Gość komp165 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 witam mam zamiar zabrać się za wymiane uszczelki głowicy w mojej vectrze b z silnikiem x16xel,wymiana uszczelki bo olej przedostaje się do płynu chłodzącego, Mianowicie mam kilka pytań jakie klucze będą mi potrzebne jakie rozmiary że klucz dynamometryczny to wiem. Co muszę po koleji zdemontować zeby zdjac glowice Jak samemu sprawdzic glowice czy do czegos sie nadaje wiadomo ze trzeba odac do specjalistycznego warsztatu, Jak ocenic stan silnika I gdzie najlepiej zaopatrywac sie w czesci Jeszcze 1 pytanie jak zdjąć plastikową osłone rozrządu ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Mianowicie mam kilka pytań jakie klucze będą mi potrzebne jakie rozmiary że klucz dynamometryczny to wiem. Torxy sobie załatw nasadowe, do tego zwykłe nasadowe, płaskie. Co muszę po koleji zdemontować zeby zdjac glowice Pasek wielorowkowy, rozrząd, kolektory, spuścić wode i zdjąc kilka węży, dekiel zaworów i odkręcasz głowicę. Jak samemu sprawdzic glowice czy do czegos sie nadaje wiadomo ze trzeba odac do specjalistycznego warsztatu, Jedynie możesz sprawdzić wizualnie czy wszystko jest na miejscu, nie ma pęknięć, wielkich wżerów. Jak ocenic stan silnika Przed rozbiórka zrobić pomiar cisnienia sprężania i ciśnienia oleju. Jak juz głowica bedzie zdjęta to obejrzyj cylindry w kierunku pionowych rys, progów, luzu tłoków w cylindrach Jeszcze 1 pytanie jak zdjąć plastikową osłone rozrządu ? śrubki są + plastikowe zatrzaski.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35477 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Tak sobie myślę... Jak chłop nie wie jakie narzędzia będą potrzebne, jak podstawowe rzeczy zrobić, to da radę? Obawiam się, a w zasadzie jestem pewien, że NIE. Ta czynność wymaga przede wszystkim doświadczenia. Dość istotne rzeczy pominięto - a klucz dynamometryczny? Momenty i kąty dokręcania śrub głowicy? A kolejność ich dokręcania? A jakie luzy mają być tłok-cylinder? Według mnie rwie się z motyką na słońce. To zbyt poważna naprawa, aby kompletny laik się za to zabierał. Brak elementarnej wiedzy, całkowity brak doświadczenia, nieporadność. Niestety, nie każdy może być mechanikiem i chyba pora zdać sobie sprawę, że auto należy oddać do warsztatu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komp165 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 po pierwsze to wielkie dzieki za wypowiedzi zaczelem po woli robierac glowice ale utknelem nie moge zdjac za hama dolnej plastikowej obudowy rorzadu, odkrecilem wszystkie sruby glowicy ale cos ja trzyma od strony rozrzadu, cz listwe wtryskowa tez musze zdemontowac?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 nie moge zdjac za hama dolnej plastikowej obudowy rorzadu, Zatrzaski plastikowe są dookoła, musisz je odbezpieczyć inaczej nie zdejmniesz bez łamania. Koło pasowe wału odkręciłeś? odkrecilem wszystkie sruby glowicy ale cos ja trzyma od strony rozrzadu Pod kółkami rozrządu jest przykręcony czujnik. Za kółkami przykręcona jest tylna część obudowy rozrządu - kółka rozrządu wałków trzeba odkręcić. Z tyłu przy alternatorze jest wąż wodny z tego co pamiętam. A jakie luzy mają być tłok-cylinder? To tylko wymiana uszczelki pod głowicą. I tak większość ocenia te luzy na oko... Dynamometr też na upartego potrzebny nie jest.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Dla osoby nie mającej doświadczenia dynamo jest niezbędne. Ktoś, kto robił to -naście lub -dzieścia razy, może robić na czuja. Takie jest moje zdanie. Co do luzów - ok, oceniamy "na oko", tylko czy chłop będzie wiedział, jak powinno być dobrze i czy tłoki nie mają owala? O to mi chodziło   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komp165 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 zdjełem głowicy i zastanawiam się teraz czy odać jądo regeneracji? 2 sprawasą lekkie rysy na 1 z cylidrow czy odawac do honowania? Progów na cylindrach nie ma Co byście polecali   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-35501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się