Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam zamiar zabrać się za wymiane uszczelki głowicy w mojej vectrze b z silnikiem x16xel,wymiana uszczelki bo olej przedostaje się do płynu chłodzącego,

Mianowicie mam kilka pytań jakie klucze będą mi potrzebne jakie rozmiary że klucz dynamometryczny to wiem.

Co muszę po koleji zdemontować zeby zdjac glowice

Jak samemu sprawdzic glowice czy do czegos sie nadaje wiadomo ze trzeba odac do specjalistycznego warsztatu,

Jak ocenic stan silnika

I gdzie najlepiej zaopatrywac sie w czesci

Jeszcze 1 pytanie jak zdjąć plastikową osłone rozrządu ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6375-opel-vectra-b-16-16v-x16xel-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Mianowicie mam kilka pytań jakie klucze będą mi potrzebne jakie rozmiary że klucz dynamometryczny to wiem.

 

Torxy sobie załatw nasadowe, do tego zwykłe nasadowe, płaskie.

 

Co muszę po koleji zdemontować zeby zdjac glowice

 

Pasek wielorowkowy, rozrząd, kolektory, spuścić wode i zdjąc kilka węży, dekiel zaworów i odkręcasz głowicę.

 

Jak samemu sprawdzic glowice czy do czegos sie nadaje wiadomo ze trzeba odac do specjalistycznego warsztatu,

 

Jedynie możesz sprawdzić wizualnie czy wszystko jest na miejscu, nie ma pęknięć, wielkich wżerów.

 

Jak ocenic stan silnika

 

Przed rozbiórka zrobić pomiar cisnienia sprężania i ciśnienia oleju. Jak juz głowica bedzie zdjęta to obejrzyj cylindry w kierunku pionowych rys, progów, luzu tłoków w cylindrach

 

Jeszcze 1 pytanie jak zdjąć plastikową osłone rozrządu ?

 

śrubki są + plastikowe zatrzaski.

 

Tak sobie myślę... Jak chłop nie wie jakie narzędzia będą potrzebne, jak podstawowe rzeczy zrobić, to da radę? Obawiam się, a w zasadzie jestem pewien, że NIE. Ta czynność wymaga przede wszystkim doświadczenia.

Dość istotne rzeczy pominięto - a klucz dynamometryczny? Momenty i kąty dokręcania śrub głowicy? A kolejność ich dokręcania? A jakie luzy mają być tłok-cylinder?

 

Według mnie rwie się z motyką na słońce. To zbyt poważna naprawa, aby kompletny laik się za to zabierał. Brak elementarnej wiedzy, całkowity brak doświadczenia, nieporadność. Niestety, nie każdy może być mechanikiem i chyba pora zdać sobie sprawę, że auto należy oddać do warsztatu.

 

po pierwsze to wielkie dzieki za wypowiedzi zaczelem po woli robierac glowice ale utknelem nie moge zdjac za hama dolnej plastikowej obudowy rorzadu, odkrecilem wszystkie sruby glowicy ale cos ja trzyma od strony rozrzadu, cz listwe wtryskowa tez musze zdemontowac?

 

Gość szymon 1587cm3
nie moge zdjac za hama dolnej plastikowej obudowy rorzadu,

 

Zatrzaski plastikowe są dookoła, musisz je odbezpieczyć inaczej nie zdejmniesz bez łamania. Koło pasowe wału odkręciłeś?

 

odkrecilem wszystkie sruby glowicy ale cos ja trzyma od strony rozrzadu

 

Pod kółkami rozrządu jest przykręcony czujnik.

Za kółkami przykręcona jest tylna część obudowy rozrządu - kółka rozrządu wałków trzeba odkręcić.

Z tyłu przy alternatorze jest wąż wodny z tego co pamiętam.

 

A jakie luzy mają być tłok-cylinder?

 

To tylko wymiana uszczelki pod głowicą. I tak większość ocenia te luzy na oko... Dynamometr też na upartego potrzebny nie jest.

 

Dla osoby nie mającej doświadczenia dynamo jest niezbędne. Ktoś, kto robił to -naście lub -dzieścia razy, może robić na czuja.

Takie jest moje zdanie.

Co do luzów - ok, oceniamy "na oko", tylko czy chłop będzie wiedział, jak powinno być dobrze i czy tłoki nie mają owala? O to mi chodziło :)

 

zdjełem głowicy i zastanawiam się teraz czy odać jądo regeneracji?

2 sprawasą lekkie rysy na 1 z cylidrow czy odawac do honowania?

Progów na cylindrach nie ma

Co byście polecali

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania