Skocz do zawartości

[silnik diesel]Wymiana oleju w układzie wspomagania Mercedes


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wymieniłem olej w układzie wspomagania (wersja przed liftingiem z metalowym zbiorniczkiem), więc przedstawiam fotorelację z tej czynności.

 

 

 

Potrzebne są nam następujące rzeczy:

 

* olej hydrauliczny - najlepiej kupić oryginalny - ja kupiłem Febi Dexron 2, MB 236.3

01_23.JPG

02_22.JPG

* filtr oleju od wspomagania - gdyby ktoś nie wiedział, to w Mercedesach jest filtr we wspomaganiu i trzeba go wymienić

03_17.JPG

* olejarkę warsztatową - może być ale NIE MUSI, żeby wyssać zużyty olej ze zbiorniczka

* klucze płaskie 10 i 19

* puste naczynie o pojemności 1 litra

 

 

 

Wiele osób nie wie, gdzie jest zbiorniczek od wspomagania.

04_18.JPG

 

 

Więc po kolei:

 

1) Odkręcamy pokrywkę i ukazuje się nam widok:

05_148.jpg

 

 

2) Widzimy wskaźnik poziomu oleju. Naciskamy go palcem i odkręcamy nakrętkę kluczykiem 10. Wyciągamy wskaźnik i sprężynkę, która pod nim się znajduje.

06_135.jpg

 

 

3) Jeśli mamy oliwiarkę to wysysamy nią olej ze zbiorniczka. Jeśli nie mamy oliwiarki to przystępujemy do pkt 4 . Teraz po wyssaniu oleju wyciągamy filtr oleju, który znajduje na samym spodzie. Po wyciągnięciu filtra wysysamy resztkę oleju ze zbiorniczka.

07_118.jpg

 

 

4) Teraz odkręcamy kluczem 19 przewód powrotny tuż przy zbiorniczku wspomagania podkładając jakieś puste naczynie, bo będzie się lał olej! Jeśli ktoś nie ma oliwiarki i nie wyssał prędzej oleju ze zbiorniczka to teraz musi uważać bo będzie lecieć dużo oleju! Teraz spuszczamy tym przewodem cały lub resztkę zużytego oleju z układu. Można pokręcić kierownicą, żeby więcej wyleciało. Ci którzy prędzej nie wyssali oleju ze zbiorniczka, teraz wyciągają filtr oleju.

08_113.jpg

09_95.jpg

 

 

5) Po spuszczeniu oleju przykręcamy z powrotem przewód.

 

 

 

6) Wkładamy nowy filtr, sprężynkę i przykręcamy wskaźnik.

 

 

 

7) Teraz wlewamy świeży olej- można wlać nawet więcej niż maks. Po wlaniu odczekajmy chwile, aż wleci do pompy. Uzupełniamy i kręcimy kierownicą. Znów uzupełniamy do poziomu maks. Zakręcamy pokrywkę i odpalamy silnik na kilka sekund, kręcąc kierownica od oporu do oporu. Gasimy silnik, odkręcamy pokrywkę i dolewamy gdy jest tak potrzeba. Odczekajmy paręnaście sekund dopóki nie znikną bąbelki powietrza.

 

I to w zasadzie wszystko - olej wymieniony.

 

 

 

Autor: perzu126

 

Źródło: http://www.w202.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania