Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam mały problem z moją Vectrą B 2,0 DTL. Zapala się w czasie jazdy CHECK i auto traci moc, przechodzi w tryb awaryjny, i gaśnie po dodaniu gazu moc wraca. Po podłączeniu pod kompa pokazuje błąd P0400. Chcę zaślepić EGR, i tu mam pytanie! Czy wystarczy tylko zaślepić przewody podciśnieniowe? Czy muszę zastosować jakieś inne patenty i jakie będą tego skutki uboczne(zwiększenie spalania czy błędy na kompie)? Z góry dziękuje za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4858-jak-za%C5%9Blepi%C4%87-zaw%C3%B3r-egr-w-vectrze-b-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Szykuj kasę na nowy zawór. Bez egr silnik będzie chodził w trybie awaryjnym, jeżeli odłączysz podciśnienie. Niestety to nie benzyniak i ominięcie tego nie jest takie proste :cry:

 

Zacznij od czyszczenia podciśnień:

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

  • 8 miesięcy temu...
Gość seweryn82

Witam. Czy kolega rozwiązał problem. Mam taką samą przypadłość i błąd P0400 Obstawiam że mogą to być zabite kanały dolotowe bo przez ostatni rok jeżdżę krótkie trasy. Po wyciągnięciu EGR widać że w kanałach jest dużo syfu - więc będę musiał chyba od tego zacząć. Zauważyłem że błąd gaśnie tylko po naciśnięciu gazu i obciążeniu silnika (na biegu), wtedy turbina zaczyna mocniej pracować. Jeśli nacisnę na gaz na luzie błąd nie znika.

 

[ Dodano: 2014-01-04, 00:03 ]

Więc dla informacji - po wyczyszczeniu kolektora dolotowego brak poprawy co do wyskakującego błędu. Zamiana elektrozaworów pomiędzy sobą (tych dwóch z lewej strony auta) też nic nie daje. Jutro będę podłączał pod wakuometr i sprawdzę czy wakum pompa nie siada. Przepraszam autora że podpinam się do tematu ale nie będę dublował bo problem ten sam.

 

[ Dodano: 2014-01-04, 23:36 ]

Witam. Dziś kolejny dzień wzmagania się z problemem. Po podłączeniu wakuometru pod samą pompę wskazania rzędu 0.8 do 0.9 bara. Po podłączeniu pod układ na niskich obrotach 0.8 bara, natomiast podczas przełączania elektrozaworów chwilowe spadki do 0.4 bara. Z racji tego że zaczęły mi się kończyć pomysły pod lupę wziąłem elektrozawór od załączania TURBO - dlaczego akurat ten - ano dlatego że te dwa pozostałe zamieniałem już ze sobą miejscami i absolutnie nie było zmian w pracy (jak i pojawianiu się błędu). Sprawdziłem na początek czy po podaniu podciśnienia słychać charakterystyczne tyrkotanie - i cisza. Postanowiłem rozebrać zawór. Po zdjęciu dolnej części nic nie wzbudziło mojego niepokoju. Natomiast po zdjęciu górnego kapturka i dostaniu się do membrany okazało się że membrana jest cała zaoliwiona (nie wiedzieć dlaczego) oraz posiada pęknięcie. Zawór działał lecz przepuszczał część powietrza (Turbina a tak dokładnie klapa się otwierała ale widocznie nie do końca). Po wymianie na nowy zawór usterka ustąpiła. Drodzy forumowicze jeśli wyskoczy wam błąd j/w nie kupujcie od razu EGRu który w tych samochodach to zwykła membrana podciśnieniowa. Jak sami widzicie przyczyny mogą być różne. Analizując mój przypadek błąd ten może się pojawić nawet gdy przycierać się wam będzie turbinka. Pozdrawiam i życzę szybszych napraw.

 

Seweryn

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania