Gość Valdi_33 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Witam mam problem z moją vectrą. Mianowicie w niedziele wróciłem z trasy i czasami na stałych obrotach ok 2500 zaczynał tak jakby poszarpywać. Wczoraj rano odpalił już inaczej niż zwykle zaczął chodzić jak traktor i stracił moc, ale za godzinę było już ok. Dziś rano jadąc z dzieckiem do lekarza auto nie miało sił i warczało jak traktor a po podłączeniu pod komp pokazuje P0400 ale to już od dłuższego czasu a teraz pokazał P1220 i to już zaczęło mnie przerażać bo jakieś 100 tyś km temu była regenerowana pompa wtryskowa. Co mogę zrobić, czy czeka mnie ponowna naprawa pompy? Może coś podpowiecie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zależy jak została wykonana regeneracja i z użyciem jakich podzespołów. 100.000km to nie jest ani mało ani dużo, ale jeśli regenerowano niedbale lub z kiepskich elementów to może tak być... Proponowałbym podjechać do fachmana od pomp - niech ją dokładnie zdiagnozuje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 witam P0400 to bład recylkulacji spalin EGR. To by pasowało do obiawow czyli auto nie ma mocy i chodzi jak traktor .Zobacz czy do zawora sa podpiete wszystkie podcicnienia.Kiedys miałem małą nieszczelnosc i auto miało podobne obiawy. Sam zawor mozesz sprobowac wyczyscic. To zawsze mniejsze koszta niz regeneracja pompy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdi_33 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ale po wyczyszczeniu EGR-a P0400 znikł i jest tylko P1220 (patrzyłem opis błędu to stan krytyczny pompy wtryskowej) i nie wiem co dalej mam robić?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 1220 regulacja poczatku wtrysku odchyłka regulacji radze jechac do spec. od pomp jak pisał wyzej kolega   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Sprawdź tą pompę i sterownik, póki jeszcze nie jest za późno. Coprawda dla silnika X20DTH : P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem Następstwo: Maksymalna moc została zredukowana." Procedura kontrolna: "Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa. Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd. Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych "Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia. (przeciek, zablokowanie)" 2,2DTH, 2,2DTR, 2,0DTL i 2,0DTH mają VP-44 więc musi się moim zdaniem pokrywać. Poniżej procedura kontrolna w instrukcji serwisowej (z tego co wiem stosuje ją ASO) 1 Ważne: Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa. Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd. Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza). Kontrola wycieków w przewodach olejowych. Kontrola stanu mocowań trójnikowych. Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej. (używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu) Kontrola siły dokręcenia pustych śrub. Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień Kontrola filtra paliwa Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym Wskazówka: Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów 2 Ważne: Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki: Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika. Porównać poniższe parametry listy danych: Tester diagnostyczny parametr listy danych Rzeczywisty początek wtrysku & Tester diagnostyczny parametr listy danych Pożądany początek wtrysku Wskazówka: Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia. Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie? 3 Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK 4 Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK 5 Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK Wskazówka: Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne 6 Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw 7 Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw Tak więc wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl. Pytanie: czy nie zdarza się przydymianie na biało i postukiwanie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdi_33 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Na biało nie dymił nie było żadnych oznak nadmiernego dymienia. Czasami przy ruszaniu potrafił zgasnąć silnik, więc zimą sprawdzano jaki jest kąt wtrysku i wskazywał jak diagnosta z ASO stwierdził że o 5* jest za duży według fabrycznych ustawień, ale z tym nic nie robił bo stwierdził że zmiana kąta może tylko to pogorszyć. A czy mogę dojechać tak do domu czy zostawić już w warsztacie bo jestem w pracy 200 km od domu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Nie odpowiem na to pytanie. Za cienki jestem w grzechotnikach...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdi_33 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Witam! Wstawiłem moją Viki do warsztatu gdzie wcześniej już robili pompę wtryskową, podłączyli pod kompa i według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i tu mam pytanko czy jest to możliwe że to taki zaworek? Według nich koszta wahają się od 50 do 300 zł. Może już ktoś miał taki przypadek w swoim aucie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. czy jest to możliwe że to taki zaworek? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5257-b%C5%82%C4%85d-p1220-vectra-b-20-dtl/#findComment-29857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się