Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zabieram się ze remont tego motoru(m20b25 benzyna 1989r 170km), chciał bym zrobić to jak najlepiej i teraz pytanie jakich producentów części użyć? Chodzi mi o panewki, pierścienie, uszczelki wszystko to co od głowicy w dół. Na co zwrócić uwagę. Po wstępnych oględzinach na cylindrach nie ma rys ani progów, tak samo tłoki, minimalny ślad pracy po stronie wydechowej, panewki nie powydzierane, wał ładny. Co zrobić aby poprawić jego sprawność? Ogólnie silnik był w dobrym stanie, jednak postanowiłem go odbudować z powodu odbudowy całego auta.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6264-bmw-m20b25-remont-kapitalny/
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o panewki

GLYCO

 

pierścienie

GETZE

 

uszczelki

REINZ

 

Po wstępnych oględzinach na cylindrach nie ma rys ani progów

Wskazane honowanie tulei

 

Co zrobić aby poprawić jego sprawność?

Polerowanie kanałów w głowicy, frezowanie gniazd i zaworów na 3 kąty, kolektor wydechowy rurowy itp itd etc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6264-bmw-m20b25-remont-kapitalny/#findComment-34940
Udostępnij na innych stronach

ArKos, dziękuje za odpowiedz.

Myślałem żeby zastosować części firmy Mahle idą na pierwszy montaż, co sadzisz o tej firmie?

Jaki może być przybliżony koszt honowania i obróbki głowicy? Czy nie lepiej zostawić tak jak jest i podrzucić nowe pierścienie? Tym bardziej ze tak jak mowie, nie ma tragedii.

Chciał bym zrobić ten silnik najlepiej jak się da, dlatego tak wypytuje;p

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6264-bmw-m20b25-remont-kapitalny/#findComment-34943
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby zastosować części firmy Mahle

Bardzo dobry producent.

 

Jaki może być przybliżony koszt honowania

50-100 za dziurę zależnie od zakładu.

 

obróbki głowicy?

Zależy co jest do roboty.

Planowanie 50-70, wymiana prowadnicy zaworu 30-40 za sztukę, docieranie zaworów 10 sztuka, wszystko zależy od zakładu.

 

Czy nie lepiej zostawić tak jak jest i podrzucić nowe pierścienie?

Jak silnik jest w kawałkach, to warto zrobić wszystko co się da, skoro ma to być "4ever".

Teraz zaoszczędzisz 3-4 stówy a potem będzie narzekanie.

Honowanie ma na celu umożliwienie pozostawania filmu olejowego na gładzi, co pozwala na gładszą pracę tłoka, mniejsze obciążenie termiczne (zarówno pierścieni i tłoków bo olej chłodzi).

 

Chciał bym zrobić ten silnik najlepiej jak się da

Czytaj wyżej...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6264-bmw-m20b25-remont-kapitalny/#findComment-34949
Udostępnij na innych stronach

ArKos, dzięki jeszcze raz!

 

Wczoraj zamówiłem pierścienie Mahle koszt 90 zł na jeden gar.. Za komplet panewek również Mahle 460 zł komplet na wał. Wyszło sporo jednak myślę ze będzie to udana inwestycja.

W poniedziałek podwiozę głowice i blok do warsztatu, chciał bym zrobić porting głowicy, ciekawe ile krzykną. . .

Całościowy remont jak i koszt opisze na forum dla potomnych.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6264-bmw-m20b25-remont-kapitalny/#findComment-34950
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania