ArKos Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 1. Zdjęcia pojazdu 2. Opis pojazdu Volkswagen Polo Typ nadwozia: 3-drzwiowy hatchback R.prod. 2000 Silnik benzyna 1.0 8V, 50kM Wyposażenie: -centralny zamek -autoalarm -immobiliser -szyby sterowane elektrycznie przednie -siedzenie przednie lewe regulacja wysokości -poduszka powietrzna kierowcy -poduszka powietrzna pasażera -lusterka elektryczne i ogrzewane -koła jezdne stalowe 5JX13 zima 155/70R13 -koła jezdne aluminium 7JX16 lato 175/60R13 -wspomaganie kierownicy -regulowana kolumna kierownicy -przednie światła przeciwmgielne -obrotomierz 3. Opis napraw dokonanych w pojeździe podczas użytkowania, koszty tych napraw Auto mojej mamy, zakupione można śmiało powiedzieć że w stanie fabrycznym (absolutny bezwypadek w pełni oryginalnym lakierze), od mojego sąsiada z góry (lat 66) - znam je od początku odkąd je zakupił, w chwili zakupu przebieg 28.000km przez 8 lat (). Non stop garażowane. Serwisowane w ASO Besmarex. Po zakupie NIC nie było wymieniane, bo auto miało przeprowadzony pełny serwis w ASO. Obecnie posiada przebieg 45.000km. Jest straszne. Podczas eksploatacji przez ten okres : - pasek rozrządu dla świętego spokoju - 90zł - wymieniony 2 razy czujnik temperatury do ECU (oryginalny 46zł) - wymienione 2 razy przewody zapłonowe WN (oryginalne ) i pomimo tego sypią sie i dostają przebicia (oryginalne przewody WN 230zł) - NOWE ORYGINALNE świece wytrzymują ok. 10-12 tyś km i auto szarpie, nie chce jechać (komplet 140zł) - wymienione przednie amortyzatory bo oryginalne sie rozciekły () wsadzone zamiennniki KYB po 130zł/sztuka Hamulce: - wymienione tylne szczęki pomimo, że fabryczne były bardzo grube - PISZCZAŁY, koszt 90zł, szczęki jakieś noname bodajże HART - trzykrotnie rozruszane i czyszczone tylne cylinderki - notorycznie się zapiekają Inne elementy : - ot tak sobie pękł zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - wymieniony na używany za 80zł Na szczęście od dłuższego czasu nic się nie dzieje. Pewnie za mało jeździł i powyłaziło to, co wyleźć miało. 4. Słabe i mocne strony pojazdu, zalety i wady, walory użytkowe Kiepskie wykonanie wnętrza - plastiki wyglądają na tandetne, twarde, na niektórych pozostają rysy po paznokciach (), materiał na tapicerce foteli wygląda niczym szmata do podłogi. Szare powleczenie "gumowane" na rączkach drzwi złazi. Jak na tej klasy samochód ilość miejsca w porządku (przynajmniej z przodu. Bagażnik z racji gabarytu auta niewielki ale ustawny o regularnych kształtach. Mechanicznie bez zarzutu - doskonale się prowadzi, sprężyste zawieszenie ale nie za twarde, biegi precyzyjnie i pewnie wchodzą. Silnik cichy aczkolwiek słaby nawet jak na tak małe auto. Bardzo ekonomiczny - w mieście 6-7l PB95 lub 7-8l LPG - sekwencja STAG 300. Ceny części średnio niskie, dostęp dobry, dużo zamienników. Serwis w ASO jest BARDZO drogi i niezbyt profesjonalny - po wizycie z problemem problem powraca niedługo. Bardzo dobrze zabezpieczony przed korozją - nigdzie absolutnie żadnych oznak po ponad 10 latach. 5. Zauważone niedociągnięcia wynikające z eksploatacji, ewentualne sposoby niwelowania powyższych Opisane usterki i bolączki powyżej - albo nauczyć się z tym żyć, albo sprzedać auto. Gdybym miał kupić dla siebie, to najprędzej wsiadłbym do starego, 20 letniego Opla, ale na pewno nie Polo. Tyle, że jako miłośnik marki Opel mogę być tendencyjny i stronniczy 6. Ogólna ocena pojazdu w skali 1-6 w poszczególnych kategoriach: a) - funkcjonalność nadwozia 4 pkt - silnik i układ napędowy 6 pkt c) - zawieszenie i układ jezdny (komfort jazdy i precyzja prowadzenia, skuteczność hamulców) 6 pkt d) - widoczność z wnętrza 5 pkt e) - ergonomia rozmieszczenia elementów użytkowych i manipulacyjnych 5 pkt f) - ekonomia użytkowania 6 pkt g) - dostępność i koszt części zamiennych 5 pkt h) - awaryjność (mechanika, elektryka, karoseria) 3 pkt   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/949-vw-polo-2000/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi