Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Wymiana uszczelniacza wału korbowego przód


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana uszczelniacza wału korbowego - przód (od strony rozrządu)

 

 

 

Auto: C180 1994 automat.

 

Wziąłem się do roboty ponieważ któregoś pięknego dnia zauważyłem parę kropelek wiszących na spodzie miski olejowej i zawilgocenie w okolicach koła pasowego osadzonego na wale korbowym.

 

Wyposażony w klucze: 27 płaski-oczkowy, 36 płaski-oczkowy, 15 płaski-oczkowy, łyżki do ściągania opon x2, szczotkę drucianą – zacząłem wymieniać uszczelniacz.

 

 

 

Opis demontażu:

 

1. Dla komfortowej sytuacji odkręcamy wisco z wiatrakiem kluczem 36 - oczywiście pamiętamy, że gwint jest LEWY.

 

 

 

2. Ściągamy obudowę wiatraka. Jest założona na dwie spinki.

 

 

 

3. Kluczem 27 najlepiej oczkowy wygięty odkręcamy śrubę koła pasowego. Gwint jest normalny – PRAWY. Koło pasowe jest typu ażurowego (z otworami). Wtedy w koło można wsunąć np. gruby drut i zablokować aby się nie obracało podczas odkręcania śruby. Należy to zrobić ostrożnie, aby nie uszkodzić samego koła, bądź bloku silnika i oczywiście nie zrobić sobie samemu kuku przy odkręcaniu. Szczególna ostrożność wskazana przy przewodach chłodzących olej z automatu ze względu na ograniczony ruch klucza.

01_163.jpg

02_164.jpg

 

 

4. Po odkręceniu śruby 27 zwracamy uwagę na trzy podkładki sprężynowe talerzowe, które są na śrubie: WYBRZUSZENIEM W STRONĘ ŁBA ŚRUBY – to jest poprawne ułożenie podkładek!

 

 

 

5. Kluczem nr 15 podnosimy napinacz i ściągamy pasek wieloklinowy.

 

 

 

6. Przy pomocy dwóch łyżek (mogą być dwa duże śrubokręty płaskie) podważamy koło z dwóch stron i je ściągamy z czopa wału korbowego. Idzie to łatwo, ale patrzymy uważnie w jakiej pozycji znajduje się klin. Najlepszą pozycją jest, jak klin znajduje się na górze czopa wału. Nie ma wtedy ryzyka wypadnięcia klina do miski olejowej. Pozycje klina widać po odkręceniu śruby kluczem 27. Jeżeli klin znajduje się w innej pozycji – łapiemy koło pasowe rękoma i je obracamy we właściwą pozycję.

 

 

 

7. Po ściągnięciu koła widzimy, przyczynę nieszczelności. Okolice zimmeringu są zaoliwione, brudne.

03_173.jpg

 

 

8. Ściągamy zimmering – np. śrubokrętem, breszką, itp.

04_155.jpg

 

 

9. Myjemy przód silnika ze starego oleju. W otwór po kole pasowym można włożyć jakąś szmatę aby brud i smar nie dostały się do środka silnika. Do mycia można użyć preparatów do mycia silnika. Działają rewelacyjnie.

05_144.jpg

 

 

10. Czyścimy koło pasowe do stanu „jak nowe”. Patrzymy, jakie jest zużycie w miejscu, gdzie pracował zimmering.

06_133.jpg

 

 

11. Zimmering na wał ma numer 45/67/8 – to jest oryginał. Jeżeli koło pasowe jest już mocno wyżłobione przez zimmering, można wtedy założyć uszczelniacz 45/67/10. TO NIE JEST ŻADNA PRZESUNIĘTA WARGA!!! Ten zimmering jest po prostu szerszy o 2 mm i po wbiciu go do pozycji właściwej w bloku silnika on będzie pracował w innym miejscu na kole pasowym – co daje efekt pracy uszczelniacza w miejscu nie wyżłobionym.

 

 

 

12. Parametry nowego uszczelniacza.

07_116.jpg

 

 

13. Uszczelniacz wbijamy w blok silnika. TU UWAGA: wbijamy osiowo i cały czas kontrolujemy, czy nie jest skoszony.

08_111.jpg

 

 

14. Wsuwamy koło pasowe i przy pomocy młotka i cienkiej deski dobijamy do końca.

09_93.jpg

 

 

15. Zakręcamy śrubę, zakładamy pasek wieloklinowy, zakładamy obudowę wiatraka i przykręcamy wisco z wiatrakiem.

 

 

 

Wymiany dokonałem przy przebiegu 270kkm. Ale uszczelniacz może się zużywać przy różnym przebiegu i nie ma na to sztywnej granicy. Ja to wymieniałem w kanale. Zrobiłem to sam, bez pomocy „specjalistów”. Nie jest to skomplikowane, może to zrobić każdy, co się nie boi ubabrać w smarach po same uszy.

 

 

 

Teraz trochę danych technicznych „wysłużonych elementów”:

 

Zimmering: Made in Germany / nr mercedes: 120 997 33 46 / wymiary: 45/67/8 / firma: CFW.

 

 

 

Zimmering kupiłem w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami to mnie kosztowało i tu uwaga; 34zł. Na wymianę zimmeringu trzeba liczyć 1,5h – 2h. Uszczelnienia na wale mają tzw. odrzutnik oleju – i takie są zakładane na wał. W zależności od stopnia zużycia koła pasowego można założyć uszczelniacz 45/67/10. On jest szerszy od oryginał (45/67/8) i wargi tego uszczelniacza będą pracować w nowym miejscu koła pasowego. On jest po prostu szerszy, a miejsca w bloku jest na tyle dużo, że można go zamontować bez problemu.

 

W sklepach z łożyskami i uszczelnieniami zimmering dobierają z katalogów. Także nie ma problemu, jak się nie zna numeru uszczelnienia. Po prostu się mówi: „potrzebny mi jest zimmering na wał do mercedesa W202, C180, 1994”. Koleś dobiera z katalogu, podaje i kasuje delikwenta. I wszyscy są zadowoleni i szczęśliwi. I to by było na ten temat wszystko.

 

 

 

Życzę wytrwałości w wymianie zimmeringu na wale korbowym.

 

 

 

Autor: Marcin Pop.

 

Źródło: http://www.w202.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania