Skocz do zawartości

szarpanie


Gość pedro1968

Rekomendowane odpowiedzi

szarpie przy wchodzeniu na 1800-2000 obr i pózniej chwilowy spadek mocy . peugeot 307 2.0 hdi 90 KM 2004 r. dzieki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za zainteresowanie . Podpinałem kompa i nie ma żadnego błędu . Przy szybkim dodaniu gazu trochę go zerwie nie zależnie na jakim biegu a przy 1800-2000 obr. go szarpie jak gdyby nie dostawał paliwa lub czy to może gdy załancza się turbina chyba gdzieś przy tylu obrotach się załancza ale nie wiem . Jeden mechanik mi powiedział że coś z turbiną zaś drugi że zawór EGR . :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję że tankujesz na normalnej stacji, normalne paliwo, a nie na jakiejś stacji w krzakach ;-)

 

Proponuję dolać do paliwa na początek jeden z środków do czyszczenia wtryskiwaczy, np. STP do Diesla lub Ceramizer do paliwa ON ...

Co do turbiny.... nie pamiętam czy ten model ma już zmienną geometrię łopatek czy nie... ale warto też go trochę "przegonić" ... czyli na zagrzanym silniku dać mu parę razy mocno w pędzel np. na 2 biegu go przegonić "do końca" ;-)

 

Jeśli nie będzie żadnej po prawy to kolejną rzeczą w kolejce będzie sprawdzenie EGR`u i jego czyszczenie :) ...

 

Moim zdaniem gdyby coś nie tak było z turbiną, objawiało by się to w całym zakresie obrotów :niepewny:

 

Ewentualnie kiedy był wymieniany ostatnio filtr paliwa ? ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest tak przegonić już go przegoniłem na 3 do spodu tak z 500 do kilometra nie wiem czy to dużo czy malo . Filtr no pewnie z rok i ok 15 tys. ale filte by chyba nie puścil a on po 2 tys ok. przestanie szarpac jest przymulony i po 100 -300 metrach wchodzi na obroty i idzie jak szalony ale pózniej tak ok. 3 tyś może więcej znów go troszeczke szarpie i zmula. a filtr to tak czy tak wymienię , a paliwo nie sądzę bo leję na bp- na jednej stacji juz ze 3 lata albo i lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja mam podobny problem w roczniku 2013, jest na gwarancji, a w serwisie nie widzą o co chodzi, podobno już mają takie 3 z podobnymi objawami, w samej bydgoszczy

 

- mój na zimnym silniku, przy rozgrzewaniu temp. silnika między 70-90'c zaczyna wpadac w jakiś dziwny rezonans, zaczyna go trząść, jakby paliwa nie dostawal, po czym jak temp. dojdzie do 90'c to szarpanie ustaje. masakra jakas, juz mi ręce opadają, bo sięjezdzic nie da, a nikt nic nie wie! proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

mam to samo a zaczelo sie po remoncie i nikt nie potrafi dojsc co jest nie tak juz 2 razy go rozbierali na kompie wszystko ok a mechanicy rozkladaja rece

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania