Skocz do zawartości

Uszczelniacze czy pierscienie.


Gość Kazuyoshi

Rekomendowane odpowiedzi

No to moje zdanie:

skoro próba olejowa nie spowodowała wzrostu ciśnienia, to winne są uszczelniacze lub zawalona i niedrożna odma. Różnice ciśnień między cylindrami mogą być spowodowane nieszczelnymi zaworami - tym prawdopodobniejsze, że auto ma LPG i mogło latać na ubogiej mieszance, która zdrowa dla zaworów nie jest.

Uważam, że po zdjęciu i zrobieniu głowicy auto powinno zacząć hulać jak należy. Warunkiem jest rzetelne zrobienie wszystkiego czyli szlif gniazd, zaworów, uszczelniacze, planowanie i próba ciśnieniowa głowicy, a przed jej montażem dokładne sprawdzenie drożności odmy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme akurat sprawdzalem. Jest Ok. Kupie uszczelniacze zaloze i dam znac. A póki co w dalszym ciagu jestem ciekaw Waszych sugestii. Moze jeszcze jest coś na co warto zwrócic uwage?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupie uszczelniacze zaloze i dam znac.

Ale sugestie były inne:

po zdjęciu i zrobieniu głowicy auto powinno zacząć hulać jak należy. Warunkiem jest rzetelne zrobienie wszystkiego czyli szlif gniazd, zaworów, uszczelniacze, planowanie i próba ciśnieniowa głowicy

Wypalone zawory chcesz zostawić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno sa wypalone???? Mam instalacje sekwencyjna STAG 4. Przejechalem na niej jakies 14tys. km bardzo spokojnie. Swiece nie swiadcza specjalnie o ubogiej mieszance. Podjade tez do gazownikow zeby to potwierdzic bo instalacje mam dopiero 8 miesiecy. czy nie wystarczy regulacja zaworów???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz po kolei i porozważaj zgodnie z zasadami mechaniki:

 

Pomiar sprężania na gorąco: 1:12, 2:13, 3:13,5, 4:11,5.

 

Między cylindrami są rozbieżności, które niektórzy mechanicy traktują jako znaczne, bo przekraczające 1,5 bara. Teraz kolejna rzecz:

 

Wlalem 5ml oleju do kazdego gara (...). Cisnienie nie wzroslo.

 

Co odpowiada za ciśnienie?

1. pierścienie

2. zawory

 

Próba olejowa wykluczyła co? Wykluczyła pierścienie. Wyjechane pierścienie dostając oleju uszczelnią się i ciśnienie powinno wzrosnąć. Skoro nie wzrosło, to pierścienie okej i pozostają zawory.

 

Mam instalacje sekwencyjna STAG 4. Przejechalem na niej jakies 14tys. km bardzo spokojnie.

 

Moja opinia: nieważne czy sekwencja czy II gen, bo na każdej da się jeździć na zbyt ubogiej mieszance i zmęczyć silnik. Nawet mając sekwencję, wystarczy raz zatankować syfiasty gaz, który spowoduje przycinanie się wtrysków gazowych - nie otwierając się do końca mogą podawać zbyt mało gazu i będzie zbyt ubogo.

 

Swiece nie swiadcza specjalnie o ubogiej mieszance.

 

W wypadku LPG jest trudniej niż przy benzynie określić, czy prawidłowa czy nieprawidłowa mieszanka jest. LPG jest paliwem LOTNYM i w takiej formie dostarczany jest do komory spalania...

 

czy nie wystarczy regulacja zaworów???

 

Jeśli ten silnik nie ma hydraulicznych popychaczy, to pomysł jest bardzo trafiony. Mądry byłoby sprawdzić, czy zawory nie mają zbyt ciasno i po prostu się nie domykają. Jeśli natomiast jest tam hydraulika, to nawet nie ma po co jechać.

 

Oczywiście to moje prywatne zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotarcie zaworow i szlif duzo nie kosztuje wiec chyba warto to zroboc a regulowac zawory i trzeba jak bedziesz rozkrecac głowice :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ArKos za bardzo wyczerpujaca analize. Zaczne wiec od sprawdzenia luzw zaworowych. bo hydrauliki tu nie ma. Co jeszcze mnie zastanawia to ewentualny wplyw zuzytych uszczelniaczy na cisnieie sprezania. Teoretycznie olej z uszczelniaczy moglby uszczelnic pierscienie. W moim przypadku najwiieksze cisnienie jest na cylindrach srodkowych zas i tu widac na swiecach olej najbardziej. Choc z drugiej strony proba olejowa nie wykazala wzrostu cisnienia na zadnym z cylindrow.......I tak sobie jeszce mysle co z pierscieniami olejowymi??? Moze ich uszkodzenie jest przyczyna tego wzrostu cisnienia???Jak czesto zdarza sie awaria pierscieni olejowych podczas gdy iuszczelniajace sa OK? Mozesz cos podpowiedziec na ten temat?Jak na prace pierscieni plywa dodawanie do oleju roznych doktorow???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zastanawia to ewentualny wplyw zuzytych uszczelniaczy na cisnieie sprezania.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Uszczelniacz zaworowy jest umieszczony na trzonku zaworu po stronie kolektora ssącego (a więc poza komorą spalania) i ma za zadanie nie dopuszczać do spływania oleju po zaworze do komory spalania. Tym samym zabezpiecza przed zużywaniem przez silnik oleju.

 

Teoretycznie olej z uszczelniaczy moglby uszczelnic pierscienie.

Wtedy silnik paliłby beczkę oleju... a kopcił bardziej, niż stary Ikarus ruszający z przystanku.

 

W moim przypadku najwiieksze cisnienie jest na cylindrach srodkowych zas i tu widac na swiecach olej najbardziej.

Mogą być uszczelniacze całkiem twarde lub uszkodzone i nie spełniają zadania.

 

Moze ich uszkodzenie jest przyczyna tego wzrostu cisnienia???

Nie.

Spośród 3 pierścieni w cylindrze pierwszy od dołu mając specyficzny kształt ma za zadanie zgarnianie oleju z gładzi i ściąganie go z powrotem do miski.

Drugi jest zgarniająco-uszczelniający a trzeci od dołu czyli pierwszy od góry pełni najważniejsze zadanie w kwestii ciśnienia sprężania.

Fajny materiał dydaktyczny http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

 

Jak czesto zdarza sie awaria pierscieni olejowych podczas gdy iuszczelniajace sa OK?

Często nawet bardzo często w przypadku przegrzania silnika.

 

Mozesz cos podpowiedziec na ten temat?Jak na prace pierscieni plywa dodawanie do oleju roznych doktorow???

Te goowna szkodzą całemu silnikowi, nie tylko pierścieniom. Silnik wewnątrz wygląda jak po wojnie - jakby nigdy nie zmieniano oleju. Szlamu i czegoś na styl smoły jest mnóstwo.

Widziałem na sieci zdjęcia wnętrza silnika po motodoktorze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na podstawie tego co piszesz ArKos trzeba zacząć od wymiany uszczelniaczy-da się to zrobić bez ściągania głowicy a potem sprawdzić zawory i ew. wyregulować. Jeśli dalej będzie brał olej trzeba ściągnąć głowicę i zobaczyć zużycie cylindrów i pierścieni. No i wymienić pierścienie przynajmniej olejowe a najlepiej wszystkie tak czy inaczej bo szkoda roboty a może są przegrzane???No i przy okazji dać do roboty głowicę. niech wszystko hula jak nowe...Czy dobrze myślę?W poniedziałek wezmę się za robotę. Napisz co zrobiłbyś inaczej jeśli widzisz błędy w moim rozumowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Zuzyte pierscienie to kopcenie pod obciazeniem i po dluzszym obiążeniu silnika.

Uszczelniacze - niech silnik pracuje dluzsza chwile na wolnych obrotach po czym daj mu po gazie - jak bedzie niebiesko to uszczelniacze nie trzymaja. Pamietaj ze wymiana uszczelniacza nic nie da jak zawór bedzie wypracowany w prowadnicy.

 

Napisz co zrobiłbyś inaczej jeśli widzisz błędy w moim rozumowaniu.

 

Zgodnie ze sztuką. Głowica out dac do roboty, pomierzyc blok lub zalać cylindry w celu sprawdzenia szczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania