Skocz do zawartości

[silnik diesel] Wymiana termostatu Mercedes C220 W202 Diesel


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana termostatu jest banalna, i można to zrobić dosłownie pod blokiem nie posiadając kanału ani wyspecjalizowanych narzędzi. Ja swój wymieniałem wieczorem, stąd brak fotek z przebiegu pracy. Mam nadzieję, że opis będzie wystarczająco wyczerpujący.

 

 

 

Co jest potrzebne:

 

* dwa pojemniki - jeden o pojemności około 8litrów a drugi mniejszy i niższy, tak żeby zmieścił się pod przednim zderzakiem.

* klucz plaski 10, oraz nasadowy z przedłużka

01_22.JPG

* kombinerki

* jeśli nie wymienialiśmy jeszcze płynu chłodniczego, to warto się również w niego zaopatrzyć, ponieważ trzeba będzie spuścić płyn chłodniczy

* worek foliowy

 

 

 

Przebieg prac:

 

Pamiętajmy, żeby prace przeprowadzić przy zimnym silniku!!!

 

Zaczynamy od ściągnięcia dolnej osłony silnika. Wystarczy, że odkręcimy tylko dwie przednie śruby, tuz za przednim zderzakiem. Przygotowujemy pojemniki na płyn chłodniczy.

 

Odkręcamy korek spustowy, znajdujący sie w dolnej części chłodnicy- taki czerwony, odrazu widać.

02_21.JPG

 

 

NIE TRZEBA ODKRĘCAĆ KORKA W BLOKU SILNIKA, BO I TAK CAŁA CIECZ WYPŁYNIE PRZEZ CHŁODNICE. Należy odkręcić korek w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli decydujemy się na wymianę cieczy chłodzącej, to należy włączyć zapłon, a pokrętła od ogrzewania ustawić na maksymalne ogrzewanie (aż poczujemy takie "pstryknięcie"). Pozwoli to na wypuszczenie płynu również z nagrzewnicy.

 

To mniejsze wiaderko podkładamy pod chłodnice i spuszczamy ciecz.

 

W miedzy czasie należy wyciągnąć filtr powietrza z obudową, ponieważ wtedy jest łatwiejszy dostęp do termostatu. Do korpusu jest również zamocowana jakaś pompka- ja również odkręcamy. Demontujemy wkład filtra, a obudowę wyciągamy. Jest przymocowana do podłożnicy w trzech punktach- trzeba mocno ciągnąc, żeby wyszła.

03_16.JPG

04_17.JPG

05_147.jpg

 

 

Teraz mamy już swobodny dostęp do termostatu. Jest on umieszczony, między alternatorem i kolektorem wydechowym.

06_13.JPG

 

 

Przykręcony jest dwiema śrubami 10. Jedna jest na górze- łatwo dostępna, druga pod spodem- z ta jest trochę więcej zabawy.

07_14.JPG

 

 

Zanim odkręcimy obudowę termostatu, należy zakryć workiem foliowym alternator, żeby go nie zalać. Jak już zleci ciecz chłodząca, to możemy odkręcić obudowę termostatu. Ta górna jest łatwo dostępna. Tą dolna można odkręcić w zasadzie tylko przy pomocy klucza nasadowe z przedłużka. Jak się uporamy ze śrubami to odsuwamy odbudowe termostatu i wymieniamy termostat. Ja podczas przykręcania obudowy, nie używałem żadnych uszczelek. Jak na razie nic nie cieknie. I to jest w zasadzie koniec wymiany. Teraz zakręcamy korek spustowy przy chłodnicy, zalewamy układ płynem, zakładamy z powrotem filtr powietrza. Odpalamy silnik i obserwujemy stan cieczy chłodzącej. Ubytek oczywiście uzupełniamy.

 

 

 

Autor: perzu126

 

Źródło: http://www.w202.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania