Skocz do zawartości

[tuning] Swap na 2,0 16V turbo Daewoo Nexia


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jak z koreańca zrobić porshe killera.

 

Hej

Wczoraj zakończylem pomyślnie swapa na c20let w Nexii i podziele się z Wami moimi materiałami ,które zrobiłem generalnie dla Was.

 

Myślę ,że samo zamocowanie silnika to nie problem ,ja akurat spiąłem c20let ze skrzynia D16 (odpowiednik F16) więc półosie nie były problemem - po prostu wszystko zostało tak jak było ,łącznie z hydraulicznym sprzęgłem.

Założyliśmy jedynie kompletne sprzęgło z c20xe.

 

Dodatkowo - nie kupujcie silników na szeroki pasek

Ja niestety dostałem silnik na szeroki i po prostu nie ma miejsca ,a nie chciałem przesuwać skrzyni biegów itd bo potem na tym cierpią przeguby.

Dodatkowa sprawa to mocowanie silnika - trzeba uciąć seryjnie mocowanie poduszki i rzeźbić od spodu podłużnice - ja miałem taki zamiar i uciąłem seryjnie mocowanie a po włożeniu silnika po prostu nie było miejsca na naciąg i wspomaganie ,nie mówiąc już o alternatorze i żeby to jakos działało (może sie obijać) to trzeba krzywo ustawić silnik co wyglada okropnie!

Po prostu kupujcie na wąski pasek ,bądz od razu kupcie koło pasowe,pompe wspomagania wraz z łapą i naciągiemi ,alternator wraz z naciągiem i łapą na wąski pasek - wszystko pasuje idealnie nie macie z niczym problemu.

 

Minimalny problem pojawił się z chłodnicą i trzeba wyciąć przedni pas w 2 miejscach by chłodnica weszła głębiej i zrobiła miejsce dla gumy z turbiny do przepustnicy.

 

Silnik zamocowaliśmy na oryginalnej aluminiowej łapie z c20xe dając jedynie 5mm dystans między poduszkę a łapę.

 

Jak właściciel się zgodzi to zamieścimy parę zdjęć ... bo wszystko zostało PROFI zrobione!

 

Teraz została elektryka i tu pojawił się problem.

Ja od kilku lat zajmowałem się głównie Oplem i generalnie znam każdy kabelek i jak wiecie w Daewoo sa całkiem inne kolory kabli itd. więc z Waszą pomocą ( podziękowania dla EL35 ,bez którego bym tak szybko sobie nie poradził) zrobiłem cały opis.

 

W komorze są dwie wiązki jedna to ta sterująca od komputera i druga to ta zasilająca Akumulator,Rozrusznik,Alternator i kilka kabelków.

Nazwijmy je:

A - komputer

B - zasilanie

 

W wiązce B zasilającej znajduje się pierwsza kostka,która jest nam potrzebna : x3 -znajdziemy ją po prawej stronie przy kolumnie amortyzatora stojąc na prost komory silnika.

 

Tutaj dokładny opis:

 

1_37.jpg

 

Na zdjęciu są dwie tabelki - w pierwszej są kable ,które znajdziemy w kostce x3 i w drugiej kabelki z Opla - które musimy do niej dolutować.

Zostawcie sobie wiązke B z nexii i podepnijcie to co potrzeba z Opla.

Wiadomo biegną w niej grube kable:

Czerwony - (+) z akumulatora do rozrusznika a z niego do alternatora ,

Czarny - (-) z akumulatora do karoserii ,i do przykręcenia do silnika.

 

ALTERNATOR :

W alternatorze z Nexii mieliście kostke ,którą teraz trzeba uciąć i na brązowy kabelek (wiazka B nexia) założyć oczko połączeniowe aby przykręcić je do alternatora (na mniejszy grot -nakretka na klucz 8 ) to jest kontrolka ładowania.

Na wiekszy grot przykręcamy (+) z akumulatora ,nakrętka na klucz 10.

 

ROZRUSZNIK :

Na do rozrusznika przykręcamy gruby czerwony przewód (++ (grubszy grot na nakretkę ,na klucz 13) a na mniejszy grot na nakrętkę ,na klucz 10 przykręcamy oczko z fioletowym kablem - to jest wzbudzenie .

 

Resztę kabelków podpinamy tak jak w opisie na zdjęciu.

Jeśli chodzi o obrotomierz to w nexi kabelek jest biały a w oplu zielony i teraz sprawa wygląda tak ,że w silniku C20XE/NE zielony kabelek jest przy cewce i można śmiało podpiąć pod niego ten biały kabel i będzie wszystko działać ,natomiast C20LET tego kabelka tam nie ma i trzeba znaleźć zielony kabelek w zielonej wtyczce w wiązce komputera silnika C20LET (zaraz przy ECU ) - poniżej foto : zaznaczone na żółto

 

2_37.jpg

 

to tyczy się tylko Vectry A i Calibry (w astrze są one gdzie indziej ,ale i tak łatwo je znależć bo kolory są identyczne (w Astrze i Kadecie jest okrągła duża wtyczka na min. 13kabli)

 

Przy kablach od alternatora w wiazce B znajdziemy bialo-szary kabelek i jego trzeba połączyć z kabelkiem niebieskim odpowiadającym za wskazywanie temperatury cieczy na liczniku. Po prostu trzeba wyciągnąć niebieski kabelek z wiazki A sterującej silnikiem C20LET (on biegnie do kabiny -trzeba wyciagnąć go stamtąd do komory silnika i połączyć z bialo-szarym.

 

W wiązce A z C20LET znajdziemy również CZARNY grubszy kabelek (pojedyńcza wtyczka) - to jest (+) dla komputera i musimy podłączyć go do Czerwono-Białego kabelka w wiązce B od Nexii - to jest niby + na cewkę ,ale w silniku 1,5 i można go użyć jako + po stacyjce i ta wiązka jest już gotowa :

Ta pojedyńcza wtyczka jest tutaj :

 

3_35.jpg

 

Na dole po prawej zaznaczyłem i opisałem.

 

Teraz druga część zabawy.

W kabinie oryginalnie mamy kostki x4 i x4a - znajdują się one nad nogami pasażera ,koło komputera z Nexii.

Bierzemy do ręki starą wiązkę komputera z Nexii i odcinamy kabelki z kostkami x4 i x4a tak aby połączyć je z kostkami pod nogami.

Ułatwia nam to sprawę w razie rozebrania auta czy coś.

 

Od razu zaznaczam ,że kostka x4a nie jest nam do niczego potrzebna więc nie musimy jej podpinać

i teraz podpinamy kabelki z zielonej kostki (zdj. 2) do kabelków z kostki x4 poniżej zdjęcie z opisem :

 

4_33.jpg

 

i lutujemy.

 

PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA (dwustopniowy)

Teraz sprawa przekaźnika pompy paliwa , sprawa jest banalnie prosta - we wtyczce przekaźnika pomy paliwa szukamy grubego Czerwono-Niebieskiego przewodu (sprawdzamy jeszcze czy wychodzi z niego (+) - najprościej podpinamy do niego próbówkę i pokręcimy silnikiem - on daje + na pompe wtedy kiedy zaczynamy krecić silnikiem a nie jak w Nexii ,wtedy jak przekręcasz kluczyk w pozycję zapłonu i słyszysz jak pompa pompuje.

Żeby to działało musimy podpiąć czarny kabelek z pojedyńczej wtyczki ,z wiązki komputera - którą opisałem wyżej!!!

Po przekręceniu kluczyka w zapłon przekaźnik musi przeskoczyć ,a przy kręceniu silnikiem musi być + na tym czerwono-niebieskim przewodzie!!

Jak to działa to wtedy podpinamy Czerwono-Niebieski przewód do Biało-Brązowego przewodu we wtyczce x4.

A reszte tak jak to opisałem na zdjęciu.

 

Jeszcze raz podziękowania dla EL35 za opisanie kabelków.

 

Niech Wam służy i powodzenia w SWAP-owaniu.

 

 

 

Autor: kLaRi

Źródło: http://www.nexia.pl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/106-tuning-swap-na-20-16v-turbo-daewoo-nexia/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania