Skocz do zawartości

jak poprawnie wyregulować LandiRenzo II gen.


Gość gwizdek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gwizdek1982

swiece nowe kable też czy może mieć tu znaczenie kompresia ?? czy gdyby było cos znią nie tak to może się tak dziać że na PB jest ok a na LPG jest tak jak opisuje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może mieć tu znaczenie kompresia ??

możesz zmierzyć nie zaszkodzi. Ale coś mi się wydaje że parownik ci przelewa i stąd problem, dodam jeszcze a czym ty tam kręcisz w tym parowniku?

Jeszcze jedno ten silnik krokowy pracuje (sprawdź organo-leptycznie) nie programem, no i czy ten krokowiec nie ma śruby obok do kręcenia jak w I generacji. Zrób jakieś fotki bo tak w ciemno trudno coś radzić.

Tu masz jak sprawdzić krokowca http://forum.samnaprawiam.com/sprawdzenie-silnika-krokowego-lpg-ii-generacja-i-oscyloskop-vt3332.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

silniczek krokowy działa zmieniłem zakres w programie na max i podłączyłem go tylko pod zasilanie i otworzył się na max po przełączeniu na LPG, później dałem przez pół w programie i było widać że prześwit otworzył się w mniejszym stopniu, przy gazowaniu prześwit się zmienia. reduktor i parownik wygląda że jest ok. Po wsadzeniu w rurę wydechową analizatora spalin mieszanka się zmienia na analizatorze wraz ze zmianą śruby czułości reduktora bo tylko tą jedną śrubę ma, typ: LE81 Landi. Wskazania mieszanki zmieniają się również w przypadku kręcenia "śrubą" na wężu łączącym reduktor z parownikiem. Ale na sondzie Lambda przez cały czas 0.1...0.2

zauważyłem jeszcze że po załączeniu samego zapłonu bez uruchamiania silnika napięcie na sondzie lambda pojawia się 3.5 V i rośnie z chwilą uruchomienia wskazuje poniżej 1 V i jeśli pracuje na Pb lambda oscyluje 0.2-0.8 po przełączeniu na LPG około 0.15

skoro lambda na Pb pracuje ok to możliwie jest że sterownik LPG (typ LC01 LandiRenzo) po przełączeniu na LPG wpływa na wskazania Sondy L.. czy pomiar miernikiem samej odłączonej od układu sondy jest możliwy do wykonania i czy niczego nie uszkodzę ?

 

[ Dodano: 2012-07-14, 00:03 ]

oto mój układ LPG:

http://www.landi.pl/systemy-gazowe/do-samochodow-z-wtryskiem-i-katalizatorem-lc01-

 

Czekam na odpowiedź

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek krokowy działa zmieniłem zakres w programie na max i podłączyłem go tylko pod zasilanie i otworzył się na max

widzę że masz zamontowany silniczek OK

Wskazania mieszanki zmieniają się również w przypadku kręcenia "śrubą" na wężu łączącym reduktor z parownikiem

To po jaki grzyb Ci ta śruba :-| na rurze pomiędzy parownikiem a kolektorem ssącym ma być tylko silniczek krokowy.

czy pomiar miernikiem samej odłączonej od układu sondy jest możliwy

nie sonda ma być podłączona do układu i sterować paliwem przy odłączeniu nic nie zaobserwujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

śruba jest dla tego że ze względu na nieprawidłowe wskazania lambdy na LPG silniczek krokowy otwiera się na max na wolnych i zalewa silnik, analizator spalin pokazuje bardzo bogato, czyli analizator pokazuje stan faktyczny a sonda lambda przekłamuje

przyszło mi do głowy że może centralka LPG wprowadza przekłamania w działaniu sondy dlatego po przełączeniu na LPG sonda pokazuje 0.1, zauważyłem też że napięcie samo rośnie na sondzie nawet do 4V po przekręceniu stacyjki (bez uruchomienia silnika), czy może ktoś ma schemat połączeń dla centralki LPG LC01, tak się zastanawiam że może gdzieś coś zwiera albo coś jest źle podłączone, albo słaba masa.

w jaki sposób w tym układzie powinna być wpięta sonda lambda do centralki LPG w sposób szeregowy czy równoległy ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do LC01 schematu nie mogę znaleźć :-/ , myślę że analizator ci pokazuje dobrze a sonda na tej centralce coś kombinuje, wywal krokowca i ustaw na analizator, sondę odłącz od sterownika LPG(na chwilę obecną zrobisz I generację) ale poszukaj w necie schematu podłączenia, chyba że ktoś z kolegów ma u nas. To musi dać się uruchomić..

EDIT:

Widzę że na elektrodzie już zadziałałeś własnie w poszukiwaniu schematu trafiłem na twój post.

 

Tak myślę że musisz poszukać jeszcze jak się emuluje sondę w twoim silniku i czy ten LC01 go obsługuje. Jeżeli nie to trzeba dołożyć emulator aby nie przelewało ci go.

A ty miałeś kiedyś dobrze to zgrane czy zawsze to na śrubce jeździło?

Muszę lecieć ale znalazłem instrukcje programowania po włosku jak wrócę to zapodam lub jutro a sonda do fioletowego powinna być podłączona

Zobacz tu coś powinno być.....

http://dl.dropbox.com/u/91690444/la.zip

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania