Gość Dawid Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Witam, mam problem z zapłonem w B5. Na zimnym, zwłaszcza w chłodniejsze dni silnik strasznie przerywa, dusi się, szarpie na niskich obrotach, do około 3000. Zazwyczaj na wyższych nie jest już tak odczuwalne. Po rozgrzaniu silnika dużo lepiej ale często brakuje mocy. Wymieniłem już świece na Denso, kable na NGK. Nic się nie zmieniło. Pozostało mi wymienić cewkę ale jako że cena jest odczuwalna po portfelu to wolę najpierw zapytać czy jest coś jeszcze co można wcześniej sprawdzić lub wymienić. Jakaś kopułka lub pasek, rozdzielacz? Jest coś takiego w tym silniku? Passat B5 2.8 V6 193km AQD 2000r   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Czy usterka występuje na benzynie i na lpg czy jest różnica w pracy silnika. Kopułki w tym silniku niema, jest cewka która może mieć przebicie, najlepiej to zobaczyć wieczorem w ciemnościach czy nie latają po niej jakieś iskry i to na tym zimnym silniku. Nie koniecznie musi to być układ zapłonowy, znam przypadki że czujnik temperatury cieczy chłodzącej podawał fałszywe dane i silnik odpalał na ssaniu mimo dodatnich temperatur był zalewany paliwem i też pracował nierówno, można to zobaczyć po kolorze świec zapłonowych jak elektrody są czarne to może się potwierdzić to co pisze.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Na benzynie może minimalnie mniej przerywa ale bez szału. Iskier nie widać. Jutro sprawdzę jak wyglądają świece. Stare były czarne ale miały ponad 15 lat więc nie zdziwiło mnie to specjalnie. Przerwa z fabrycznych 0.8 zrobiła się na jakieś 3.5mm. aż dziwnie że to jeździło.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Nawet przy tej przerwie 3,5 mm świeca nie powinna być czarna.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Trochę to trwało. Wreszcie znalazłem chwilę żeby na spokojnie sprawdzić świeczki. Wyglądają chyba ok. Pierwsza trochę gorzej wygląda nad gwintem. Jakby miała 100tys km. Dziwna sprawa. Przypomniało mi się też że były jakieś błędy związane z lambda ale to raczej by były inne objawy. Do tego w aucie jest gaz. Sondę może pokazywać. Dodam jeszcze taką ciekawostkę. Jak kupiłem tego passata to dziwnie się zachowywał po dodaniu gazu. Przy ruszania wystarczyło delikatnie musnąć pedał gazu i już wyrywał się do przodu od najniższych obrotów - tak jakby nienaturalnie, za mocno. Aż jednego dnia nagle zaczął zamulać...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Nie wiem czy dobrze widzę ale te przerwy są za duże, kolor też jakiś za jasny co świadczy o ubogiej mieszance. Twoja ostatnia uwaga może być bardzo cenna, bo źle wyregulowana instalacja lpg może po czasie przynieś takie efekty jak masz, może masz możliwość podłączyć się do sterownika lpg i sprawdzenia czasów wtrysku   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Tydzień czasu szukałem kabla od LPG. Gdzieś mi go wcięło po sprzątaniu garażu. W tygodniu kupię drugi i zrobię screeny. Chyba zamówię już też cewkę. Wygląda na to że raczej ona będzie przyczyną, i tu mam pytanie odnośnie wyboru. Znalazłem NGK za 340zl jakąś NTY za niecałe 160zl. Obie mają gwarancję 2lata. Warto się bawić w tą tańszą? Miał ktoś z tym styczność? Czy może lepiej jeszcze co innego? Nawet jak ma wytrzymać tyle co gwarancja to i tak wystarczająco ale żeby to działało... [ Dodano: 2018-07-26, 18:48 ] Założyłem cewkę NTY. Silnik zaczął pracować tak jak trzeba i ciągnie od niskich obrotów. Problem rozwiązany   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7488-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on-passat-b5-28-v6-aqd/#findComment-40381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się