Skocz do zawartości

[elektryka]Naprawa przełącznika zespolonego Mercedes W210


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Popsuł mi sie kierunek prawy, czasem działał, czasem nie. Używka kolo od 100zl do 200zl, ale po co mam przepłacać, a wiec do dzieła.

 

 

 

1. Odłączamy akumulator, unikniemy bledu SRS po odłączeniu poduszki powietrznej.

 

2. Koła prostujemy i wyciągamy kluczyk.

 

3. Odkręcamy 2 śruby z tylu kierownicy typu torx.

01_146.jpg

4. Odłączamy poduszkę powietrzna i klakson.

02_147.jpg

5. Odkręcamy kierownice kluczem typu imbus 10, może być przydatna rurka - mocno dokręcone.

03_157.jpg

04_140.jpg

6. Odkręcamy 2 śrubki krzyżakiem spirale od poduszek (uwaga żeby sie nie przekręciła, zabezpieczamy taśma klejąca).

 

7. Odkręcamy 3 śrubki krzyżakiem mocujące przełącznik zespolony i tempomat.

05_130.jpg

8. Wysuwamy przełącznik zespolony, jest przylutowany na stale, także cala operacje trzeba wykonać w samochodzie.

 

9. Usuwamy 4 malutkie nity śrubokrętem, które łączą przełącznik zespolony w całość.

 

10. Czyścimy styki, np. śrubokrętem płaskim.

06_119.jpg

11. Składamy przełącznik, zamiast nitów zastosowałem malutkie wkręty.

 

12. Wykonujemy odwrotnie czynności w kolejności od 8 do 1.

 

 

 

To wszystko w zasadzie, przełącznik działa jak nowy, styki były zaśniedziale, wręcz zwęglone. Gdzieś w serwisie słyszałem, ze przełącznik zespolony jest nienaprawialny a tu proszę.

 

 

 

Autor: fabek

 

Źródło: http://www.w210.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania