Skocz do zawartości

silnik


Gość manekma2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zabrałem się za remont silnika polo 1.2 6v awy. Chcę wymienić pierścienie, głowica ściągnięta, miska odkręcona i dolna część bloku wszystkie śruby odkręcone. Jedna strona mi odchodzi z cm a druga coś trzyma przy skrzyni. Czy muszę odkręcić koło zębate i wysunąć wałek czy ściągnąć skrzynię biegów bo trzyma na tulejkach.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jeśli chcesz wyjąć blok silnika z komory to tam nic nie trzyma, pewnie siedzi na tulejce albo wielowypuscie. Łyżke albo kawał brechy i zejdzie. Sprawdz czy od dolu nie ma jakiejs osłony koła zamachowego ktora moze trzymac wszystko razem.

Żeby wałek sprzegłowy wyszedł ze sprzegła trzeba rozsunąc całość na jakies 10cm, staraj sie w miare równo ściagac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek3710

A ja się tak zastanawiam czy wymiana samych pierścieni bez szlifu cylindrów coś ci da? Ponieważ stare pierścienie dopasowały się już do cylindrów. Powstają tam mikro rysy.Jak to ruszysz i wstawisz tylko pierścienie to rysy i tak zostaną i będzie brał olej.Tak biorąc na wyobraźnie.Nie wiem w jakiej kondycji jest twój silnik i dlaczego chcesz go remontować ,ponieważ czasami lepiej kupić inny silnik ale z PEWNEGO ŹRÓDŁA niż iść w takie koszty.Jeśli auto kopci lub bierze olej to CZASAMI wystarczy regeneracja głowicy (gumki na popychaczach) i śmigasz dali :-/ . Ale pewnie to przemyślałeś ;-) .Życzę udanego remontu :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temat jest jeszcze aktualny - bo autor nic nie odpisał, ani się nie logował jeszcze od założenia tematu...

 

Co do wymiany samych pierścieni... jeśli nie widać "większych" rys lub wżerów na cylindrach to owszem można wymienić same pierścienie - powinny się dotrzeć do istniejących "rys" cylindra - z początku może brać olej gdyż nie będzie idealnego spasowania...

 

Poprawnie powinno oddać się blok do szlifierza, żeby pomierzył czy zabieg w ogóle ma sens - czyli zmierzył owal cylindra i ocenił na ile odbiega aktualna średnica od nominału. On Ci powie czy taki zabieg ma sens.

Później masz 4 opcje.

1 - jeśli blok ok, to wymiana samych pierścieni

2 - jeśli blok będzie za bardzo zużyty, można zrobić pierwszy szlif, ale wtedy musisz dać nadwymiarowe tłoki i pierścienie - jest to chyba najdroższa opcja

3 - roztoczyć cylindry i je zatulejować ponownie na wymiar nominalny - wtedy zostawiasz swoje tłoki i dajesz nominalne pierścienie - tańsza opcja niż szukanie nadwymiarowych tłoków, które zresztą mogą być trudne lub niemożliwe do zdobycia

4 - szukać zdrowszego silnika - ale i tu są wydatki których nie da się przeskoczyć czyli obowiązkowo nowy rozrząd z pompą wody, olej oraz wszystkie możliwe uszczelki (dla świętego spokoju - ewentualnie możesz zostawić pod głowicą tą co jest - aczkolwiek ja bym wymienił też) - wyjątkiem od tej reguły będzie sytuacja w której sprzedający silnik będzie w stanie udowodnić że wymieniał jakieś elementy w krótkim czasie.

 

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania