Skocz do zawartości

[nadwozie] Ustawianie pozycji zero szyberdachu Mercedes W202


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem ustawić pozycję zamkniętą szyberdachu, tak aby podczas jazdy nie było słychać od niego żadnych odgłosów.

 

 

 

Już w wielu C-klasach widziałem, że szyberdach po zamknięciu zapada się za nisko. Tutaj przedstawiam krótki tutorial jak się do tego zabrać. W tym temacie opisuje jak to zrobić w przypadku szyberdachu w wersji blaszanej. Na końcu wszystkich kroków napisałem na czym polega różnica między szyberdachami blaszanymi a szklanymi.

 

 

 

Krok 1.

 

Otwieramy szyberdach do połowy, może ciut więcej, a następnie wkładamy śrubokręt (lub klin) między wykładzinę a blachę szyberdachu. Warto poświecić sobie tam latarką, bo musimy wypiąć dwa plastikowe zatrzaski.

01_2_4.jpg

 

 

Krok 2.

 

Następnie odpiętą z zatrzasków wykładzinę, wyginamy na środku, delikatnie w kierunku wnętrza samochodu. W tym momencie ciągniemy ją do przodu pojazdu. Warto dla ułatwienia w pewnym momencie otworzyć szyberdach do końca. Wyciągamy wykładzinę górą.

 

 

 

Krok 3.

 

Jeśli udało nam się wyciągnąć podsufitkę, to zamykamy szyberdach i wsiadamy do środka. Powinniśmy ujrzeć mniej więcej taki widok.

02_3_4.jpg

 

 

Krok 4.

 

Przypatrzmy się co mamy po lewej i prawej stronie szyberdachu. Dla strony lewej (kierowcy): wystająca szyna dla podsufitki (niebieski), a kawałek dalej trzy śruby TORX (czerwony) którymi regulujemy wysokość blachy. Rozmiar... nie pamiętam, lepiej przygotować sobie komplet porządnych.

03_0_21.jpg

 

 

Krok 5.

 

Uzbroić się w cierpliwość, odkręcamy śrubę środkową i np. tylną z jednej strony. Pamiętajmy, żeby zostawić jedną śrubę (przednią lub tylną) zawsze zakręconą - to ułatwi nam manewrowanie, szczególnie jeśli robimy daszek w pojedynkę. Zwróćmy także uwagę, że podczas podnoszenia płatu szyberdachu porusza się nam także mechanizm, także weźmy poprawkę przy ustawianiu płaszczyzny.

 

 

 

Krok 6.

 

Samo ustawienie, a raczej "parametry" jakimi powinna się cechować ustawiona blacha to 0-1mm różnicy między płaszczyzną dachu a płaszczyzną szyberdachu.

 

Jednak podczas pierwszego podejścia ustawiłem wszystkie cztery punkty na zero a mimo to szyberdach odzywał się już przy 60km/h. Podczas ustawiania, testy wykonywałem bez założonej podsufitki, także tutaj zabawa była niemal jak "w aptece".

04_0_20.jpg

 

 

Ostatecznie ustawiłem przód 1mm poniżej płaszczyzny dachu, a tył 1mm wyżej. Do 120km/h jest CISZA (szybciej w zasadzie nie jechałem). A o to przecież chodziło. Narzędzie pomiarowe - moneta jedno-złotowa. Odległość A 140mm.

 

 

 

Krok 7.

 

Teraz wystarczy sprawdzić czy aby na pewno nam wyszło. Ostatecznie składamy uprzednio wymytą podsufitkę w taki sposób, aby weszła odpowiednio w ślizgi o których była mowa w punkcie 4. (niebieski kolor trójkąta). W przeciwnym przypadku będziemy mieli problem z uchyleniem szyberdachu. Czyli jeżeli chcemy się upewnić, czy dobrze założyliśmy podsufitkę – uchylmy szyberdach. Mi się udało dopiero po ~10 podejściu. Ostatecznie wpinamy plastikowe zatrzaski w plastikowe gniazda w blasze.

 

 

 

Jedyna różnica między szyberdachami szklanymi a blaszanymi polega na podsufitce, której w szklanej w zasadzie nie ma (można ją odsunąć do tyłu). Tam, aby się dostać do śrub mocujących okno (a nie blachę) trzeba ściągnąć uszczelki falowane po obu stronach szyby. A reszta jest ta sama.

 

 

 

Autor: Camel-

 

Źródło: http://www.w202.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania