Skocz do zawartości

[ogólne] "Pędząca" klapa bagażnika Mercedes 203


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu z Was na pewno denerwuje (zwłaszcza posiadaczy kilkuletnich roczników "203" ) zachowanie tylnej klapy: po wciśnięciu przycisku otwierania bagażnika klapa rusza do góry, energicznie odbija się w górnym punkcie zwrotnym (prawie waląc w dach) i po dalszych kilku konwulsjach się zatrzymuje. Najczęściej nie pomaga regulacja sprężynami - klapa porusza się może i wolniej, jednak w górnym punkcie dalej zatrzymuje się dosyć gwałtownie.

 

Zachęcony powodzeniem kolegów z forum "202" opracowałem rozwiązanie dla modelu "203" - jak się okazało przyczyna jest bardzo podobna

W górnej części ramion zawiasów (przy ich osiach obrotów) zamocowane są kształtowe gumki, które z czasem się wycierają, i ich skuteczność maleje.

 

Gumki można znaleźć również na obrazku w EPC - numer na obrazku 60

Numer katalogowy 210 750 02 26

 

Numer katalogowy sprawdzałem dla kilku różnych 203 i się nie zmieniał - dla pewności jednak lepiej się przy kupnie upewnić!

 

Do przeprowadzenia operacji wymiany należy zdemontować siedzisko i oparcie tylnej kanapy oraz tylną półkę.

 

Zaręczam: OPERACJA NIE JEST SKOMPLIKOWANA!

Rozbieranie przebiega intuicyjnie - zwrócę tylko uwagę na pewne istotne szczegóły.

Oczywiście opisuję swój pojazd - mogą więc wystąpić pewne różnice w innych. Np. moje auto (2001) ma tylne oparcie nieopuszczane. Ale generalnie będzie bardzo podobnie.

1. Odkręcamy siedzenie: na dolnej krawędzi są cztery zaślepki, pod nimi cztery nakrętki pod klucz "13"

2. Wyciągamy siedzisko

3. Odkręcamy dwie nakrętki pod dolną krawędzią oparcia (klucz "16") i dwa czarne blachowkręty bliżej drzwi.

4. w okolicy czarnego blachowkrętu przy lewych drzwiach powinno być już widoczne połączenie przewodu podciśnieniowego do kładzenia zagłówków - należy je rozłączyć

 

Następnie od strony bagażnika ściągamy dwie owalne zaślepki, pod którymi są mechanizmy zatrzasków. Każdy zatrzask należy zwolnić śrubokrętem. Prawidłowe zwolnienie zatrzasku to słyszalny "klik"

 

Po wyjęciu oparcia zatrzaski od strony kabiny wyglądają tak:

 

Teraz zabieramy się za demontaż osłon tylnych słupków. Niech Was nie przeraża widoczne "SRS" - to tylko zaślepka, którą wydłubujemy śrubokrętem - pod nią jest śruba którą należy wykręcić.

 

Tylna krawędź osłony (ta od strony tylnej szyby) jest mocowana na metalowe spinki. Wsuwamy rękę i oddzielamy w stronę środka.

Po wyjęciu osłon ściągamy bez problemu półkę (dwa widoczne kołeczki rozporowe) i resztę już widać bez problemu.

 

Podsumowanie całości:

 

Koszt: 17 euro za dwie sztuki gumek (w Polsce podobno ok. 70 zł) plus oczywiście browarki (w rozsądnej ilości !)

Czas: ja to robiłem ok. 1 godziny (łącznie z konsumpcją)

Efekt: Bezcenny

Klapa otwiera się, przed końcem zwalnia, i ostatnie kilka centymetrów porusza się w bardzo wolnym tempie. Rewelacja

1_186.jpg

2.gif

3_172.jpg

4_166.jpg

5_143.jpg

6_100.jpg

 

 

Autor: Gerri

Źródło: http://www.w210.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania