Skocz do zawartości

[nadwozie] Wymontowanie wycieraczki Mercedes C klasa W202


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podczas dreszczów przytrafiło mi się że wycieraczka odmówiła posłuszeństwa i przestała działać. Następnego dnia zabrałem się za naprawę a przy okazji zrobiłem kilka zdjęć. Mam nadzieję że się to komuś przyda.

 

 

 

W moim przypadku można było bez problemów poruszać wycieraczka. Więc przed rozpoczęciem pracy ustawiamy ja max na wysięgniku by ściągnąć górną pokrywę wycieraczki.

 

 

 

Jak wiadomo przy podszybiu znajduje się cały mechanizm wycieraczki. Najpierw trzeba ściągnąć kratkę nawietrznika.

01_161.jpg

02_162.jpg

 

 

Są one mocowane na wciski więc wystarczy je delikatnie podważyć. Z każdej strony znajdują się po 3 wciski.

 

Następnie ukazują nam się po 4 śruby typu krzyżak oraz jedna nakrętka 10mm z każdej strony auta.

03_171.jpg

 

 

Trzeba również pamiętać ze dwie śruby są ukryte pod gruszką wycieraczki.

04_153.jpg

05_142.jpg

06_131.jpg

07_114.jpg

 

 

Na załączonym ostatnim obrazku widzimy już wyciągnięty plastik z podszybia. Liczba zaczepów to 12 sztuk. Zaznaczone zostały zaczepy z którymi miałem największy problem z odczepieniem ich. Ponieważ bardzo mało miejsca jest miedzy zaczepami a przegrodą silnika.

08_109.jpg

 

 

Po wyciągnięciu plastikowego podszybia ukazuje nam sie dostęp do całego mechanizmu wycieraczki.

09_91.jpg

 

 

Wycieraczka jest przymocowana na 4 śrubach 10mm.

10_152.jpg

 

 

Dojście do jednej śruby jest od komory silnika.

11_132.jpg

 

 

Po odkręceniu wszystkich śrub należy pamiętać że wycieraczka jest podłączona kablem który trzeba odpiąć.

12_123.jpg

 

 

Wymontowany mechanizm wycieraczki.

13_95.jpg

 

 

Teraz możemy zacząć diagnozować co się stało z nasza wycieraczka. W moim przypadku było poluźnienie śruby poruszającej cały mechanizm.

14_92.jpg

15_72.jpg

 

 

Po dokręceniu śruby okazało się że wszytko działa jak należy. Trzeba jednak pamiętać by dokręcać śrubę w momencie jak mamy złożoną wycieraczkę.

16_66.jpg

 

 

Jeśli będzie w innej pozycji może się okazać że położenie wycieraczki kończy się tak:

17_57.jpg

 

 

Jeśli ktoś by chciał by jego wyglądał bardziej sportowo z wycieraczką na środku to może tak zostawić a jak nie to jeszcze raz odkręcić wyżej wymienioną śrubę i przestawić mechanizm i wszytko będzie tak jak należy. Na sam koniec polecam przesmarować prowadnice wycieraczek.

 

Oczywiście składamy wszytko w odwrotnej kolejności.

 

 

 

Autor: jacekjjmixer

 

Źródło: http://www.w202.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania