Skocz do zawartości

Corsa B Problem z obrotami przy rozruchu i zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry dzień,

 

Piszę, ponieważ mam problem z moją Corsą B, a dokładniej z obrotami które samoistnie rosną w trakcie rozruchu i przy zmianie biegów.

 

W czerwcu 2015 roku byłem z samochodem na regularnej wymianie filtrów, olejów, rozrządu, zmierzono poziom sprężania... wiadomo standardowe sezonowe wymiany i zapytałem się mechanika skąd te obroty, więc dostałem odpowiedź, że to monowtrysk i one tak mają. Szybko zrobiłem sobie małe dyktando w głowie i stwierdziłem, że mechanik pierdzieli głupoty, ale puściłem to mimo uszu, zapłaciłem, odjechałem, ale problem obrotów pozostał... niestety.

 

Auto nie pali 10L/100km, najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 5.5L/100km gdzie większość to trasa, nie kopci, nie szarpie, pali na dotyk więc problemów z nią nie ma, ale te obroty mnie irytują.

Przy hamowaniu silnikiem samochód jeszcze ciągnie z 2sek. a dopiero później obroty spadają (choć nie zawsze, bo czasem normalnie można hamować silnikiem). Jednak ostatnio bardzo się zaniepokoiłem, bo przy ostatnim rozruchu po przebyciu bardzo krótkiego dystansu obroty wzrosły ekstremalnie na jakieś 5sek i opadły, co sprowokowało mnie do rozwiązania tego problemu.

 

Podobnie rzecz ma się przy zmianie biegów gdzie puszczam gaz, wciskam sprzęgło i obroty rosną na chwilkę by potem opaść do obrotów jałowych. Gdybym gaz puścił z wyprzedzeniem i dopiero potem wcisnął sprzęgło to obroty byłby by normalne.

 

Zapomniałbym dopisać. Zauważyłem taką tendencję, że tego problemu nie ma kiedy stopniowo wciskam gaz... wtedy natomiast z jednej skrajności w skrajność - obroty bardzo szybko opadają, co charakteryzuje się szarpnięciem, bo nawet nie zdążę wcisnąć sprzęgła

 

Corsa B:

Rocznik: 1996r bądź 1997r

Pojemność: 1.2L

Moc: 45KM

Paliwo: Tylko PB

Oznaczenie silnika: X12SZ

 

 

Liczę na waszą pomoc

Piotr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6724-corsa-b-problem-z-obrotami-przy-rozruchu-i-zmianie-bieg%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdz uszczelke na monowtrysku - ta duża okrągła.

Stawiam jednak na silnik krokowy, wymiana tylko na oryginał, zamiennik tylko pogorszy sprawe.

 

Ja to mogę jedynie potwierdzić, silnik krokowy jest odpowiedzialny za regulację obrotów po za przepustnicą.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania