Gość Bartas Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Rozpocznijmy najpierw od tego, jak sprawdzić czy wymiana tulei wspornika jest konieczna. Najprościej można to zrobić wjeżdżając na kanał i szarpnąć drążkiem w pobliżu wspornika. Zobaczymy od razu czy tuleja jest luźna czy nie. W moim przypadku drążek na tulei wahał się około 2cm w górę (to dość znaczny luz). Do wymiany potrzebny nam będzie: * nowy wspornik * kanał * klucz imbusowy 5 lub 6 (nie pamiętam) - ewentualnie pół metrowa żabka * klucz 8mm * 2 klucze 17mm (cholera to chyba 17 była, tak to jest jak się pisze po paru dniach) * 20 minut czasu Wjeżdżamy na kanał i skręcamy koła mocno w prawo - nie musimy do oporu - to nam ułatwi wykręcenie śruby imbusowej. Wykręcamy śrubę nr 1 która przytrzymuje osłonę tulei wspornika. Osłonę wyginamy do góry. Można ją zdjąć zupełnie, ale nie jest to konieczne więc po co sobie komplikować życie. Kluczem 17mm od dołu oraz takim samym od góry do przytrzymania odkręcamy śrubę tulei nr 2. Trochę ciężko od góry się dostać, ale płaskim kluczem można spokojnie od góry dojść. Wyciągamy wspornik z tuleją na zewnątrz uchwytu. Po to właśnie skręcaliśmy koła żeby umożliwić sobie dostęp do śruby nr 3. U mnie jest już wymieniona na śrubę z łbem 6-kątnym ale oryginalnie jest na imbus. Dlatego jest wymieniona bo po prostu przeskoczył imbus (nie dało się jej ruszyć) dlatego na wszelki wypadek proponuje zaopatrzyć się w żabkę. Po wykręceniu śruby nr 3 wkładamy śrubokręt w szparę nr 4 i wybijamy starą zniszczoną tuleję. Wkładamy nową tuleję zakręcamy ją (śruba 3) dość solidnie, a następnie ustawiamy w uchwycie i skręcamy (śruba 2) też dość solidnie. Zakręcamy osłonę (śruba 1) i cieszymy się zdecydowanie lepszym trzymaniem na zakrętach. Koszt tulei to ok 35zł. Autor: dorbb Źródło: http://www.w202.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/619-podwoziewymiana-tulei-wspornika-dr%C4%85%C5%BCka-mercedes-w202/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi