Gość sailor-ro Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Witam, moje autko Citroen c5 2.0 benz 136km(nie hpi),świeżo zakupiony.W sumie to podpięcie pod kompa przedz zakupem,pokazało -P0302-zapłon 2 cylindra-wyp.zapłonów -p0300-ukł.zapłonowy-wypadanie zapłonów przy czym,na desce nie wyświetlał się żaden check/czy kontrolka silnika.Po przejechaniu trasy Poznań-Gdynia,autko sprawiało miłe wrażenie,jeśli chodzi o silnik,ładnie się wkręcało na obroty,chodziło równo.Jedynym zauważonym mankamentem,było to że przy ruszaniu,jak się puszcza pedał sprzęgła,to silnik jakby nierówno chodzi. Samochód postał jeden dzień,odpalam,przez chwilę chodzi dobrze,potem wskakuje "catalityc converter fault",autko się buja,nierówno pracuje,następnie wyświetla się "antipollution fault".Auto jakby nie pracował na jednym garze.Po rozgrzanu się,błąd dalej się wyświetla,silnik jednak pracuje jakby równiej. Przy kolenym trzecm odpaleniu,błędy znikają. Następnego dnia,sytuacja się powtarza,przy czym chek wyskoczył juz podczas jazdy,auto dobrze ciągneło(po jakimś 1 km od domu),po czym nagle błąd i momentalnie straciło moc,zaczęło niedomagać.Po rozgrzaniu sytucja analogiczna jak wyżej. Zacząlem rozmawiać z mechanikami,podejrzenia padły na cewkę i popychacze.Świece świeżo wymienione przez poprzednika. No i po tych dwóch dniach,przez kolejne dwa dni,samochód odpala,nie wyświetla błędów,równo chodzi,jakby nie to auto,po czym znowu kolejnego dnia historia się powtarza. Aha,nie wiem czy to istotne,na obrotomierzu auto po rozgrzaniu pokazuje 500 obr,na zimnym jakieś 800. Powoli godze się z wymianą popychczy,ale czytałem relacje innych użytkowników,u których to nie pomogło. Auto podpięte było pod Autocoma,w tygodniu chce podjechać do kogoś kto ma Lexie i specjalizuje się we francuzach. pozdrawiam Michał   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Możliwe że zespół cewek/cewka jest do wymiany skoro pokazuje błąd wypadania zapłonu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sailor-ro Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ok,tylko czy uszkodzenie cewki(zespolona cewka) mogło by,być takie nieregularne? Jeden z mechaników zaproponował by sprawdzić cewke za pomocą zraszacza,czy nie ma przebicia i na moje nie było widac przeskoków iskier. To znaczy,generalnie chodzi mi o to jak uzyskac pewność,że to własnie to,nie chce wymieniać połowy auta ...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Co do uzyskania pewności to rozumiem, co do samego sprawdzenia cewki to po pierwsze powiedz czy masz tam zespół cewek DIS czy zwykła cewka ( obstawiam że tam nie ma kabli WN itp ) Jeżeli masz tam DIS to zraszaczem ciężko coś zdziałać chyba że naprawdę byłby pęknięta ale nie musi być pęknięta żeby szwankowała, mogę tez być uszkodzone te fajki które nakładasz na świeczki i wtedy tez iskra ucieka. Co do popychaczy to dla mnie mało prawdopodobna wersja, chyba że je słyszysz tzn słyszysz że stukają. Napisz przede wszystkim jaki masz układ zapłonowy sądzę że tam już będzie DIS ale to tylko moje przypuszczenie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sailor-ro Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Cewka jest listwą zespoloną,kable WN jako takie nie wystepują.A jeśli chodzi o popychacze,to podobno wadliwe były w tych silnikach i mimo,że nie stukają,mogą przepuszczać,co skutkuje na zimnym słabszą kompresja i takim własnie bujaniem sie silnika,tyle że gdyby to było codziennie to ok,ale tutaj ...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Tak czyli masz zespół cewek DIS i ja celuje w uszkodzenie właśnie tej części. Co do popychaczy skoro tak twierdzi mechanik to należałoby zmierzyć kompresje wtedy gdzie dzieje się taka huśtawka, i wyszłoby czy silnik traci kompresje czy to wina np zapłonu. Ewentualnie zobacz jeszcze świece mimo tego, że były wymieniane mogą być wadliwe, nowe nie zawsze znaczy dobre, taniej jest wymienić świece niż DIS   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sailor-ro Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Z kompresjami jest taka akcja,że trzeba by to zrobić na zimnym silniku,najlepiej po nocy,a jakoś teraz sie nie składa,cewka NGK lub Valeo koszt 370 złotych,troche to i jest.Dobra,umówię się na kompresję i wymienię świece przy okazj.Takie tu pytanie,jakie firmy najlepiej kupić?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Świeczki NGK mogą być, co do pomiaru kompresji to zawsze możesz wypożyczyć/zaopatrzyć się w taki miernik i zmierzyć do sam ewentualnie z pomocą kolegi. Koszt DIS-a jest dużo ale tak jest zawsze z DIS-em, dlatego radze zacząć od kompresji, nie chcę żeby było że kupiłeś DIS a okazało się że to nie to. Ja mimo wszystko stawiam na DIS-a ale zawszę mogę się mylić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 "antipollution fault" "catalityc converter fault" To drugie w dosłownym tłumaczeniu oznacza - usterka konwertera katalicznego - czyli mówiąc po "Polskiemu" - usterka katalizatora A ja bym wlazł pod auto i zobaczył czy poprzedni właściciel nie usunął czasem katalizatora i/lub nie próbował oszukać drugiej sondy lambda (która prawdopodobnie w tym modelu występuje) jakimś emulatorem... Zwykle takie błędy wywala gdy coś się dzieje z drugą sondą, która ma badać skład spalin za katalizatorem, w odniesieniu do składu przed katalizatorem który bada pierwsza sonda. Komp głupieje bo próbuje skorygować mieszankę lub przyspieszyć/opóźnić zapłon - stąd mogą pojawiać się błędy z wypadającym zapłonem - próbuje mu zapodać zapłon poza dopuszczalną skalą i już masz klops z wypadaniem zapłonu... Z profilu widzę że rok auta 2001 - czyli już mogą być 2 sondy... Jest to moja propozycja - jeśli okaże się że wkład kata jest na swoim miejscu, nie ma nieszczelności w okolicach kata, obie sondy są dobre i nie ma tam żadnego emulatora wsadzonego lub po prostu "dystansu" oddalającego sondę od rury wydechowej, wtedy zostaje szukać faktycznie w okolicach cewki i jej sterowania   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sailor-ro Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Witam, kat. na miejscu,a emulatorów brak,ale jeden z mechaników tłumaczył mi to tak,ma Pan uszkodzone popychacze(wada fabryczna w tym aucie) do kata dostaje się nieprzepalone paliwo w dużych ilościach itd. ... ale uszkodzenie cewki i nieprawidłowe spalanie jednego z cylindrów wg mnie skutkuje tym samym.W konsekwencji jednak, wychodzić może ten błąd kata,jest on zalewany dużą ilością paliwa. W każdym razie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się