Gość Bartas Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Do wymiany pompy wodnej potrzebujemy: * pompa (w przypadku mojego silnika) "z dłuższym przodem" nr A1112002301 * klucz imbus 5mm do odkręcenia wiatraka * klucz płaski 36 do visko * klucz nasadowy 8mm do poluzowania napinacza i odkręcenia 6-ciu śrub od pompy * klucz 10mm do odkręcenia koła pasowego i dwóch śrub od pompy * klucz fajkowy 19mm do odkręcenia i spuszczenia płynu z bloku silnika. * bańkę na płyn, spuścić do końca z chłodnicy i bloku (zejdzie ok 6-7 litrów płynu) Kocham ten samochód z niejednego powodu, ale piękne w niej jest to , że jak nikt nie odstawiał wcześniej "rzeźbę" to wszystko pięknie można rozebrać, tylko trzeba z głową. Oto nowa pompa.Trzy węże podłączone do pompy. Demontujemy najpierw to, wiatrak kluczem imbusowym 5mm, gwint prawy. Spuścić płyn z chłodnicy. Spuścić wodę z bloku silnika. Spust z bloku. Odkrecenie visko – klucz płaski 36mm gwint lewy. Młotkiem można potraktować jak nie ma się blokady do koła pasowego (jeszcze przed zdjęciem paska). Luzowanie śrub od koła pasowego, klucz 10mm gwint prawy. Łatwiej luzować jak jest założony pas wielorowkowy. Popuszczanie napinacza paska (klucz 8mm). Odkręcona pompa. Zdemontowana pompa. Widok od środka pompy. Zdjęta pompa i długości śrub. Złożenia już nie fotografowałem, kolejność odwrotna. Autor: Adaśko Źródło: http://www.w202.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi