Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Posiadam opel vectra a z 1993 z silnikiem C16NZ benzyna +lpg od pewnego czasu mam problem wolnych obrotów. Wymieniłem silnik krokowy zresetowałem komputer ale te wolne obroty dalej nie chcą się stabilizować. Po uruchomieniu silnika na benzynie są one duże a spadają po kilku sekundach, każde naciśnięcie gazu podwyższa obroty a po puszczeniu gazu obroty spadają zbyt wolno. Ponadto w czasie jazdy na puszczony gazie silnik nie hamuje silnikiem tylko ciągnie bo obroty nie spadają, gdy zaczynam hamować obroty rosną. Kiedy przestaję hamować obroty powoli spadają ale powoli.Po przełączeniu na gaz jest to samo.Nie mogąc rozpoznać przyczyny kiedy silnik pracował na gazie i miał duże wolne obroty na parowniku kręcąc śrubą wyregulowałem te wolne obroty ale na benzynie jest jak opisałem wyżej. proszę o pomoc   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Która generacja LPG?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 II generacji ale mam wyrzucony silnik krokowy gazu i w to miejsce założona śruba.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Reset ECU i na początku pojeździć bez gazu na samej benzynie. Jak się opamięta, to gaz do przejrzenia i regulacji.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek765 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Lewe powietrze? Brudna przepustnica?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Przepustnica wyczyszczona, potencjometr przepustnicy wykazuje właściwe parametry, czujnik temperatury cieczy chłodzącej dobry(sprawdzony- parametry w normie), map sensor dobry,lewe powietrze sprawdzone pod każdym względem, nie ma go, nie wyskakuje błąd 35,robiąc próby odpiąłem jeden z dwóch przewodów od pokrywy kolektora ssącego i natychmiast komputer wskazywał właśnie kod 35. Po podpięciu wężyka kod 35 nie pokazuje się. Na silniczku krokowym na obydwu uzwojeniach oporność 55 oma. Napięcie zasilania uzwojeń po włączeniu zapłonu 10,5 V. Może ten silniczek krokowy jest żle sterowany przez komputer.Nie mam sprawdzonej jeszcze sondy lambda. Może ona zakłóca te wolne obroty. Nadmieniam,że samochód w trasie pracuje i na benzynie i na gazie prawidłowo.Reset komputera robiony - nie pomaga   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Reset komputera robiony - nie pomaga W jaki sposób był robiony?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Odpięty akumulator na noc. Dzisiaj kupiłem drugi silniczek krokowy. Po podłączeniu nie uzyskałem efektów. Samochód wchodzi w tryb awaryjny i pokazuje kod błędu 35 a kod ten dotyczy silniczka krokowego , "lewego powietrza". Po skasowaniu błędu i uruchomieniu silnika ponownie wskakuje ten sam kod błędu. Przejrzałem wszystkie przewody podciśnienia wszystkie uszczelki pod przepustnicą mikserem kolektorem ale bez skutku. Do silniczka krokowego dochodzi napięcie 10,5 V nie wiem czemu nie 12. Oporność uzwojeń prawidłowa.Wobec powyższego podejrzewam, że komputer wysyła do silniczka niewłaściwe impulsy elektryczne i silniczek nie robi odpowiednich kroków. Proszę o sugestie w tej sprawie. Pytanie czy na komputerze diagnostycznym jest możliwość ustalenia czy współdziałanie sterownika silnika i silniczka krokowego są prawidłowe podczas pracy silnika samochodu. Gdyby był uszkodzony komputer to czy nie powinien pokazywać się kod jego błędu.Nie mogę podmienić komputera bo na allegro nie ma sterownika Delco o nr 16163149 Są o nr 16183149 oraz 16162149 nie wiem czy by pasowały Proszę o sugestie i w tej sprawie. W danych technicznych pisze, że do opla vectry 1,6 powinno być urządzenie sterujące o nr 01227887 general motors a jest zamontowane o nr 16163149 Delco czy one podobnie działają   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Lewe powietrze sprawdzałeś na zasadzie wzrokowej? Bo reset zrobiony dobrze, więc coś jest nie tak ze szczelnością dolotu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Bardzo proszę o wyjaśnienie co wchodzi w skład dolotu. Mówi sie o lewym powietrzu ale nikt dokładnie krok po kroku nie określił co należy sprawdzić by znaleźć to lewe powietrze. Czy to lewe powietrze należy sprawdzać za przepustnicą czy też jeszcze przed nią. Na pewno ważną rolę spełniają wężyki podciśnienia dochodzące do przepustnicy, wężyk map sensora na pewno uszczelka główna kolektora ssącego uszczelka między kolektorem a przepustnicą, między mikserem gazowym ale czy na lewe powietrze ma wpływ np wydmuchana uszczelka głowicy, bo ubywa dość szybko płynu chłodniczego, bo świece mają biały nalot, bo z wydechu idzie dużo pary wodnej. Czy wydmuchana uszczelka po stronie przecieku cieczy może skutecznie zakłócać wolne obroty- pracę silnika krokowego. Jak sprawdzić czy wtryskiwacz nie leje bo może to on tak rozstraja mi bieg jałowy. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6259-d%C5%82ugie-spoadanie-wolnych-obrot%C3%B3w/#findComment-34951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się