Skocz do zawartości

Honda Civic VI - zamek centralny nie daje znaku życia


Gość d4nny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od nie dawna mam Hondę (wersja 3d), zauważyłem, że zamek centralny nie działa, dziś dokładnie się przyjrzalem sytuacji - zdjelem poszycia drzwi kierowcy i pasazera...

 

podsumowanie:

 

- strona lewa (kierowcy): siłowniczek zamka prawdopodobnie wymieniany ma biały kolor, ida do niego kabelki z czego: bialy (napiecie 3,03V), pomaranczowy (napiecie 1,33V), zolty i zielony (tu nie ma napiecia, takie same kable ida do silowniczka w drzwiach pasazera, wiec te kable sa do sterowania zamkiem w drzwiach pasazera poprzez zamek w drzwiach kierowcy)

 

- strona prawa (pasazera): silowniczek zamka jest czarny, nosi symbol A355521, id do niego 2 kabelki (zielony i zolty, bez napiecia)

 

w czym lezy problem? w wiazce kabli po stronie kierowcy ? czy jednak winny jest silowniczek w drzwiach kierowcy ?

 

jakie powinny byc napiecia w kabelkach pomaranczowym i bialym ? czy nie aby ok. 12V ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mało opisany problem jaka Honda ?? jakie tam są siłowniki oryginalne czy już dokładane ??

W większości japońskich aut w drzwiach kierowcy jest mikro przełącznik który zamyka lub otwiera centralny możesz go mieć uszkodzony o ile tam jest, często też przerywają się kable na przejściu z drzwi do belki czyli w okolicach zawiasów warto sprawdzić. Więcej na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie Ci napisać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczegoly dotyczace silnika i roku produkcji podalem w opisie tematu ale moge podac raz jeszcze tutaj Honda Civic 1.4i 90KM, D14A3, EJ9, 1996r.

 

dzis nie mialem mozliwosci dokladnego sprawdzenia takich rzeczy jak wlasnie ta wiazka kabli miedzy slupkiem a drzwiami, sterownik itd. caly dzien padal pzrelotny deszcz a ze auto stoi pod chmurka to nie chcialem rozbabrywac za mocno... mam nadzieje ze jutro dopisze pogoda, posprawdzam wszystko dokladnie i napisze jak sprawa wyglada

 

silownik w dzrwiach kierowcy wyglada na dokladany - jakis zamiennik, silownik w drzwiach pasazera wyglada na fabryczny oryginalny Hondy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra już wszystko wyjaśnione, jakiś idiota - poprzedni właściciel "naprawił" bezpiecznik szklany drutem... nawet lutownicy użył, niestety nie pzrechodziło przez ten bezpiecznik dostateczne napięcie no i zamek był martwy...

 

mam takie pytanie: czy mogę użyć zamiast tego bepiecznika szklanego bezpiecznik samochodowy taki jak siedzi w skrzynce bezpieczników? powód jest taki ze ten szklany bezpiecznik bedzie raczej ciezko dostepny (jest dosyć spory) i drogi

 

jest to bezpiecznik 15A, 250V - tak 250, nie wiem co za idiota używa takich bezpieczników w aucie, ja chcę przerobić nieco końcówki kabelków i dać zwykły samochodowy bezpiecznik 15A, 12V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wyciąć ten bezpiecznik, dokupić gotowe gniazdo bezpiecznikowe w przewodzie i analogicznie wlutować je w to samo miejsce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania