ArKos Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Ustawiamy kierownicę na wprost. Nurkujemy i zaglądamy pod kierownicę lokalizując 2 dziury - jedna po prawej a druga po lewej. Szykujemy torxa T40 i odkręcamy poduszkę - śruby są właśnie w tych dziurach. Po odkręceniu obu podnosimy poduchę. Obracamy ją i widzimy żółtą kostkę w jej środku. Posiada ona zabezpieczenie które należy podważyć cienkim nożykiem lub małym śrubokrętem. Dopiero wtedy wyjmujemy wtyczkę z poduchy. Poducha na bok. Rozpinamy wtyczkę klaksonu i sterowania radiem. Auta bez sterowania w kierownicy mają inną taśmę (mniej ścieżek) i wtyczka ta jest 2-pinowa. Auta ze sterowaniem mają wtyczkę 4-pinową, jak u mnie. Następnie leci kierownica - nasadka 16mm i odkręcamy centralną śrubę. Po odkręceniu śruby kierownica powinna zejść. Jeśli nie to szarpiemy naprzemiennie raz z lewej raz z prawej i ciągniemy do siebie. Po zdjęciu kierownicy wyjmujemy zaślepki wkrętów z obudowy kolumny kierownicy. Odkręcamy widoczne wkręty, a potem torxem T25 odkręcamy śrubę na spodzie obudowy kolumny kierownicy. Po zdjęciu górnej części obudowy kolumny kierownicy trzeba jeszcze odkręcić torxem T25 śrubki mocujące dolną część. Teraz trzeba zdjąć dolną część obudowy oraz zabrać się za wypięcie wtyczki z taśmy. Zaznaczyłem strzałką miejsce, gdzie należy zadziałać ostrym nożykiem lub małym śrubokrętem - wsadzając go powodujemy wysunięcie szyby z wtyczki i jej automatyczne rozpięcie z taśmą. Można teraz zdjąć taśmę. Od góry są 2 zatrzaski - lekko palcami podważamy i pociągamy do siebie. Kolejne 2 dolne zatrzaski powinny same odpuścić. Gdyby trzymały to palcem należy im pomóc. Wsadzamy nową taśmę i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Po robocie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5074-wymiana-ta%C5%9Bmy-airbag-astra-g-zafira-a-corsa-b/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi