ArKos Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam, pewnie wielu z was ma centralny zamek w swoim autku, ale niestety nie ma zdalnego sterowania z pilota, ja postanowiłem sobie takowy założyć. Kupujemy sterownik (polecam Stig) i zabieramy się do pracy (sorry za fotki, robione telefonem) Uwaga: najlepiej wcześniej odłączyć akumulator! 1. Najpierw rozbieramy boczek drzwi kierowcy: przy uchwycie ten plastik od środka trzeba podwadzić śrubokrętem 2. Po zdjęciu osłony należy odwinąć wiązkę kabli tak jak na zdjęciu i odnaleźć kable 0.75mm: żółto-niebieski, zielono-czerwony. Następnie usunąć z nich osłonę drutu tak aby nie rozcinać kabli (polecam do tego nóż do tapet). W moim sterowniku kabel biały odpowiada za zamknięcie zamka, więc lutujemy go z żółto-niebieskim kabelkiem z drzwi, a kabel biało-czarny (odpowiada za otwarcie) z zielono-czerwonym kabelkiem z drzwi. UWAGA: jeżeli mamy moduł komfortu w naszym aucie i sterownik jest wyposażony w dodatkowy kabel od domykania e. szyb i szyberdachu (w moim sterowniku jest to kabelek zielony) to lutujemy go razem z żółto-niebieskim kablem z drzwi, tym co łączyliśmy z sygnałem zamykania drzwi ze sterownika. 3. Następnie łapiemy masę i + Odkręcamy osłonę która jest nad nogami kierowcy i widzimy tam coś takiego: Kabelki żółty, żółto-czarny, czarny ze sterownika skręcamy razem, lutujemy i przykręcamy do kawałka blachy który znajdziemy pod kierownica w kokpicie, czyli łapiemy masę, natomiast kabelek czerwony to +12V i jego przykręcamy do środkowej śrubki tak jak na zdjęciu. Dobrze dla pewności miernikiem sprawdzić gdzie mamy stałe 12V. Zaznaczam że ja tak sobie zrobiłem, możecie wg uznania łapać prąd np. z zapalniczki. 4. Pozostało nam podłączyć kabelki ze sterownika pod kierunkowskazy, aby po zablokowaniu drzwi ładnie nam to zasygnalizowały. Od sterownika wychodzą dwa brązowe kabelki, jeden to kierunek prawy a drugi to lewy. Zdejmujemy osłonę która jest między kierownicą a zegarami i po lewej stronie mamy fioletowo-czarną kostkę. Wypinamy ją i do czarno-białego kabelka mocujemy jeden brązowy, a do czarno-zielonego drugi brązowy kabelek ze sterownika. UWAGA: jeżeli od sterownia wychodzi jeden brązowy kabelek wtedy trzeba go podłączyć do jednego z wymienionych wyżej kabli z kostki następnie zrobić połączenie krótkim kabelkiem do drugiego kabla z kostki, ale z zastosowaniem diody prostowniczej, po to aby przy włączeniu kierunku prawego nie zaświeciły się oba na raz (dioda przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku). Autor: Vito1988 Źródło: http://forum.vwgolf.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi