Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-02-04, 18:57   Czyszczenie układu podciśnień Opel 2.0 DTi

Czyszczenie i sprawdzenie układu podciśnieniowego
Opel Astra G 2.0 DTL



Zdarza się, iż dojeżdżając do świateł lub skrzyżowania wciskamy hamulec lub hamujemy pulsacyjnie, silnik pracuje na wolnych obrotach
i naciśniemy kilka razy na hamulec to zapala nam się kontrolka check a silnik łapie tzw. muła. Taka sytuacja powtarza się schematycznie, przyczyną może być słaba, nie wydajna waku pompa, nieszczelny lub nie sprawny element układu podciśnieniowego. Zazwyczaj znajdujący się olej w układzie podciśnieniowym świadczy o nie sprawnej waku pompie.


1 – Odpinamy plastikowe przewody oraz wtyczkę zasilającą od elektrozaworu (fotografia nr 1)



Fotografia nr 1




2 – Odkręcamy kluczem nasadowym 10 nakrętki i wyjmujemy elektrozawór, na fotce pokazane są śruby, do których przykręcony jest elektrozawór (fotografia nr 2)

Fotografia nr 2



3 – Odpinamy cztery zatrzaski i zdejmujemy obudowę filtra (fotografia nr 3 i 4)


Fotografia nr 3



Fotografia nr 4



4 – Przy pomocy małego śrubokręta lub nożyka wyjmujemy filtr z obudowy
i czyścimy oba filtry środkiem do czyszczenia gaźników, hamulców lub benzyną ekstrakcyjną, na koniec przedmuchać powietrzem (fotografia nr 5 i 6)


Fotografia nr 5



Fotografia nr 6




5 – Czyścimy elektrozawór. Pryskamy do środka elektrozaworu przez króciec (A) środkiem do czyszczenia gaźników, hamulców lub benzyną ekstrakcyjną
w celu usunięcia zanieczyszczeń, na koniec przedmuchać powietrzem. Przed czyszczeniem na króciec (B) można założyć złączkę gumową, do której podłączony jest przewód podciśnieniowy, wówczas unikniemy ochlapania się przez wypływający z elektrozaworu środek czyszczący
z brudem. Następnie mierzymy rezystancję cewki elektrozaworu na bolcach gniazda (C) i (D) (fotografia nr 7) powinno być około 7 ohm w każdym elektrozaworze. Można też podłączyć pod prąd 12V z akumulatora i masę wówczas powinno być słychać jak się zamyka i otwiera zawór.
Tą czynność wykonujemy z wszystkimi elektrozaworami.

Fotografia nr 7



6 – Czyścimy i sprawdzamy plastikowe przewody, gumowe złączki i trójniki czy nie są przetarte i popękane. Pryskamy do przewodów środek czyszczący
i przedmuchujemy powietrzem, aby je wyczyścić.


7 – Przykręcamy elektrozawory na miejsce. Sprawdzamy czy zostały prawidłowo podłączone. Na pokrywie elektrozaworu znajduje się numer
i napisy, „VAC” (F) i „OUT” (G) i (H), na króćcach z napisem VAC założone są żółte gumowe pierścienie w celu ułatwienia podłączenia przewodów (fotografia nr 8) . Elektrozawory można zamieniać miejscami.
Przewód (E) podłączony jest do waku pompy, rozgałęziony trójnikiem
i gumowymi złączkami podłączony do króćców (F) elektrozaworów (1) i (2) (fotografia nr8.
Elektrozawór (1) steruje klapami zawirowań. Przewód od króćca (G) (fotografia nr 8) koloru siwego, jeśli nie był wymieniany podłączony jest do siłownika klap wirowych przy kolektorze dolotowym (G1) (fotografia nr 9 i 10). Wtyczka instalacji elektrycznej (i) jako jedyna jest siwego koloru (fotografia nr 8) , nie wolno jej podłączać do elektrozaworu (2).
Elektrozawór (2) (fotografia nr 8) steruje zaworem EGR. Przewód od króćca (H) (fotografia nr 8) czarny, jeśli nie był wymieniany podłączony jest do zaworu EGR przykręcony do kolektora dolotowego (H1) (fotografia nr 9). Wtyczka instalacji elektrycznej koloru czarnego (J) (fotografia nr 8) .


Elektrozawór (3) steruje regulatorem turbiny (gruszką) (fotografia nr11). Przewód od króćca (Ł) (fotografia nr 11) koloru czarnego, jeśli nie był wymieniany podłączony jest do vaku pompy (L) (fotografia nr 10), natomiast przewód od króćca (M) podłączony jest do zaworu / regulatora turbiny (gruszki) (fotografia nr 11). Wtyczka instalacji elektrycznej koloru czarnego. Elektrozawór można odkręcić dwiema nakrętkami od nadkola (N) lepszy dostęp (fotografia nr 11).


Fotografia nr 8



Fotografia nr9



Fotografia nr 10



Fotografia nr 11




8 - Czyścimy zawór EGR, grzybek szczotką drucianą miedzianą lub papierem ściernym, do wnętrze zaworu pryskamy WD40 przez króciec (P) (fotografia nr 12), i otwór odpowietrzający (O) (fotografia nr12), usuwamy zawartość poprzez wciskanie grzybka do środka trzymając na przemian zawór króćcem i otworem w dół, bo będzie chlapało. Na koniec wlewamy benzyny ekstrakcyjnej do środka i robimy to, co z WD40. Benzyna dokładnie wyczyści i szybko odparuje. Przerywana linia oznacza głębokość chowania się grzybka.

Fotografia nr12




9 – Sprawdzamy szczelność zaworu EGR, siłownika klap wirowych i regulatora turbiny (gruszka). Można to zrobić na dwa sposoby.
Pierwszy sposób polega na wciśnięciu grzybka zaworu egr, lub dźwigni regulatora turbiny lub siłownika klap wirowych do końca i zatkanie szczelnie palcem króćca, do którego podłącza się przewód podciśnieniowy. Następnie puszczamy grzybek zaworu egr, lub dźwigni regulatora turbiny lub siłownika klap wirowych trzymając palcem zatkany króciec. Elementy wciśnięte nie powinny cofnąć się do końca. Podciśnienie, jakie się wytworzyło w środku powinno je utrzymać. Po odetkaniu króćca powinniśmy usłyszeć zassanie powietrza i zaobserwować lekkie cofnięcie się do końca wciśniętego elementu.

Drugi sposób to użycie wakuometru (fotografia nr 14). Schemat patentu znalazłem na którymś forum. Potrzebny jest zawór zwrotny (R), trójnik (S), przewody gumowe te same, co przewody zwrotne / nadmiarowe (T), wakuometr (W) i strzykawka (U) (fotografia nr 13). Podłączamy przewód (T) do króćca zaworu EGR, lub regulatora turbiny lub siłownika klap wirowych i wysysamy strzykawką powietrze. Zawór zwrotny (R) przed strzykawką utrzymuje podciśnienie a na wakuometrze (W) widzimy czy podciśnienie utrzymuje się. Tym patentem możemy też sprawdzić szczelność uszczelniaczy trawersów.

Fotografia nr 13



Fotografia nr 14



10 - Sprawdzamy podciśnienie w układie. Podłączamy wakuometr do dolnego króćca waku pompy (Y) (fotografia nr 15), pompa powinna mieć podciśnienie
-0.9 / -1 bar. Następnie podłączamy cały układ do waku pompy i wpinamy się
w układ (Z) (fotografia nr 15) tak, aby wszystkie elementy były podpięte, podciśnienie powinno utrzymywać się w granicach -0.8 bara. Minimalna wartość podciśnienia nie może być niższa niż -0.6 bara do prawidłowego działania układu podciśnieniowego. Ważne też jest, aby gruby przewód, którym podłączone jest serwo był cały, zawór zwrotny zamontowany na przewodzie był sprawny a serwo szczelne.


Fotografia nr 15







hadzii123
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nieszczelność układu wspomagania kierowniczego Opel Kadet
Arkom Podwozie 9 2013-06-23, 11:27
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Naprawa układu paliwowego Opel Corsa C oraz pochodne
Grzes997 - konkurs
Grzes997 Opel 0 2011-02-09, 20:10
Grzes997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Czyszczenie kolektora ssącego Opel 2.0 DTI
hadzii123 - konkurs
ArKos Opel 0 2011-02-02, 16:38
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Czyszczenie lub wymiana silnika dmuchawy Opel Astra G
hadzii123 - konkurs
ArKos Opel 0 2011-02-04, 19:10
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 23