Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana tulei stabilizatora przód Civic VI gen.


Rekomendowane odpowiedzi

Stuk-puk... Diagnoza: tuleje stabilizatora przedniego.

 

Do wymiany potrzeba bardzo niewiele - grzechotka z kluczem 12 wystarczy.

 

Podnosimy samochód na podnośniku, po czym pod wahacz podkłądamy klocek aby oba przednie wahacze były na podobnym poziomie.

 

1.JPG

 

Po podłożeniu klocka pod wahacz opuszczamy auto podnośnikiem, aby usiadło wahaczem na klocku. Jest to najprostszy sposób pozbycia się prężenia stabilizatora - jeśli będzie duża różnica między wahaczami, to wymiana tulei będzie gehenną.

 

Tuleje znajdują się na kołysce silnika i są przykręcone kotwami w kształcie podkowy, śruby są 2 na klucz 12.

 

2.JPG

 

3.JPG

 

Po odkręceniu tego możemy lekko dogiąć stabilizator w dół i zdjąć zmęczone życiem stare tuleje.

 

4.JPG

 

5.JPG

 

A mocowanie tulei wygląda tak:

 

6.JPG

 

Następnie nowe tuleje smarujemy wewnątrz (czyli w miejscu, gdzie wchodzi stabilizator) niewielką ilością smaru. Smarujemy dlatego, żeby nie skrzypiało - ja wymieniłem w swoim aucie wszystkie, ale z braku smaru dałem bez i niestety skrzypi jak szalone.

 

Po posmarowaniu zakładamy je na stabilizator i łapiemy śrubami. Dociągamy śruby do bólu, zakładamy koło i idziemy wymieniać drugą strone takim samym sposobem.

 

7.JPG

 

8.JPG

 

 

Autor: ArKos

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/846-podwozie-wymiana-tulei-stabilizatora-prz%C3%B3d-civic-vi-gen/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania