Skocz do zawartości

Błąd P1220 vectra b 2,0 dtl


Gość Valdi_33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moją vectrą. Mianowicie w niedziele wróciłem z trasy i czasami na stałych obrotach ok 2500 zaczynał tak jakby poszarpywać. Wczoraj rano odpalił już inaczej niż zwykle zaczął chodzić jak traktor i stracił moc, ale za godzinę było już ok. Dziś rano jadąc z dzieckiem do lekarza auto nie miało sił i warczało jak traktor a po podłączeniu pod komp pokazuje P0400 ale to już od dłuższego czasu a teraz pokazał P1220 i to już zaczęło mnie przerażać bo jakieś 100 tyś km temu była regenerowana pompa wtryskowa. Co mogę zrobić, czy czeka mnie ponowna naprawa pompy? Może coś podpowiecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak została wykonana regeneracja i z użyciem jakich podzespołów. 100.000km to nie jest ani mało ani dużo, ale jeśli regenerowano niedbale lub z kiepskich elementów to może tak być... Proponowałbym podjechać do fachmana od pomp - niech ją dokładnie zdiagnozuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

P0400 to bład recylkulacji spalin EGR. To by pasowało do obiawow czyli auto nie ma mocy i chodzi jak traktor :).Zobacz czy do zawora sa podpiete wszystkie podcicnienia.Kiedys miałem małą nieszczelnosc i auto miało podobne obiawy. Sam zawor mozesz sprobowac wyczyscic. To zawsze mniejsze koszta niz regeneracja pompy :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po wyczyszczeniu EGR-a P0400 znikł i jest tylko P1220 (patrzyłem opis błędu to stan krytyczny pompy wtryskowej) i nie wiem co dalej mam robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tą pompę i sterownik, póki jeszcze nie jest za późno.

 

Coprawda dla silnika X20DTH :

 

P1220

"Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

 

Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

 

Następstwo:

 

Maksymalna moc została zredukowana."

 

Procedura kontrolna:

 

"Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

 

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

"Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.

(przeciek, zablokowanie)"

 

2,2DTH, 2,2DTR, 2,0DTL i 2,0DTH mają VP-44 więc musi się moim zdaniem pokrywać.

 

Poniżej procedura kontrolna w instrukcji serwisowej (z tego co wiem stosuje ją ASO)

 

1

Ważne:

 

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

 

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).

Kontrola wycieków w przewodach olejowych.

Kontrola stanu mocowań trójnikowych.

Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.

Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień

Kontrola filtra paliwa

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:

 

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów

 

 

2

Ważne:

 

Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

 

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

 

Porównać poniższe parametry listy danych:

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Rzeczywisty początek wtrysku

&

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Pożądany początek wtrysku

Wskazówka:

 

Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

 

Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

 

3

 

Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja

 

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

 

Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

 

4

Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

 

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

 

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

 

5

Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

 

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

 

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

 

Wskazówka:

 

Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

 

6

Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

 

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

 

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

 

7

Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

 

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

 

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

 

Tak więc wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl.

 

Pytanie: czy nie zdarza się przydymianie na biało i postukiwanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biało nie dymił nie było żadnych oznak nadmiernego dymienia. Czasami przy ruszaniu potrafił zgasnąć silnik, więc zimą sprawdzano jaki jest kąt wtrysku i wskazywał jak diagnosta z ASO stwierdził że o 5* jest za duży według fabrycznych ustawień, ale z tym nic nie robił bo stwierdził że zmiana kąta może tylko to pogorszyć. A czy mogę dojechać tak do domu czy zostawić już w warsztacie bo jestem w pracy 200 km od domu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wstawiłem moją Viki do warsztatu gdzie wcześniej już robili pompę wtryskową, podłączyli pod kompa i według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i tu mam pytanko czy jest to możliwe że to taki zaworek? Według nich koszta wahają się od 50 do 300 zł. Może już ktoś miał taki przypadek w swoim aucie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania