Skocz do zawartości

Instalacja BRC 24 - Opinie


Gość em1L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Niedługo przymierzam się do założenia instalacji gazowej w swojej vectrze. Wybór, po wcześniejszym zapoznaniu padł na BRC 24. Dokładniej ta z tej strony --> http://www.autogazgdansk.pl/autogazgdansk3.html

Szwagier ma taką w swojej hondzie, jeździ naprawdę dobrze, ale chciałem poznać opinię innych. Ten gazownik to znajomy szwagra, więc może jakiś upust, albo dłuższa gwarancja będzie :D

 

Ale konkretnie chodzi mi o opinie na temat tej instalacji, i czy cena jest rozsądna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam założoną w swojej Śkodzie Fabii instalację BRC Sequent 24 wersja normalna nie light. Silnik 1.4 16V 75KM, montaż przy przebiegu ok 159 000km, dziś mam przeszło 168 000 i nadal wszystko gra i buczy. Totalnie bezproblemowa, nawet nie musiałem jechać na regulację, a właściciwie to nie zdążyłem dojechać, bo na początku były problemy przy killowaniu ze świateł. Odcinało na benzynę po przekroczeniu 4000obr./min, ale jakoś tak po trzecim zatankowaniu wszystko samo sie zaadaptowało i teraz kręci do końca obrotów :devil:

Spalanie w mieście 9,5, ale nie żałuję na światłach, a na trasie przy spokojnej jeździe zdarza się i 7 l/100km :jupi:

Montowałem w firmie Abart we Wrocławiu, robią jako podwykonawcy Czakrama. Auto odstawiłem o 08:00 i poszedłem na miasto, odbiór miał być ok. 15-16. Uwinęli sie juz o 13 :jupi: Niestety potem okazało się, że nie dokręcili przewodu masowego i przełączał się na Pb, w ramach gratisu (przejechałem zaledwie 40km do domu i powrót) dostałem pokrowiec na koło zapasowe :devil:

Polecam tę instalację wbrew opinii dłubaczy, którzy preferują staga a jako argument podają, że można sobie podregulować czasami, tylko po co ? ! ? Ja wolę jak mi ustawią i lata bezawaryjnie od przeglądu do przeglądu :devil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mialem zalozona (w firmie CZAKRAM) BRC Sequent 24 w Omedze 2.0 16V 136KM. Szczerze mowiac odradzilbym ta instalacje. Nie mialem z nia jako takich problemow, za wyjatkiem kosmicznego spalania na poczatku, lecz w tej instalacji nie mamy zadnych mozliwosci zeby ingerowac w jej ustawienia, chyba ze to starszy typ MY7 ale wszedzie montuja juz MY8 lub nowszy jezeli juz wyszedl.

Montowanie tej instalacji jest nie oplacalne szczegolnie jezeli jezdzisz na krotkich dystansach. W serwisie ustawia ci moment przelaczania z benzyny na gaz od 32 stopni (tyle wymaga minimalnie BRC - teoretycznie, ja po znajomosci zmienilem na 5st i smigal). Przy takim ustawieniu idzie sporo benzyny zanim przezuci na gaz a chyba po to zakladamy LPG zeby jezdzic na gazie :).

Drugi duzy minus to brak mozliwosci odpalenia z gazu. Silnik musi odpalic na benzynie, dopiero pozniej mozna przelaczyc na LPG o ile pozwoli na to temperatura silnika. Gdyby zdazylo sie ze strzeli pompa paliwa to pozostaje jedynie laweta bo nie odpalisz auta.

Trzeci bardzo istotny minus to cena -ok 2700zl, za 1600-2000zl w zaleznosci jak sobie poszukasz, znajdziesz sekwencje STAG 4, duzo lepsza moim zdaniem pod kazdym wzgledem.

W BRC w czasie trwania 2 letniej gwarancji musisz jezdzic na przeglady co 10tys km ktore beda kostowac od 70 do 150zl w zaleznosci od tego czy trzeba wymienic filterek, ktory kosztuje 6zl na allegro i mozna wymienic samemu. Przegapisz przebieg - tracisz gwarancje.

 

Tak wiec jezeli nie jestes zdania "drozsze to lepsze" nie kupuj BRC. Lepszy bedzie STAG czy Elpigaz, jest jeszcze kilka popularnych firm zajmujacych sie LPG. W stagu mozesz ustawiac co i jak chcesz. Oprogramowanie masz na ich stronie internetowej. Mozesz startowac bezposrednio z LPG (przydatne zwlaszcza latem), mnóstwo czesci zamiennych i zestawow naprawczych.

Ja osobiscie nigdy wiecej nie zdecyduje sie na BRC

 

Pozdro :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiły mnie Twoje rozważania na temat odradzania BRC. Siedzę na forum lpg i wiem, ze jest to mało lubiana przez instalatorów instalacja. Głównym powodem jest właśnie to, ze nie można za bardzo w niej grzebać. Ja mam taką założoną prawie od roku i jestem w pełni zadowolony (wersja MY7). Nic się nie psuje i nie nawala. Ustawiona raz działa poprawnie i nie wnerwia. Jeżdżę co 15000km na przeglądy, bo tak zapisano w gwarancji - nie wiem skąd Twoje 10000km. Co do odpalania, to podobno można pięciokrotnie odpalić od razu na lpg przytrzymując przycisk sterownia, takie załączanie na "twardo". Poza tym warto zawsze mieć te połowę benzyny w baku, żeby nie trza było w trasie szukać stacji tylko spokojnie dolecieć do markowej.

Polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w MY8 nie ma mozliwosci odpalenia z gazu, pytalem nawet w Czakramie, byc moze w MY7 jeszcze dalo rade tak jak np z podlaczeniem interfejsu. Do MY8 takiego nie dostane...

W ziorniku mozna miec i full benzyny ale jak siadzie pompa paliwa to po zgaszeniu auta juz nie zapali...

Nie mialem jakis wielkich problemow z ta instalacja ale uwazam ze nie ma sensu przeplacac za firme, ktora nie daje klientowi zadnych mozliwosci konfiguracji tylko zarabia na serwisowaniu, a za nizsza cene mozna kupic instalacje, ktora daje wlasnie takie mozliwoci :)

 

Co do przegladow ja zakladalem LPG w Bydgoszczy i otrzymalem ksiazke serwisowa, wg ktorej mialem robic u nich przeglady co 10kkm, nie 15. Patrzac pod takim wzgledem, ze robilem tym autem ok 30kkm rocznie to szkoda bylo mi placic tyle za przeglady. Nie jezdzilem na nie. Stwierdzilem ze jak juz cos strzeli to cofne licznik :P. Na szczescie nie bylo zadnych awarii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Miałem taką instalkę w (świetej pamięci czołgu) Mitsubishi Space Runner 1,8 założoną w 2006 roku. Byłem bardzo zadowolony. Auto chodziło idealnie tak samo jak na benzynie. Jedyną wadą to 1 raz padł czujnik ciśnienia gazu - poza tym nie było na co narzekać. Zrobiłem na gazie 160 tys km i jeździł bym dalej gdyby nie świr w terenówce, co mi się zatrzymał na miśku łamiąc sobie półośki i zarazem robiąc mi banana z auta.

Generalnie dobra instalacja, choć są już nowsze.

A najważniejsze to dobry zakład, który to założy.

Pozdrowionka!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Instalacja założona w 2011r

Chciałbym przestrzec przed zakładaniem instalacji BRC ja niestety założyłem bo miałem taką w latach 90' lecz teraz to co zakłądają to wielki chłam i dziadostwo. Posiadałem już 9 samochodów które były przerobione na gaz ale takich problemów nigdy nie miałem. Przez 4 miesiące od założenia naliczyłem ponad 20 wizyt w serwisie który udawał że naprawia lecz wracałem z coraz większymi problemami. Do dnia dzisiejszego instalacja jest niesprawna w w Centrali BRC Czakram przyjmuje pod nr tel (14)............ Pan M.K. który twierdzi że chce pomóc ale ma czas na odpowiedz 14-dni a na benzynie mogę jeździć. Od samego początku były problemy które ze względu na ilość wypunktuję:

1 wysokie spalanie ponad 15litrów na 100km

2 nie odcina zawór w butli

3 późne przełączanie z benzyny na gaz

4 mrugające kontrolki od przełącznika na gaz wskazujące na błąd centralki

5 nieszczelna instalacja

6 i najważniejsza brak mocy ledwo jedzie

 

Do dnia dzisiejszego po 4 miesiącach została usunięta jedna dolegliwość tj mrugające kontrolki a reszta cały czas występuje(zaworów które nadal nie działają wymienili już 3szt. a w Czekramie BRC Tarnów Pan w serwisie twierdzi że może jest uszkodzona butla dlatego nie działają zawory ). Chciałem zdjąć na własny koszt tą wadliwą instalację ale warsztat który ją zakładał twierdzi że nie może mi zwrócić kasy za instalację bo nie jest jego wina że instalacja nie działa poprawnie a w BRC Czekram czekają aż minie gwarancja albo sprzedam samochód i niech martwi się inny właściciel. Na stwierdzenie że samochód o pojemności 1,6 pali 15litrów twierdzą że muszę przejść próbę litrażową z ich pracownikiem i jeździć za moją kasę 3x100 km . Taka próba w przypadku sprawy sądowej jest bezsensu bo zawsze pracownik może zeznać co mu szef każe a testów z PZM Panowie z CZekram nie uznają bo to jak twierdzą nie jest wiarygodny wynik. Instalacja jest nie droga bo kosztuje tylko 2500zł lecz teraz wiem dlaczego jest taka tania i w promocji. Piszę ten list aby dotarło do większej ilości ludzi zainteresowanych zakładaniem instalacji BRC i jak działa serwis BRC Czekram jakie jest podejście do klientów i jak dbają o swoja opinie i jakość. Mam nadzieje że może ta moja opinia wpłynie na właścicieli firmy BRC Czekram na poprawienie wizerunku i serwisu BRC a ja i tak będę musiał porobić dodatkowe płatne testy a następnie zdemontuję tą źle założoną instalację i założę instalację w innym warsztacie na pewno nie firmy BRC. Proszę o opinie czy mieli Państwo takie przejęcia z serwisem i instalacją BRC.

Z poważaniem P.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat padł mi parownik w instalacji BRC.

Koszt 500zł.

Serwis twierdzi że to normalne przy tym przebiegu ( z takim przebiegiem kupiłem auto) pojutrze jestem zapisany na wymianę.

Osłuchałem się wiele opinii przez głowę przemknęło mi żeby zmienić instalkę na STAGa...

Ale... BRC nie jest takie złe ! A większość gaziarz na niego psioczy, ponieważ tak naprawdę nie mogą nic zrobić w tej instalacji ! Dlaczego do nowych aut z trudnymi silnikami zakładają właśnie BRC w fabryce a nie STAGa ? Coś w tym musi być ! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat padł mi parownik w instalacji BRC.

Koszt 500zł.

 

coś dużo za wymianę wraz z parownikiem.

 

Wracając do instalacji i ich wyborze, moim zdaniem nie ma złych instalacji obecnie dostępnych na rynku jedynie czego brakuje to fachowców którzy potrafią oraz im się chce dokonać poprawnego montażu i regulacji, sam padłem ofiarą takiego gazownika, po którym praktycznie wszystko trzeba by poprawiać, a moja instalacja jest oparta na sterowniku Stag 4, reduktor Tomaseto Model AT-09, wtryski Valtek, po rozeznaniu tematu okazało się że mam na mały reduktor model jaki mam jest do pojazdów do 90 Km moja Zafi ma 101, regulacja sterownika zrobiona na odczepnego, dysze wtrysków wkręcone pod prąd czyli jak pasowała wiertarka tak gazownik robił otwory, brak podłączenia sondy lambda i choć sterownik jej nie wymaga ale bardzo ułatwia regulację,obecnie sam dokonałem regulacji wtrysków oraz samego sterowniki i jest ok, jeszcze muszę zaatakować gazownika by wymienił reduktor na większy, sam montaż zrobiony bardzo partacko i nie schludnie, dobra rada dla wszystkich którzy chcą kupić do swoich samochodów odpowiednią instalacje, rozeznać rynek iść do gazownika i powiedzieć mu co chcemy mieć zamontowane nie zdawać się na łaskę czy też wiedzę gazownika on napewno wciśnie nam coś czego nie chcemy, co z tego że da nam ładny sterownik a pozostałe elementy zepsują cały efekt końcowy i przyjemność z jazdy za grosze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie będę miał zmieniony reduktor na :

"B21 REDUKTOR PAROWNIK BRC GENIUS G 1200 SEQUENT"

 

A koszt takiego na allegro to 400-450 pln.

A więc myślę że tak strasznie drogo nie jest, gaziarz wydaję się w porzadku ponieważ prosto z mostu mówi co i jak i stawia sprawę jasno że lepiej teraz trochę dołożyć $ i zrobić wszystko porządnie, jak fabryka nakazała to auto spokojnie polata na LPG 150 kkm !

Oczywiście wymieniając filtry co 15 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania