Skocz do zawartości

[silnik diesel]Wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów (ASB)


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja dla osób nieposiadających kanału.

 

 

 

Wielu z Was narzeka na dziwne odgłosy dochodzące z wnętrza mechanizmu zmiany biegów. Częstą przyczyną tego stanu rzeczy jest właśnie wytarta tuleja lub jej brak. Postaram się sie najjaśniej wyjaśnić całą procedurę na przykładzie modelu poliftowego.

 

 

 

Co będzie nam potrzebne:

 

* śrubokręt krzyżakowy

* klucz imbusowy (5)- polecam bit z przedłużką i grzechotką

* smar techniczny

* kawałek w miarę sztywnego drutu

* w/w tuleja koszt w ASO ok 5zł

 

 

 

Czas - 1h

 

 

 

1. Podważamy i wyjmujemy ramkę zmiany biegów (4 zatrzaski) i odłączamy wszystkie kostki.

 

 

 

2. Odkręcamy 2 wkręty od podłokietnika przy popielniczce, 2 przy ramce bliżej schowka w podłokietniku, wyciągamy wszystko z podłokietnika, zdejmujemy materiał na spodzie i wykręcamy kolejne 2 wkręty pod nim.

 

 

 

3. Wysuwamy popielniczkę i odłączamy kostkę oraz wyciągamy oprawkę z żarówką.

 

 

 

4. Wyjmujemy podłokietnik (wysuwamy ku górze).

 

 

 

5. Odkręcamy element poprzeczny przy popielniczce (pod którym znajduje sie linka wchodzącą do mechanizmu).

 

 

 

6. Demontujemy tunele doprowadzające powietrze do podłokietnika (najpierw rozłączamy z tyłu a potem wysuwamy przy popielniczce). Teraz widać juz wszystkie śruby, które musimy wykręcić przy gałce zmiany biegów.

 

 

 

7. Imbusem odkręcamy 2 śruby (złote) od strony podłogi i jedną od strony popielniczki. Mogą iść ciężko, ponieważ są przesmarowane klejem (srebrnych torx nie ruszamy).

 

 

 

8. Wyciągamy cały mechanizm ostrożnie do góry i pod spodem widzimy cięgno połączone z naszym wybierakiem (aby było łatwiej możemy je pociągnąć wyżej), wysuwamy spinkę uważając żeby nie spadła nam na dół, i wysuwamy mechanizm, cięgno może nam spaść.

 

 

 

9. Wkładamy nową tuleję (oczywiście w otwór pod mechanizmem) przesmarowując ja (na sucho bardzo ciężko wcisnąć).

 

 

 

10. Teraz drutem wciągamy cięgno, nasuwamy mechanizm z nową tuleja i zamykamy wszystko wsuwając spinkę.

 

 

 

Składamy w odwrotnej kolejności.

 

 

 

Autor: MichalZSlupsk

 

Źródło: http://www.w210.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania