ArKos Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opracowane na podstawie posta Grzes997, dodałem też przypisy własne. Ciężko pracujące wycieraczki (wolno), przepalający się bezpiecznik... Wina najczęściej leży po stronie mechanizmu wycieraczek, który po prostu się zaciera najczęściej na ośkach przegubów. Zbierający się tam pył i brud, oraz korozja z biegiem lat, powoduja takie achowanie się wycieraczek. Jedyne wyjście to rozebranie na drobne, gruntowne wyczyszczenie i nasmarowanie. Tego typu mechanizmy mają praktycznie wszystkie Ople (chodzi o budowę i zasadę działania) więc opis można traktować ogólnie do marki. Treść autorstwa Grzes997 okraszona fotkami: Na potwierdzenie tego co pisałem i to co ArKos napisał dołączam zdjęcia zregenerowanego mechanizmu z Corsy C. Na tym zdjęciu widać całość i jaka jest oksydowana. Drugie zdjęcie przedstawia przegub kulowy ramion - to się nie zaciera jest zabezpieczone gumowym kapturkiem na Trzecim widać oś o której ja pisałem, jest tam widoczna zawleczka którą można zdjąć i spróbować wyjąć oś choć czasem jest to już niemożliwe. Czwarte zdjęcie przedstawia samą oś wyjętą i jak widać jest to wykonane ze stali a wiadomo co się robi jak stal pracuje w aluminiowej tulejce musi złapać i czasem nie puści. Na ostatnim zdjęciu widać w środku osi korozję która unieruchamia cały mechanizm co skutkuje wybijaniem bezpiecznika. Na koniec moja rada wyciągnij mechanizm i w imadle delikatnie lej olej i spróbuj rozruszać te osie bo tam jest przyczyna usterki, jak już uda się to wyjąć dobrze wyczyścić nasmarować najlepiej smarem grafitowym lub miedzianym i poskładać i będziesz się cieszył wycieraczkami na długie lata. Autor: Grzes997 Źródło: http://forum.samnaprawiam.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/626-nadwozie-regeneracja-mechanizmu-wycieraczek-corsa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi