R4466 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Witam, Proszę o pomoc. Mam problem z samochodem Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM (2007), a mianowicie podczas ruszania po postoju np. na światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km. Z informacji które znalazłem te silniki tak mają, a producent zaznacza że może ono wynosić nawet 0,5L/1000 km. Na komputerze nie ma żadnych błędów, silnik pracuje równo i normalnie, nie zauważam żadnych spadków mocy. Po za tym objawem nie mam się naprawdę do czego przyczepić w tym samochodzie. Przypuszczam, że winne są temu uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Byłem u mechanika, który stwierdził że to uszczelniacze i powiedział że spróbuje wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. Nie wymienił ich, ponieważ stwierdził że są dobre. Poprzeczyszczał dostępne okolice silnika, a w momencie odbioru powiedział żebym go najlepiej to sprzedał. Samochód jest mało jeżdżony (92 tys. km wydają się realne sądząc po zużyciu wnętrza i karoserii - sam mechanik stwierdził początkowo że jest jak nowy), ale przez to silnik zanieczyszczony, przez co może stwarzać problemy. Proszę powiedzcie mi czy powinienem iść za radą mechanika czy jednak wymienić te pierścienie/ uszczelniacze zaworowe? Bije się z myślami, ponieważ niedawno wymieniłem już katalizator, komplet świec, kupiłem felgi i opony itp (około 2,5 tys). Wiem też że tak naprawdę nie wiem co kupie następnego. Być może wpadnę z deszczu pod rynnę. Ile tak orientacyjnie może kosztować wymiana pierścieni/ uszczelniaczy? Czy coś może mnie jeszcze zaskoczyć w trakcie naprawy? Warto naprawiać czy może uciekać od tego silnika?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7798-peugeot-308-16-vti-dym-przy-ruszaniu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Zmień mechanika, zleć wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzenie ciśnienia sprężania, swoja droga ciekawe jak mechanik sprawdził że uszczelniacz jest dobry.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7798-peugeot-308-16-vti-dym-przy-ruszaniu/#findComment-41245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R4466 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 W dniu 7.08.2019 o 06:19, Grzes997 napisał: Zmień mechanika, zleć wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzenie ciśnienia sprężania, swoja droga ciekawe jak mechanik sprawdził że uszczelniacz jest dobry. Sprawdzałem kompresje silnika która wyniosła około 13. Mechanik najpierw stwierdził że jest dostęp do ich wymiany bez ściągania głowicy. Jak się później okazało nie ma więc sprawdził czymś czy guma jest miękka. Na moje oko takie stwierdzenie to nie stwierdzenie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7798-peugeot-308-16-vti-dym-przy-ruszaniu/#findComment-41281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się