Gość Bartas Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Postanowiłem ustawić pozycję zamkniętą szyberdachu, tak aby podczas jazdy nie było słychać od niego żadnych odgłosów. Już w wielu C-klasach widziałem, że szyberdach po zamknięciu zapada się za nisko. Tutaj przedstawiam krótki tutorial jak się do tego zabrać. W tym temacie opisuje jak to zrobić w przypadku szyberdachu w wersji blaszanej. Na końcu wszystkich kroków napisałem na czym polega różnica między szyberdachami blaszanymi a szklanymi. Krok 1. Otwieramy szyberdach do połowy, może ciut więcej, a następnie wkładamy śrubokręt (lub klin) między wykładzinę a blachę szyberdachu. Warto poświecić sobie tam latarką, bo musimy wypiąć dwa plastikowe zatrzaski. Krok 2. Następnie odpiętą z zatrzasków wykładzinę, wyginamy na środku, delikatnie w kierunku wnętrza samochodu. W tym momencie ciągniemy ją do przodu pojazdu. Warto dla ułatwienia w pewnym momencie otworzyć szyberdach do końca. Wyciągamy wykładzinę górą. Krok 3. Jeśli udało nam się wyciągnąć podsufitkę, to zamykamy szyberdach i wsiadamy do środka. Powinniśmy ujrzeć mniej więcej taki widok. Krok 4. Przypatrzmy się co mamy po lewej i prawej stronie szyberdachu. Dla strony lewej (kierowcy): wystająca szyna dla podsufitki (niebieski), a kawałek dalej trzy śruby TORX (czerwony) którymi regulujemy wysokość blachy. Rozmiar... nie pamiętam, lepiej przygotować sobie komplet porządnych. Krok 5. Uzbroić się w cierpliwość, odkręcamy śrubę środkową i np. tylną z jednej strony. Pamiętajmy, żeby zostawić jedną śrubę (przednią lub tylną) zawsze zakręconą - to ułatwi nam manewrowanie, szczególnie jeśli robimy daszek w pojedynkę. Zwróćmy także uwagę, że podczas podnoszenia płatu szyberdachu porusza się nam także mechanizm, także weźmy poprawkę przy ustawianiu płaszczyzny. Krok 6. Samo ustawienie, a raczej "parametry" jakimi powinna się cechować ustawiona blacha to 0-1mm różnicy między płaszczyzną dachu a płaszczyzną szyberdachu. Jednak podczas pierwszego podejścia ustawiłem wszystkie cztery punkty na zero a mimo to szyberdach odzywał się już przy 60km/h. Podczas ustawiania, testy wykonywałem bez założonej podsufitki, także tutaj zabawa była niemal jak "w aptece". Ostatecznie ustawiłem przód 1mm poniżej płaszczyzny dachu, a tył 1mm wyżej. Do 120km/h jest CISZA (szybciej w zasadzie nie jechałem). A o to przecież chodziło. Narzędzie pomiarowe - moneta jedno-złotowa. Odległość A 140mm. Krok 7. Teraz wystarczy sprawdzić czy aby na pewno nam wyszło. Ostatecznie składamy uprzednio wymytą podsufitkę w taki sposób, aby weszła odpowiednio w ślizgi o których była mowa w punkcie 4. (niebieski kolor trójkąta). W przeciwnym przypadku będziemy mieli problem z uchyleniem szyberdachu. Czyli jeżeli chcemy się upewnić, czy dobrze założyliśmy podsufitkę – uchylmy szyberdach. Mi się udało dopiero po ~10 podejściu. Ostatecznie wpinamy plastikowe zatrzaski w plastikowe gniazda w blasze. Jedyna różnica między szyberdachami szklanymi a blaszanymi polega na podsufitce, której w szklanej w zasadzie nie ma (można ją odsunąć do tyłu). Tam, aby się dostać do śrub mocujących okno (a nie blachę) trzeba ściągnąć uszczelki falowane po obu stronach szyby. A reszta jest ta sama. Autor: Camel- Źródło: http://www.w202.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi