Gość pietrek_g Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Cześć. Poszukuje opinii na tema auta z silnikiem wymienionego w temacie lub o tych silnikach w innych autach opla. Piszcie jak wam się sprawują te silniki, ile palą i czy są mocno awaryjne? Który silnik lepiej wybrać waszym zdaniem? Jakie są najczęstsze usterki i koszt ich usunięcia. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Czy może lepiej zdecydować się na jednostki benzynowe 1,4 lub 1,6 16V? Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 jeśli diesel to zdecydowanie 1.7dti stara sprawdzona konstrukcja isuzu nie do zabicia, wręcz idiotoodporna ogólnie polecam benzynę + LPG nie dość że jedzie a nie toczy sie, to jeszcze koszty 100km niższe niż w dieslu najlepsze do astry to x18xe1 - 115 lub 125kM w tej budzie już sie przyjemnie odpycha w mieście benzyny 8-8.5l gazu ok.10-11 poza tym nie ma kilku drogich zabawek występujących w silnikach dieslowskich - turbina, pompowtryski, pompa wtryskowa... to nie są kwoty 3 cyfrowe jeśli padnie, tylko z reguły trzy zera na końcu ceny   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-4986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrek_g Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Tylko że z LPG to jest wielka zagadka. Kupując auto z instalacją nie wiemy w jakim jest stanie i jak była montowana i eksploatowana. Poza tym jeśli ktoś spartolił robotę przy montażu instalacji to będzie z niej więcej kłopotu niż pożytku. Samochód będzie się dławił, palił gaz jak smok itp. A żeby znaleźć dobrego gazownika to też jest loteria. A jeżeli do diesla wlejemy trochę "gorszej" ropy to i tak jakoś pojędzie. Nie jestem przeciwnikiem LPG ale nie mam do nich przekonania po doświadczeniach w jednym z poprzednich aut mojego ojca. P.S. A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-4987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Poza tym jeśli ktoś spartolił robotę przy montażu instalacji to będzie z niej więcej kłopotu niż pożytku. kupuje się niezagazowane, najlepiej dopiero sprowadzone i sie wtedy gazuje A żeby znaleźć dobrego gazownika to też jest loteria bzdura... u mnie w regionie jestem w stanie wskazać trzech w promieniu 15-20km od miejsca mojego zamieszkania nie uwierzę że tylko na śląsku są fachowcy - bez jaj... A jeżeli do diesla wlejemy trochę "gorszej" ropy to i tak jakoś pojędzie. buehehehehe ziomus... chyba mało wiesz o dieslach poczytaj o common rail, pompowtryskach etc jak reagują na syfiasty ON pozostaje życzyć szczęścia i pieniędzy to nie jest stary żeliwny silnik mercedesa, co na oleju z frytek pojedzie... nie te czasy Nie jestem przeciwnikiem LPG ale nie mam do nich przekonania po doświadczeniach w jednym z poprzednich aut mojego ojca. za to może moje argumenty cię przekonają: - astra F combi 1.6 8v zwykła prymitywna I gen montaż przy licznikowym 230.000 sprzedaż przy 320.000 na gazie dawało sie popiszczeć na II biegu, na benzynie nie do zrobienia miasto 12l LPG - omega B combi 2.0 16v sekwencja KME Diego montaż przy licznikowym 200.000 przelot ok. 100.000 na LPG bez zarzutu owszem, na początku był problem ze zgraniem ustawienia gazu, bo w tamtym czasie sekwencje nie miały układu samoadaptacji, ale poszło i auto jeździło idealnie miasto 11-12l LPG - polo 1.0 8v sekwencja STAG 300 montaż przy 30.000 obecnie w eksploatacji, najechane 60.000 pier****li się w tym aucie wszystko ale nie LPG zyżycie w mieście 8l LPG - vectra combi 1.8 16v automat sekwencja STAG 300-4 montaż przy 190.000 obecnie w eksploatacji, ma 205.000 w mieście 12l LPG z gazem nie dzieje się nic podsumowując: nawet dobra rzecz zamontowana bez głowy/niefachowo/przez debila, potrafi człowiekowi obrzydzić wszystko gaz niszczy silniki !! ale tym, którzy go nie mają... jeśli instalacja jest należycie zamontowana, dbana (wymiana filtrów, świec) i wyregulowana (nie może być zbyt ubogo, jak to niektóre sknery robią) to silnik LEPIEJ jeździ na gazie niż na benzynie gaz ma większą liczbę oktanową (ok. 110 oktanów) a względem naszej chrzczonej benzyny jest boskim paliwem silnik pracuje elastyczniej, ciszej i z pewnością oszczędniej dla kieszenie niż na benzynie mit taniego diesla dawno się skończył - 4 zeta za litr ON to już niestety porazka która moim zdaniem będzie się pogłębiać zrobisz jak uważasz, ale nie wierz we wszystko co widzisz i wszystko co słyszysz A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje. konkretnie vectra C bardzo przyjemnie jeździ, solidny silnik na łańcuchu rozrządu, wysoki moment 280Nm od dołu (okolice 1500-1800obr dostępny) fajnie sie odpycha miasto ok. 8-9l ON   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-4991 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrek_g Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 u mnie w regionie jestem w stanie wskazać trzech w promieniu 15-20km od miejsca mojego zamieszkanianie uwierzę że tylko na śląsku są fachowcy - bez jaj... Ojciec też montował LPG u autoryzowanego dystrybutora Elpigaz,a później sami nie mogli jej dobrze ustawić jak do nich jeździłem z reklamacją. ziomus... chyba mało wiesz o dieslach poczytaj o common rail, pompowtryskach etc jak reagują na syfiasty ON O ile mnie nie mylą informacje to 1,7 dti jest jeszcze na pompie rotacyjnej, a nie pompowtryskach ale może się mylę. Jeśli tak to mnie popraw. Nie wiem jak jest w 2,0dti. Pompowtryski też dużo potrafią dużo przełknąć. A co do common rail to masz rację, ale to już nowsza bajka w Oplu (silniki CDTI). podsumowując:nawet dobra rzecz zamontowana bez głowy/niefachowo/przez debila, potrafi człowiekowi obrzydzić wszystko Tu się z Tobą zgodzę A może ma ktoś jakieś doświadczenia z Astrą G (II) 2.2dti bo takie też widuje. konkretnie vectra C bardzo przyjemnie jeździ, solidny silnik na łańcuchu rozrządu, wysoki moment 280Nm od dołu (okolice 1500-1800obr dostępny) fajnie sie odpycha miasto ok. 8-9l ON Trochę sporo pali jak na diesla. Ale Astra jest lżejsza więc pewnie z 1-2 litry można odjąć. A 1,7 i 2,0 dti są na łańcuchu czy pasku rozrządu i jaki mają moment obrotowy (1,7 dti 75KM vs. 2.0 dti 102KM)?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 O ile mnie nie mylą informacje to 1,7 dti jest jeszcze na pompie rotacyjnej, a nie pompowtryskach ale może się mylę. Jeśli tak to mnie popraw astra G miała wszystko 4 diesle 1.7 a moje odniesienie się do pierdli w dieslach było ogólne, nie konkretnie skierowane do astry i jej silników opel nie robił i nie robi dobrych diesli jedyne dobre diesle były 1.6d w kadetach potem kupowali od isuzu a teraz od włochów... wstyd jedyny w miarę godziwy diesel to 2.2dti 125kM reszta to problematyczne konstrukcje obarczone wieloma błędami konstrukcyjnymi niestety, ale dieslowskich konstrukcji vw opel chyba nigdy nie dogoni - moim zdaniem najlepsze diesle europy A 1,7 i 2,0 dti są na łańcuchu czy pasku rozrządu i jaki mają moment obrotowy (1,7 dti 75KM vs. 2.0 dti 102KM)? czytamy bo mamy http://forum.samnaprawiam.com/dane-techniczne-silnikow-gm-diesle-vt247.htm Z17DTL Układ cylindrów silnika: R4 Typ rozrządu: DOHC Ilość zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 79,0 Skok tłoka (mm): 86,0 Pojemność (cm3): 1686 Moc (kW przy min-1): 59 / 4400, 55 / 4400 (Astra G mit reduzierter Moc) Moment obrotowy (Nm przy min-1): 170 / 1800 - 2800 Stopień sprężania: 18,4 : 1 Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 C7, Astra H Bosch EDC 16 C9 Typ rozrządu: Pasek rozrządu Y17DT Układ cylindrów silnika: R4 Typ rozrządu: DOHC Ilość zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 79,0 Skok tłoka (mm): 86,0 Pojemność (cm3): 1686 Moc (kW przy min-1): 55 / 4400 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 165 / 1800 - 3000 Stopień sprężania: 18,4 : 1 Układ sterujący silnika: Denso ECD-V5 Typ rozrządu: Pasek rozrządu X17DTL Układ cylindrów silnika: R4 Typ rozrządu: OHC Średnica tłoka (mm): 82,5 Skok tłoka (mm): 79,5 Pojemność (cm3): 1700 Moc (kW przy min-1): 50 / 4500 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G) Stopień sprężania: 22,0 : 1 Układ sterujący silnika: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M Typ rozrządu: Pasek rozrządu X20DTL Układ cylindrów silnika: R4 Typ rozrządu: OHC Ilość zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 84,0 Skok tłoka (mm): 90,0 Pojemność (cm3): 1995 Moc (kW przy min-1): 60 / 4300 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 185 / 1800 - 2500, 185 / 1500 - 2500 (Vectra B bis MJ00) Stopień sprężania: 18,5 : 1 Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 M Typ rozrządu: Łańcuch rozrządu Y20DTH Układ cylindrów silnika: R4 Typ rozrządu: OHC Ilość zaworów: 16 Średnica tłoka (mm): 84,0 Skok tłoka (mm): 90,0 Pojemność (cm3): 1995 Moc (kW przy min-1): 74 / 3120 (Signum), 74 / 4000, 74 / 4300 (Vectra Moment obrotowy (Nm przy min-1): 230 / 1500 - 2500, 230 / 1950 - 2500 (Vectra , 230 / 1500 - 3000 (Signum) Stopień sprężania: 18,5 : 1 Układ sterujący silnika: Bosch EDC 15 M, ab MJ03 Bosch VP44/PSG 16 Typ rozrządu: Łańcuch rozrządu łańcuch miał diesel 2.0 i 2.2 Trochę sporo pali jak na diesla. Ale Astra jest lżejsza więc pewnie z 1-2 litry można odjąć. no 2 litry to raczej nie, bardziej okolice 1 litra   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrek_g Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 A jaka jest róznica przy silniku 1,4 i 1,4 Twinport (czy to coś podobnego do Twinspark w alfie?) Jak je odróżnić? A może lepszy będzie 1,6 16V. Który będzie wytrzymalszy? A czy była wersja 2,0 benzynka bo nie widzę w ogłoszeniach? 1,6d był rewelka. Ojciec miał kiedyś kadeta z tym silnikiem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 nie twinport to nie twinspark twinspark to 2 świece dla każdego cylindra twinport to dwa kanały ssące dla każdego cylindra jedno z drugim nie ma kompletnie nic wspólnego zasada działania twinporta jest prosta - przy określonym obciążeniu silnika otwierają się/zamykają klapki zmieniając ilość powietrza silniki z twinport są ekonomiczniejsze od normalnych 16v tu masz zasadę działania twinport: http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#twinport obrazek zapożyczony ze strony http://www.michael-bosch.net A może lepszy będzie 1,6 16V. Który będzie wytrzymalszy? wytrzymałość podobna różnice są między generacjami czyli rodzinami - x, z najmniej problematyczne są te starsze z rodziny x w astrze były moim zdaniem najlepsze x18xe1 i x20xev nowsze już są nakombinowane z elektroniką, która niekiedy potrafi zdrowo wkurzyć - czujnik czujnika czujnika... ja bym brał benzyniaka jak wyżej + sekwencję LPG (jakiś Stag 300 albo BRC) x20xev wyszedł z produkcji bodajże w 2001 roku z uwagi na normy emisji spalin z nowych nie ma zbyt wielkiego wyboru - 1.4 i 1.6 twinporty 1.6 mocniejszy i lepiej jedzie a pali prawie to samo co 1.4 ale i tak szału nie ma jak na tą masę najlepiej dwa starsze sobie radziły   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrek_g Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 A jak na pierwszy rzut oka odróżnić silnik twinport od zwykłaego? Jaka jest moc silnika 1,4 twinport? Znalazłem w ogłoszeniach informacje o 90KM? Czy faktycznie? A ile ma 1,6 twinport? Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Astry? Jakieś jej słabe punkty bo jak już to chyba się skuszę na 1,4 lub 1,6 twinport.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 A jak na pierwszy rzut oka odróżnić silnik twinport od zwykłaego? na końcu oznaczenia silnika jest "P", np z16xep Jaka jest moc silnika 1,4 twinport? byś kurcze czytał może... daję gotowego linka ale leń silniejszy? na tacy podać? 1.4 twinport 90kM 1.6 twinport 103kM Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Astry? Jakieś jej słabe punkty to co w większości starszych modeli - tylne ranty błotników, ranty dolne drzwi i końcówki progów z mechaniki łączniki stabilizatora z przodu często trzeba wymieniać, nie tylko w astrze Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1065-opel-astra-ii-17-dti-czy-20-dti/#findComment-5061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się