Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam auto już w sumie skierowane na złom, walnięta jest uszczelka, chciałem spróbować to zrobić , czy ja zdejmę rozrząd , głowice wymienię uszczelkę , czos po za ustawieniem rozrządu muszę robić?

 

Nie będę planował głowicy, i nei wymieniam niczego innego , chce zobaczyć co i jak , i czy sie uda .. .

 

x16sz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6307-uszczelka-glowicy-astra-f-8v/
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się zakładać nie splanowanej głowicy - chodzi o ewentualne krzywizny i nierówności. Może się to skończyć braniem płynu, oleju, brakiem kompresji.

Ale jak chcesz się uczyć to proponuję:

- po zdjęciu głowicy położyć ją na plecy, wziąć duży klocek (w sensie powierzchni), papier 800-1000 i na klocku przetrzeć powierzchnię mającą styk z uszczelką głowicy. Delikatnie oczyścić, nie trzeć za bardzo - jak się będzie błyszczeć to zaprzestać.

- blok oczyścić tak samo jak głowicę

- rozrząd oczywiście do demontażu - jak to jest nowszy silnik to będzie miał napinacz paska rozrządu, jak starszy, to napina się pompą wody - działa na zasadzie mimośrodu. Nie wolno zbyt mocno napinać paska, bo zabije łożyska pompy wody. Nie wolno zbyt słabo napinać paska, bo może przeskoczyć.

- obudowę wałka rozrządu również dać na plecy i oczyścić powierzchnię styku z głowicą - przy montażu zastosować uszczelniacz (może być czerwony silikon wysokotemperaturowy)

Poza demontażem rozrządu i głowicy nic więcej nie trzeba. Zaleca się wymianę uszczelniaczy zaworów, z reguły uszczelka żyje tak samo długo jak uszczelniacze. Jak masz chęć to kup komplet (są po 2-3 zł sztuka), porozpinaj zawory, wymień uszczelniacze, oczyścisz przy okazji zawory, sprawdzisz luzy zaworów w prowadnicach, czyli będziesz wiedział wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6307-uszczelka-glowicy-astra-f-8v/#findComment-35134
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie prosta sprawa. Zobacz sobie jak to jest zbudowane, to nie jest jakiś kosmos.

 

 

Zmontuj na szybko urządzenie do rozpinania:

 

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-mitsubishi-vt162.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6307-uszczelka-glowicy-astra-f-8v/#findComment-35136
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to w Kadecie. Wyminiłem uszczelkę pod głowicą bez planowania i niestety po 3 dniach przepompowało mi cały olej do układu chłodzenia. Narobiłem się jak głupi, a wystarczyło dać 40zł za planowanie.

Zawory rozpina się "młotkiem" :lol:

Skoro Ci nie zależy, to masz wspaniałą okazję, żeby tej metody spróbować :-D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6307-uszczelka-glowicy-astra-f-8v/#findComment-35192
Udostępnij na innych stronach

Zawory rozpina się "młotkiem"

A potem obserwuje się fruwające zamki, o ile nie dostanie się nimi w pysk :D

A tak serio: druga osoba, która czymś na styl rurki z wybranym kawałkiem boku naciska, a wtedy można wyjąć spod talerzyka zamki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6307-uszczelka-glowicy-astra-f-8v/#findComment-35193
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania