Skocz do zawartości

[podwozie]Wymiana wahaczy przednich górnych Mercedes E200


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Przedstawiona wymiana przednich górnych wahaczy dotyczy MB E200 Kompressor Kombi.

 

Nie można wymienić w tych typach MB samych sworzni lecz trzeba całe górne wahacze.

 

Zacząłem wymiane lewego górnego przedniego wahacza (od kierowcy).

1_8.JPG

W tym celu należy odkręcić i odpiąć zbiornik na płyn do spryskiwaczy.

 

Nie dałem rady wyjąć całego bo trzeba by było odpinać rurki co wchodzą do środka a to nie ma sensu. Szkoda czasu.

 

Należy odpiąć od zbiornika kable elektryczne (zaznaczone na rys), ale najpierw ODPIĄŁEM AKUMULATOR, żeby mi jakiś błąd później nie wyskoczył.

 

A potem jeden wężyk (zaznaczone na rys.)

2_7.JPG

3_7.JPG

Teraz odkręcam jedną śrubkę i próbuję wyciągnąć zbiornik z zatrzasku który jest za zbiornikem.

 

Będzie trochę ciężko, ale cierpliwości.

 

Jak wyciągnę to kładę go tak jak na zdjęciu. Mam już wyłonione dojście do jednej strony śruby.

4_4.JPG

Teraz z drugiej strony. Nie trzeba nic odkręcać, tylko umiejętnie włożyć klucz na nakrętkę. (patrz zdjęcie)

5_5.JPG

6_3.JPG

I luzujemy śrubę.

 

Odkręcamy nakrętkę na sworzniu i wybijamy go (patrz zdjęcie).

7_3.JPG

Teraz odkręcamy długą śrubę, którą poluzowaliśmy i mamy wahacz na zewnatrz.

 

Montujemy nowy wahacz, czyli kolejność odwrotna. Długą śrubę dokręcamy jak auto będzie stało na ziemi. To jest WAŻNE!.

8_2.JPG

I mamy nowy wahacz założony

 

 

 

Teraz druga strona. Czyli prawa (od strony pasażera).

 

Na tej stronie musimy odkręcić skrzynkę z modułami, i filtr powietrza.

9_3.JPG

Nie zrobiłem zdjęć jak odkręcałem skrzynkę z modułami, podpowiem że są tam cztery śrubki, które oddzielają jedną połowę skrzynki od drugiej (skrzynka składa się z dwóch części).

 

Jak odkręcimy, to wyjmujemy kostkę (na rys) byśmy mogli podnieść część skrzynki do góry i podeprzeć kawałkiem drewna lub czymkolwiek zechcemy.

10_7.JPG

I mamy coś takiego.

11_8.JPG

Teraz mamy dojście do nakrętki.

12_8.JPG

Pozostaje nam teraz dojść do śruby.

 

Zdejmujemy pokrywę od filtra. Trochę ciężko się ściąga, ale nie tragicznie. Jak zdejmiemy pokrywkę to zabezpieczamy wlot powietrza by nie dostał się żaden syf.

13_8.JPG

Teraz odpinamy dolną część. Podpowiem że wypina się z gumowych zatrzasków (zaznaczone na rys). Nie ma żadnych śrub. Jak wypniemy to mamy coś takiego.

14_8.JPG

I dojście do śruby mamy odsłonięte.

 

Tak jak w pierwszym wahaczu…. Luzujemy śrubę, odkręcamy nakrętkę ze sworznia wahacza

15_7.JPG

i potem odkręcamy tą długą śrubę. Mamy wahacz na zewnątrz. Nowy montujemy w kolejności odwrotnej. Długą śrubę dokręcamy jak będzie autko stało NA ZIEMI!!!

 

 

 

Autor: bifil

Źródło: http://www.w210.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania