawartości

Opel Astra II 1,7 dti czy 2,0 dti?


Gość pietrek_g

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Poszukuje opinii na tema auta z silnikiem wymienionego w temacie lub o tych silnikach w innych autach opla. Piszcie jak wam się sprawują te silniki, ile palą i czy są mocno awaryjne? Który silnik lepiej wybrać waszym zdaniem? Jakie są najczęstsze usterki i koszt ich usunięcia. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Czy może lepiej zdecydować się na jednostki benzynowe 1,4 lub 1,6 16V? Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli diesel to zdecydowanie 1.7dti

stara sprawdzona konstrukcja isuzu

nie do zabicia, wręcz idiotoodporna

 

ogólnie polecam benzynę + LPG

nie dość że jedzie a nie toczy sie, to jeszcze koszty 100km niższe niż w dieslu

najlepsze do astry to x18xe1 - 115 lub 125kM w tej budzie już sie przyjemnie odpycha

w mieście benzyny 8-8.5l gazu ok.10-11

 

poza tym nie ma kilku drogich zabawek występujących w silnikach dieslowskich - turbina, pompowtryski, pompa wtryskowa... to nie są kwoty 3 cyfrowe jeśli padnie, tylko z reguły trzy zera na końcu ceny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że z LPG to jest wielka zagadka. Kupując auto z instalacją nie wiemy w jakim jest stanie i jak była montowana i eksploatowana. Poza tym jeśli ktoś spartolił robotę przy montażu instalacji to będzie z niej więcej kłopotu niż pożytku. Samochód będzie się dławił, palił gaz jak smok itp. A żeby znaleźć dobrego gazownika to też jest loteria. A jeżeli do diesla wlejemy trochę "gorszej" ropy to i tak jakoś pojędzie. Nie jestem przeciwnikiem LPG ale nie mam do nich przekonania po doświadczeniach w jednym z poprzednich aut mojego ojca.

 

P.S. A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jeśli ktoś spartolił robotę przy montażu instalacji to będzie z niej więcej kłopotu niż pożytku.

kupuje się niezagazowane, najlepiej dopiero sprowadzone i sie wtedy gazuje

 

A żeby znaleźć dobrego gazownika to też jest loteria

bzdura...

u mnie w regionie jestem w stanie wskazać trzech w promieniu 15-20km od miejsca mojego zamieszkania

nie uwierzę że tylko na śląsku są fachowcy - bez jaj...

 

A jeżeli do diesla wlejemy trochę "gorszej" ropy to i tak jakoś pojędzie.

buehehehehe :-D

ziomus... chyba mało wiesz o dieslach

poczytaj o common rail, pompowtryskach etc jak reagują na syfiasty ON :lol:

pozostaje życzyć szczęścia i pieniędzy

to nie jest stary żeliwny silnik mercedesa, co na oleju z frytek pojedzie... nie te czasy

 

Nie jestem przeciwnikiem LPG ale nie mam do nich przekonania po doświadczeniach w jednym z poprzednich aut mojego ojca.

za to może moje argumenty cię przekonają:

 

- astra F combi 1.6 8v

zwykła prymitywna I gen

montaż przy licznikowym 230.000

sprzedaż przy 320.000

na gazie dawało sie popiszczeć na II biegu, na benzynie nie do zrobienia

miasto 12l LPG

 

- omega B combi 2.0 16v

sekwencja KME Diego

montaż przy licznikowym 200.000

przelot ok. 100.000 na LPG

bez zarzutu

owszem, na początku był problem ze zgraniem ustawienia gazu, bo w tamtym czasie sekwencje nie miały układu samoadaptacji, ale poszło i auto jeździło idealnie

miasto 11-12l LPG

 

- polo 1.0 8v

sekwencja STAG 300

montaż przy 30.000

obecnie w eksploatacji, najechane 60.000

pier****li się w tym aucie wszystko ale nie LPG

zyżycie w mieście 8l LPG

 

- vectra combi 1.8 16v automat

sekwencja STAG 300-4

montaż przy 190.000

obecnie w eksploatacji, ma 205.000

w mieście 12l LPG

z gazem nie dzieje się nic

 

podsumowując:

nawet dobra rzecz zamontowana bez głowy/niefachowo/przez debila, potrafi człowiekowi obrzydzić wszystko

 

gaz niszczy silniki !!

ale tym, którzy go nie mają... :lol:

 

jeśli instalacja jest należycie zamontowana, dbana (wymiana filtrów, świec) i wyregulowana (nie może być zbyt ubogo, jak to niektóre sknery robią) to silnik LEPIEJ jeździ na gazie niż na benzynie

gaz ma większą liczbę oktanową (ok. 110 oktanów) a względem naszej chrzczonej benzyny jest boskim paliwem

silnik pracuje elastyczniej, ciszej i z pewnością oszczędniej dla kieszenie niż na benzynie

 

mit taniego diesla dawno się skończył - 4 zeta za litr ON to już niestety porazka która moim zdaniem będzie się pogłębiać

 

zrobisz jak uważasz, ale nie wierz we wszystko co widzisz i wszystko co słyszysz

 

A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje.

konkretnie vectra C

bardzo przyjemnie jeździ, solidny silnik na łańcuchu rozrządu, wysoki moment 280Nm od dołu (okolice 1500-1800obr dostępny)

fajnie sie odpycha

miasto ok. 8-9l ON

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w regionie jestem w stanie wskazać trzech w promieniu 15-20km od miejsca mojego zamieszkania

nie uwierzę że tylko na śląsku są fachowcy - bez jaj...

 

Ojciec też montował LPG u autoryzowanego dystrybutora Elpigaz,a później sami nie mogli jej dobrze ustawić jak do nich jeździłem z reklamacją.

 

ziomus... chyba mało wiesz o dieslach

poczytaj o common rail, pompowtryskach etc jak reagują na syfiasty ON

 

O ile mnie nie mylą informacje to 1,7 dti jest jeszcze na pompie rotacyjnej, a nie pompowtryskach ale może się mylę. Jeśli tak to mnie popraw. Nie wiem jak jest w 2,0dti.

Pompowtryski też dużo potrafią dużo przełknąć. A co do common rail to masz rację, ale to już nowsza bajka w Oplu (silniki CDTI).

 

podsumowując:

nawet dobra rzecz zamontowana bez głowy/niefachowo/przez debila, potrafi człowiekowi obrzydzić wszystko

 

Tu się z Tobą zgodzę!!!

 

A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje.

konkretnie vectra C

bardzo przyjemnie jeździ, solidny silnik na łańcuchu rozrządu, wysoki moment 280Nm od dołu (okolice 1500-1800obr dostępny)

fajnie sie odpycha

miasto ok. 8-9l ON

 

Trochę sporo pali jak na diesla. Ale Astra jest lżejsza więc pewnie z 1-2 litry można odjąć.

A 1,7 i 2,0 dti są na łańcuchu czy pasku rozrządu i jaki mają moment obrotowy (1,7 dti 75KM vs. 2.0 dti 102KM)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie nie mylą informacje to 1,7 dti jest jeszcze na pompie rotacyjnej, a nie pompowtryskach ale może się mylę. Jeśli tak to mnie popraw

astra G miała wszystko :mrgreen: 4 diesle 1.7

a moje odniesienie się do pierdli w dieslach było ogólne, nie konkretnie skierowane do astry i jej silników

opel nie robił i nie robi dobrych diesli

jedyne dobre diesle były 1.6d w kadetach

potem kupowali od isuzu a teraz od włochów... wstyd

jedyny w miarę godziwy diesel to 2.2dti 125kM

reszta to problematyczne konstrukcje obarczone wieloma błędami konstrukcyjnymi

niestety, ale dieslowskich konstrukcji vw opel chyba nigdy nie dogoni - moim zdaniem najlepsze diesle europy

 

A 1,7 i 2,0 dti są na łańcuchu czy pasku rozrządu i jaki mają moment obrotowy (1,7 dti 75KM vs. 2.0 dti 102KM)?

 

czytamy bo mamy

http://forum.samnaprawiam.com/dane-techniczne-silnikow-gm-diesle-vt247.htm

 

Z17DTL

 

Układ cylindrów silnika: R4

Typ rozrządu: DOHC

Ilość zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1686

Moc (kW przy min-1): 59 / 4400, 55 / 4400 (Astra G mit reduzierter Moc)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 1800 - 2800

Stopień sprężania: 18,4 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 C7, Astra H Bosch EDC 16 C9

Typ rozrządu: Pasek rozrządu

 

Y17DT

 

Układ cylindrów silnika: R4

Typ rozrządu: DOHC

Ilość zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 79,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1686

Moc (kW przy min-1): 55 / 4400

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 165 / 1800 - 3000

Stopień sprężania: 18,4 : 1

Układ sterujący silnika: Denso ECD-V5

Typ rozrządu: Pasek rozrządu

 

X17DTL

 

Układ cylindrów silnika: R4

Typ rozrządu: OHC

Średnica tłoka (mm): 82,5

Skok tłoka (mm): 79,5

Pojemność (cm3): 1700

Moc (kW przy min-1): 50 / 4500

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G)

Stopień sprężania: 22,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M

Typ rozrządu: Pasek rozrządu

 

X20DTL

 

Układ cylindrów silnika: R4

Typ rozrządu: OHC

Ilość zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 84,0

Skok tłoka (mm): 90,0

Pojemność (cm3): 1995

Moc (kW przy min-1): 60 / 4300

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 185 / 1800 - 2500, 185 / 1500 - 2500 (Vectra B bis MJ00)

Stopień sprężania: 18,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 M

Typ rozrządu: Łańcuch rozrządu

 

Y20DTH

 

Układ cylindrów silnika: R4

Typ rozrządu: OHC

Ilość zaworów: 16

Średnica tłoka (mm): 84,0

Skok tłoka (mm): 90,0

Pojemność (cm3): 1995

Moc (kW przy min-1): 74 / 3120 (Signum), 74 / 4000, 74 / 4300 (Vectra B)

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 230 / 1500 - 2500, 230 / 1950 - 2500 (Vectra B), 230 / 1500 - 3000 (Signum)

Stopień sprężania: 18,5 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 M, ab MJ03 Bosch VP44/PSG 16

Typ rozrządu: Łańcuch rozrządu

 

łańcuch miał diesel 2.0 i 2.2

 

Trochę sporo pali jak na diesla. Ale Astra jest lżejsza więc pewnie z 1-2 litry można odjąć.

no 2 litry to raczej nie, bardziej okolice 1 litra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest róznica przy silniku 1,4 i 1,4 Twinport (czy to coś podobnego do Twinspark w alfie?) Jak je odróżnić? A może lepszy będzie 1,6 16V. Który będzie wytrzymalszy? A czy była wersja 2,0 benzynka bo nie widzę w ogłoszeniach? 1,6d był rewelka. Ojciec miał kiedyś kadeta z tym silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie

twinport to nie twinspark

 

twinspark to 2 świece dla każdego cylindra

twinport to dwa kanały ssące dla każdego cylindra

jedno z drugim nie ma kompletnie nic wspólnego

 

zasada działania twinporta jest prosta - przy określonym obciążeniu silnika otwierają się/zamykają klapki zmieniając ilość powietrza

silniki z twinport są ekonomiczniejsze od normalnych 16v

 

tu masz zasadę działania twinport:

http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#twinport

 

twinport.jpg

obrazek zapożyczony ze strony http://www.michael-bosch.net

 

A może lepszy będzie 1,6 16V. Który będzie wytrzymalszy?

wytrzymałość podobna

różnice są między generacjami czyli rodzinami - x, z

najmniej problematyczne są te starsze z rodziny x

w astrze były moim zdaniem najlepsze x18xe1 i x20xev

nowsze już są nakombinowane z elektroniką, która niekiedy potrafi zdrowo wkurzyć - czujnik czujnika czujnika...

ja bym brał benzyniaka jak wyżej + sekwencję LPG (jakiś Stag 300 albo BRC)

 

x20xev wyszedł z produkcji bodajże w 2001 roku z uwagi na normy emisji spalin

 

z nowych nie ma zbyt wielkiego wyboru - 1.4 i 1.6 twinporty

1.6 mocniejszy i lepiej jedzie a pali prawie to samo co 1.4

ale i tak szału nie ma jak na tą masę

najlepiej dwa starsze sobie radziły

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak na pierwszy rzut oka odróżnić silnik twinport od zwykłaego? Jaka jest moc silnika 1,4 twinport? Znalazłem w ogłoszeniach informacje o 90KM? Czy faktycznie? A ile ma 1,6 twinport? Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Astry? Jakieś jej słabe punkty bo jak już to chyba się skuszę na 1,4 lub 1,6 twinport.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak na pierwszy rzut oka odróżnić silnik twinport od zwykłaego?

na końcu oznaczenia silnika jest "P", np z16xep

 

Jaka jest moc silnika 1,4 twinport?

byś kurcze czytał może... daję gotowego linka ale leń silniejszy?

na tacy podać?

1.4 twinport 90kM

1.6 twinport 103kM

 

Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Astry? Jakieś jej słabe punkty

to co w większości starszych modeli - tylne ranty błotników, ranty dolne drzwi i końcówki progów

z mechaniki łączniki stabilizatora z przodu często trzeba wymieniać, nie tylko w astrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania