Skocz do zawartości

X18XE1 Szarpie, brak mocy


Gość Pawell_17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początku dodam że już od dwóch tygodni czytam na ten temat różne fora

Tak więc do rzeczy, moja Astra X18XE1 szarpie i ma odczuwalny brak mocy. Czuć to na niskich obrotach i wtedy gdy chce przyspieszyć, pedał do podłogi a samochód szarpie lub buczy tak jakby nie dostawał paliwa. Gdy się nagrzeje to jest jeszcze gorzej. Na początku wyczyściłem przepustnicę i zaślepiłem EGR jednak to nic nie dało. Postanowiłem wymienić świece bo to była następny prawdopodobny winowajca, jednak po zdjęciu cewki zapłonowej okazało się że jedna nasadka jest ułamana i świeca z niej jest okopcona strasznie. Tu nasuwa się pytanie czy cewka jest do wymiany bo zaizolowałem to ale nic żadnej poprawy nie widzę.

 

Błędy odczytane OPComem

1.p0135 - (4) za niskie napięcie O2 sensor grzania

2. nieprawidłowy sygnał cieczy chłodzącej

21 Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie

23 Dmuchający motor dmuchawy, przerwany obieg prądowy

 

Zdjęcie cewki

 

a68aa307ca7676d4m.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p0135 - (4) za niskie napięcie O2 sensor grzania

Zwarcie w sondzie lub styki do sondy niesprawne (np przekaźnik nadpalony)

 

nieprawidłowy sygnał cieczy chłodzącej

2-pinowy czujnik temperatury do sprawdzenia

 

21 Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie

23 Dmuchający motor dmuchawy, przerwany obieg prądowy

Wentylatory na chłodnicy - przerwy w zasilaniu - do sprawdzenia elektryka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, czyli chyba sam nie podołam temu, a co z cewką? Wymieniać?

 

Czujnik przy termostacie wymieniony błędu już nie ma jednak nadal pali się chłodnicza na zegarach. Co do błędu 21,23 to czytałem że trzeba wymienić lub zregenerować wentylator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z cewką? Wymieniać?

A jak rozwalisz porządnie oponę to dalej na niej chcesz jeździć?

 

nadal pali się chłodnicza na zegarach

Sterownik wentylatorów - pod lewym przednim nadkolem, na wysokości zderzaka. Coś nie tak - sterownik, okablowanie. Przecież wyraźnie wcześniej napisałem:

Wentylatory na chłodnicy - przerwy w zasilaniu - do sprawdzenia elektryka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sterownikiem wentylatorów nie zrozumiałem mój błąd.

Co do cewki jutro jadę kupić nową, 350zł delco albo valeo nie pamiętam, niby ta co idzie na pierwszy montaż.

 

Zdejmując zderzak zauważyłem że nie mam podpiętej jednej wtyczki :/ Gdzie ona powinna się znajdować?

 

6a94af2def4e21b7m.jpg

b4308db630ca4758m.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To jest czujnik temp zewnętrznej i jest podpięty do instalacji. A końcówka służy do wpięcia w zderzak żeby nie bimbało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece, cewka wymienione, przepustnica wyczyszczona. Na razie inne auto się zrobiło, zobaczymy czy nadal będzie dobrze po 100km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania