Skocz do zawartości

Prośba o podanie danych z Autodaty lub innej bazy


Gość grom546

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś dysponuje informacją jaka powinna być kompresja dla silnika 1.6 FSI BAD i jakie powinno być ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ?

 

Chciałbym zmierzyć te dwie wartości a głównie ciśnienie paliwa ponieważ samochód dostaje za mało paliwa i dodatkowo mam :

- Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów cylindra nr. 16684

- Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów nr. 16687

- Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów nr. 16688

- Regulacja ciśnienia paliwa - przekroczony zakres regulacji nr. 17428

Przy odpalonym silniku zdejmowaliśmy cewki, reagował tak że obroty spadały do 500 i turkotał, najmniejsza reakcja była na 1 cylindrze przy zdjęciu cewki ale była. Obroty latają (według komputera diagnozującego) 640-780 . Diagnosta powiedział żebym zmierzyć to ciśnienie, potem zmienił świece jak ciśnienie będzie ok (albo zmienił dwie świece i przemieniał i patrzył na reakcje - tylko mam zmienić na NGK , teraz mam nowe ale BOSH) a jak to wszystko nic nie da to mówi że może po planowaniu głowicy jest za duża kompresja i czujnik spalania stukowego wariuje,,,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Stopien kompresji dla tego silnika wynosi 12:1 czyli kompresji powinien miec okolo 15-17barow

 

Regulator cisnienia paliwa 3bary (choc wydawalo mi sie ze sporo wiecej)

 

http://www.czesci.autotrader.pl/produkt/regulator-cisnienia-paliwa,audi,a2-8z0-2000-02-2005-08,1-6-fsi-110km,5-4382-16679-100270-0-403-580050.html

 

Na jakim wogole paliwie jezdzisz? 95, 98, vi pałer?

 

Przy odpalonym silniku zdejmowaliśmy cewki, reagował tak że obroty spadały do 500 i turkota

 

Nie wiem czemu to mialo sluzyc ale zawsze tak bedzie ze jak recznie zatrzymasz prace na ktoryms normalnie palącym cylindrze to silnik mocno to odczuje...

 

Pytanie ktore sie trzeba zadac to czy bledy byly odczytanie PRZED tymi zabawami z cewkami czy PO zabawach? Jesli po to skasuj bledy i o nich zapomnij bo znow Cie nagiągną na koszty

 

Świece profilaktycznie mozesz zmienic jak nie jestes ich pewien, zdarzaja sie nowe i uszkodzone, nawet w boschu.

 

Kompresje mierzyles niedawno i szczerze watpie zeby cos sie znaczaco zmienilo, a odchylka o 0.5bara w gore czy w dol to zadna róznica. Cisnienie paliwa to lepszy trop bo regulator jest sterowany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim wogole paliwie jezdzisz? 95, 98, vi pałer?

98, raz zalałem 100 oktanów i różnica w spalaniu była na korzyść ale 6,70 za litr to przesada ;)

Nie wiem czemu to mialo sluzyc ale zawsze tak bedzie ze jak recznie zatrzymasz prace na ktoryms normalnie palącym cylindrze to silnik mocno to odczuje...

Sprawdzaliśmy czy któryś gar nie pali

Pytanie ktore sie trzeba zadac to czy bledy byly odczytanie PRZED tymi zabawami z cewkami czy PO zabawach? Jesli po to skasuj bledy i o nich zapomnij bo znow Cie nagiągną na koszty

Błędy odczytane były przed tą zabawą, a diagnozował znajomy, nikt z warsztatu który mi samochód robił on się zajmuje elektroniką głównie

Kompresje mierzyles niedawno i szczerze watpie zeby cos sie znaczaco zmienilo, a odchylka o 0.5bara w gore czy w dol to zadna róznica. Cisnienie paliwa to lepszy trop bo regulator jest sterowany?

Jutro zmierzę kompresje w mojej obecności żeby mieć 100% pewność jaka jest i napiszę, co do pomiaru ciśnienia paliwa to muszę znaleźć warsztat który ma manometr a jak się okazuje wcale to nie jest takie proste ;D

A może po prostu czujnik spalania stukowego szwankuje ? ... Te czujniki są bardzo delikatnie i należy je przykręcać z małą siłą... bodajże 14Nm bo bardzo łatwo je uszkodzić, zwłaszcza przy dokręcaniu... :)

Nie wiem jaki daje objaw problem z tym czujnikiem ale samochód wygląda na to że ma za mało paliwka i chyba czujnik jak by był wadliwy to komp by pokazał.

 

[ Dodano: 2012-10-05, 12:56 ]

UDATE 05.10

 

Kompresje sprawdziłem tak jak mówiłem z ciekawości. Silnik powiedzmy temp 70C.

1- 16 bar

2- 17 bar

3- 17 bar

4- 16 bar

Więc nie wiem jak wcześniej wychodziło im niby 18,5 na każdym cylindrze.

 

Mam jeszcze dwa pytania.

- Podobno jest są w tym modelu dwie popy paliwa zwykłą elektryczna i wysokociśnieniowa, czy to prawda?

- Jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym? Ja mam podciśnienie (czyli -) 230 mBar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Kompresja dobra, nie ma sie do czego przyczepic (przed remontem tez tak bylo, wiec gdzie uszkodzenia? :D)

 

Podobno jest są w tym modelu dwie popy paliwa zwykłą elektryczna i wysokociśnieniowa, czy to prawda?

 

Tak maja silniki CR, czyli diesle na szynie common rail. Sądząc po cisnieniu na jakim pracuje listwa (z poprzednego linka - 3bary) to jest jedna pompa i nie jest wysokocisnieniowa.

 

Nie traktuj tego jako pewna informacja bo pewny nie jestem, i ciagle mysle ze FSI pracuje na wyzszym cisnieniu niz 3bary... Regulator jest sterowany elektronicznie to i czujnik cisnienia musi byc - wiec na kompie bedzie widac.

 

Jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym? Ja mam podciśnienie (czyli -) 230 mBar

 

To zalezy od obrotów i obciazenia. Na odpalonym silniku i biegu jałowym moze byc 230mbar, na wylaczonym silniku powinno byc cisnienie okolo 1bara

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlinkuje schemat który znalazłem:

http://chomikuj.pl/kris_802/poradniki+auto/VW+Self+Study+Box+PL/SSP334_Uk*c5*82ad_zasilania_silnik*c3*b3w_FSI,815199219.pdf

 

Z niego (przynajmniej tak rozumiem i tak mi znajomy wytłumaczył) paliwo idzie od pompy elektrycznej (ciśnienie wstepne 3 bar) to regulatora ciśnienia tam zwiększa się do 6,8 i potem do pompy wysokiego ciśnienia która podaje od 30 do 110bar a zawór bezpieczeństwa załącza się gdy przekroczy 120 bar . Poroniony silnik jak na benzynę, było kupić 1.4 i ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania