Gość Bartas Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Na wstępie zaznaczam, że jest to przeróbka fabrycznych oprawek - konieczne jest wycinanie, wyrywanie, łamanie itd. więc niestety nie będzie możliwości powrotu do używania zwykłych żarówek bez kupienia drugiej pary nowych oprawek!!! Znalazłem zestaw z oprawkami, ale były tylko do KOMBI - postanowiłem zaryzykować i kupiłem je. Niestety oprawki nie pasują do sedana, o czym wiedziałem, ale za to moduły LED które można wyjąć z tych oprawek do sedana pasują IDEALNIE. Tak więc tym, którzy mają kombi polecam zakup diod LED wraz z oprawkami - koszt 150 zł. I co najważniejsze te moduły NIE POWODUJĄ POJAWIANIA SIĘ BŁĘDÓW NA KOMPIE O PRZEPALONEJ ŻARÓWKACH, czyli komp nam LED-ów nie odłączy. Tak więc kupiłem 2 oprawki, wraz z zamontowanymi w nich modułami LED - tak to wygląda: Zaczynamy od rozebrania nowych oprawek- wyjmujemy z nich moduł LED - akurat w tych oprawkach, jakie kupiłem klosz jest przyklejony do oprawki i trzeba go oderwać - potem już tylko wyjąć moduł, który jest na wcisk. Oprawki już nam się nie przydadzą, bo są do kombi, a my przecież przerabiamy fabryczne oprawki do sedana. Tu rozebrana oprawka i wyjęte moduły LED z obu oprawek: Teraz przyszedł czas na zajęcie się fabrycznymi oprawkami, które wymontowujemy z autka i rozkręcamy, potem ładnie myjemy i wyciągamy z nich metalowe blaszki, które miały za zadanie trzymać żarówkę rurkową - trzeba je wyrwać, np. kombinerkami. Oto co zobaczyłem, jak rozkręciłem oprawkę: Widać, że nieźle to pordzewiało, mimo, że kilka miesięcy temu było rozbieranie i czyszczone... Jak już wszystko wyciągniemy ze starej oprawki, staramy się zamontować moduły LED - nie za bardzo będą chciały wejść do końca, bo trzeba będzie wyciąć kawałki plastiku, żeby moduły weszły do końca oprawki: Następnie ucinamy plastiki z kloszy, które miały trzymać żarówki. Po zamontowaniu modułów LED pozostaje przykręcenie kloszy i uszczelnienie wszystkiego, np. silikonem. Ja użyłem kleju na gorąco, ponieważ miałem niestety odłamane części oprawek, w które wpina się wtyczki... Teraz pozostaje Nam tylko montaż oprawek w klapie bagażnika- fajne jest to, że po montażu modułów LED pasują idealnie fabryczne wtyczki, bo przecież przerabialiśmy stare oprawki, w których są oryginalne gniazda. WAŻNE!!! Nie jestem pewny, ale najlepiej przed montażem sprawdzić, czy diody świecą, ponieważ przy montażu modułów w oprawce można pomylić bieguny modułów i diody mogą nie chcieć świecić- ja zamontowałem jak mi akurat pasowało i wszystko grało, ale nie wiem, czy u wszystkich tak będzie!!! Oto kilka zdjęć po montażu oprawek w klapie bagażnika (jeden klosz był tak brudny, że nie mogłem go domyć, więc LEDy świecą troszkę na żółto, ale to jest do poprawy- wystarczy odkręcić sam klosz i go wyczyścić lub wymienić): No cóż, to już szczęśliwy koniec- UDAŁO SIĘ! Teraz nie dość, że tablica podświetlona jest ładnym białym światłem, to jeszcze diody będą służyć chyba aż do naturalnej śmierci naszej W203-ki, więc dłuuuugo i koniec z wymianami żarówek i błędach na kompie!!! Oto zdjęcie końcowe- sami oceńcie, czy się opłaciło tyle pracy! Autor: bojar Źródło: http://www.w203.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/618-tuning-diodowe-%C5%BCar%C3%B3wki-pod%C5%9Bwietlenia-tablicy-rej-mercedes/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi