Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mam problem w w/w aucie ale zacznę od początku. Jakieś dwa lata temu auto miało wymieniany rozrząd - po tej wymianie zaczął palić się check z błędem p0340 o ile mnie pamięć nie myli - bynajmniej błąd ten tyczył się w/w czujnika. Właściciel auta olał to i jeździł tak - auto ogólnie odpalało, silnik pracował raczej równo wiec właściciel auta olał to - tylko tak jak mówię check zapalił się zaraz po wymianie rozrządu. Wtedy pomyślałem sobie że zapewne jest minimalnie źle ustawione koło/blacha od w/w czujnika - ale nie moje auto tylko sąsiada więc zasugerowałem, że to to i tyle.

 

Jakość 2 miesiące temu może 3 auto zaczęło wydawać dziwne dźwięki - owy sąsiad przyszedł z tym do mnie popatrzyłem posłuchałem itp moja diagnoza była że to rozrząd - i tak też było łańcuch był zupełnie luźny między ślizg a łańcuch można było wsadzić palca - w rowerze jest bardziej napięty łańcuch. Powiedziałem co stwierdziłem i że do wymiany a na pewno do obejrzenia jest cały rozrząd - choć wg mnie od razu można było mówić o jego wymianie bo po kołach zębatych było widać że są mocno wytarte. Ja nie posiadałem blokad do tego silnika wiec sąsiad oddał auto do innego warsztatu ( na stacje kontroli pojazdów ) tam najpierw stwierdzili że to może tak popychacze słychać - ale sąsiad powiedział, że tam jest luźny łańcuch ( sam mu to pokazywałem :P ) więc ponowie mechanicy po zdjęciu osłony rozrządu stwierdzili że to faktycznie rozrząd - wymienili go i dziwny klekot ustał aleeeee check nadal się pali i owy pan mechanik stwierdził, że to wina samego czujnika - ponieważ ten jest za krótki .... podmienił na inny dłuższy i check zgasł a na pytanie właściciela że przecież ten czujnik sam w sobie kiedyś działał ( a się przecież nie skurczył .. ) odp, że miedzy kołem łańcucha rozrządu a blachą czujnika powinna być podkładka a jej tam nie ma. Właściciel stwierdził, że i tak już dużo zainwestował więc postanowił zostawić stary czujnik.

 

Autko wróciło do mnie :)) z problemem checka i błędu p0340 postanowiłem, że sprawdzę sam czujnik diodą. Po podłączeniu diody pod czujnik ( plus diody do plusa czujnika a minus diody do przewody którym idą impulsy ) na uruchomionym silniku dioda świeci się ciągle,a nie mruga jak wg mnie powinna. Następnie zdemontowałem czujnik i na zapłonie podłączyłem diodę i kluczem machałem przy czujniku - dioda mrugała xD

 

I teraz do sedna sprawy - zdjąłem pokrywę zaworów i popatrzyłem na rozrząd i blachę od czujnika i przyszło mi na myśl jedno skoro mechanik podmienił czujnik na inny dłuższy i chceck zgasł to albo czujnik który jest w aucie rzeczywiście już skończył swój żywot - za słabo przyciąga, albo blacha od tego czujnika jest założona odwrotnie tzn. patrząc na tą blachę z boku to nie jest ona prosta tylko wygięta w jedną stronę - i tutaj pytanie do was: czy ta blacha po założeniu na koło od rozrządu powinna swoimi " zębami" / wycięciami odstawać od koła czy przeciwnie tzn przylegać do koła zębatego rozrządu ???? Na chwilę obecną koło to przylega do koła zębatego - Jeżeli by je założyć odwrotnie tzn same wycięcia w tej blasze byłby bliżej czujnika - to to tłumaczyłoby dlaczego w momencie założenia przez mechanika dłuższego czujnika check zgasł... Chyba że jednak blacha ta jest założona poprawnie - wtedy wypadałoby, że padnięty jest czujnik - to tylko moja diagnoza oczywiście.

 

Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że w miarę zrozumiale i mam na dzieje, że mi pomożecie.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2015-08-11, 23:53 ]

Dodam tylko, że czytałem na forum poradnik jak wymienić taki rozrząd i na jednym zdjęciu jest ładnie pokazana ta blacha od tego czujnika i właśnie na tej fotce jest ona założona tak, że wycięcia w niej są oddalone od koła rozrządu tzn bliżej czujnika a u mnie jest odwrotnie - i u mnie ta blacha jest troche inna wg mnie mniejsza niż ta która jest na fotce z poradnika :

 

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-lancucha-rozrzadu-opel-twinport-12-14-16-16v-vt7183.htm

 

http://opel24.com/FAQ/z14xep/15.jpg

 

No to wychodzi na to ze impulsator jest zalozony źle. .... Jak wrócę do domu po weekendzie zrovie fotke jak to wyglada obecnie ale wg mnie jest to założone zle.

 

[ Dodano: 2015-08-16, 22:49 ]

Jeszcze jedno pytanie, czy do ewentualnej "naprawy" tego defektu - chodzi mi o poprawne założenie impulsatora muszę zwalać cały rozrząd czy można odkręcić śrubę trzymającą impulsator oraz koło zębate na wałku bez rozbierania rozrządu - tak jak jest to zrobione tutaj: http://postimg.org/image/91yiaw73r/ co prawda na wałku wydechowym ale na ssącym też tak można?

 

[ Dodano: 2015-08-18, 18:32 ]

Obecnie impulsator jest założony tak jak na tym zdjęciu : http://www.szrot.net/pl/p/WALKI-ROZRZADU-OPEL-CORSA-1,0-16V-LADNE-/2926

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania