ArKos Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Rzecz dotyczy montażu xenonów w A6 C6 "tak jak w fabryce" (no... prawie ). Co potrzeba i jakie koszty? (realne, poniesione przeze mnie): -lampy xenon kompletne, nietłuczone (1200PLN) -czujniki zawieszenia 2 szt (w sumie 259 PLN) -moduł poziomowania świateł (259PLN) -zderzak (200PLN) -zaślepki zderzaka (100PLN) - nowe -spryskiwacze reflektorów 2 szt(150PLN) - nowe -węże, opaski (70PLN) - nowe -złączki węży, mocowania (100PLN) - nowe -wtyczki do lamp 2szt, wtyczki do czujników 2szt, wtyczka modułu poziomowania, wsuwki do nich (około 140PLN) - nowe -pompa spryskiwaczy (90PLN) - nowa -kabelki, kable, drobiazgi (z pralki automatycznej ze śmietnika, albo w części nowe - koszt około 20PLN) -lakiernik (zderzak, zaślepki) - 300PLN To chyba wszystko. Koszt części (w sporej części nowych, albo z gwarancją sklepu - moduł, czujnki) - to około 3000PLN. Z tego około 500-600PLN można "odzyskać" sprzedając stare lampy halogenowe i zderzak. Lampy działają jak powinny, po zapaleniu pięknie ustawiają się w pozycji pracy, spryskiwacze czyszczą jak karcher, nic nie puka, nie stuka, nie skrzypi, nie wyładowuje akumulatora, nie topi bezpieczników... Montaż nie jest specjalnie ani trudny, ale nie jest też łatwy. Nie jestem ani mechanikiem, ani elektrykiem - a jakoś sobie z tym poradziłem. Jedyna rzecz której to wszystko wymaga - to spora ilość czasu (około 30 godzin). Montaż nie ma w sobie elementów rzeźby - okablowanie zrobione prawie takie jak w oryginale (ja zdecydowałem się na montaż elektroniki po stronie lewej, a nie prawej - lepsze dojście, więcej miejsca, okablowanie od lamp prowadzone kanałem nad lewym nadkolem, dostępność gotowej wiązki napięciowej z bezpiecznikami od starej instalacji podnoszenia reflektorów, dostępność rozdzielnika CAN i sto innych...) Montaż czujników zawieszenia jak w oryginale - czasochłonne, ale stosunkowo proste. Okablowanie od nich pociągnięte jak w ori, to akurat proste - są gotowe dziurki/dziury/kanały do ich przeprowadzenia. Same lampy wymagają pociągnięcia 5 dodatkowych żyłek do każdej (1 nieużywana już jest i można ją wykorzystać... być może dwie, ja jednak zlokalizowałem tylko jedną... ). NAJMNIEJ roboty jest z samymi spryskiwaczami - instalacja ciśnieniowa przy użyciu ori złączek i długości węży zajmuje 1 godzinę ( z przerwą na kawę). Zbiornik może być stary - trzeba tyko usunąć 1 zaślepkę i z użyciem ori pierścienia wetknąć tam pompę. Pompę można spiąć równolegle ze spryskami szyby, jak nie ma bordnetza obsługującego ich pracy. Na końcu VAG, uaktywnienie w CAN-gateway modułu 55, adaptacja modułu 55, kodowanie bordnetza (zamiast 0 dla zwykłych reflektoró - 2, albo 4). Jeśli trzeba to kluczyk i ręczna korekta światełek i... to wszystko. Generalnie mod wykonałem z pomocą kuzyna lakiernika (uparłem się żeby wziął kasę za lakierowanie zderzaka jak inni), Pawła z Forum (nieoceniona pomoc w podesłaniu zdjęć i komentarzy dotyczących umiescowienia czujników w zawieszeniu), oraz schematów instalacji elektrycznej w języku chińskim (w innym nie mogłem znaleźć, a po polsku mam tylko do instalacji skrętnej - zupełnie innej elektrycznie - pozamieniane piny - i znacznie łatwiejszej - o 4 kable do świateł mniej...) Jakby ktoś kiedyś potrzebował info - służę pomocą. Autor: TMr Źródło: http://www.a6klub.pl/   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/65-nadwozie-monta%C5%BC-ksenon%C3%B3w-audi-a6-c6/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi