Skocz do zawartości

jak poprawnie wyregulować LandiRenzo II gen.


Gość gwizdek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gwizdek1982

witam

Czy jest ktoś w stanie przesłać info na temat parametrów startowych dla centralki LPG LC01 - silnik 1.6 civic

oraz kolejne pytanie, zauważyłem że w programie do LPG jest funkcji adaptacji do czego doglądnie służy i jak powinno się dokładnie wykonywać adaptację, bo z tego co wiem to dla pracy na PB po resecie kompa powinno się odpalić na zimnym silniku i poczekać aż do włączenia się wentylatora czy tak samo to działa na LPG (z włączona funkcją adaptacji) ??

pytam ponieważ instalacja przez pewien okres była używana bez krokowa teraz mam sprany i mam zamiar go założyć ale wydaje mi się ze obecne ustawienia kompa LPG są chyba zrestartowane

Co jeszcze zaobserwowałem że obecnie jeżdżąc na śrubie wskazania lamby na Pb pływają od 0.4 do 0.6…0.7 po przełączeniu na LPG przestają pływać i spada do wartości niewiele powyżej 0.1 czy to nie oznacza że dawka jest za uboga ? bo brak pływania napięcia spowodowany jest brakiem krokowca a przy gazowaniu maks. napięcie wzrasta do około 0.3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przełączeniu na LPG przestają pływać i spada do wartości niewiele powyżej 0.1 czy to nie oznacza że dawka jest za uboga ?

to to oznacza co piszesz podkręć gazu na parowniku i zobacz co się będzie działo na sondzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrobisz gorzej teraz masz ubogo a to dla zaworów beee ...ale obserwuj sondę regulując ma pracować w zakresie (0-1V)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

z tym że sonda ma pracowac w podanym zakresie (zmieniac się) z zaistalowanym krokowcem oczywiście ? bo na śrubie będze stała ?

a co do parametrów dla centralki ?? jakieś pomysły, nie che zakładać krokowca zanim nie będe miał pewności że parametry są poprawne

obecnie henka pami mi około 8,5 l na trasie kręcąc sróba na parowniku na bogato spowoduje wzrost spalania ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie henka pami mi około 8,5 l na trasie kręcąc sróba na parowniku na bogato spowoduje wzrost spalania ?

Po to jest krokowiec aby nie było za bogato sam ma doregulować, załóż go doreguluj aby sonda pracowała jak pisałem, a krokowiec na podglądzie ma być w okolicach 100 PWM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

dobra teraz coś nowego czy możliwe jest aby lambda dobrze pracowała na Pb a po przełączeniu na LPG pokazuje 0.1 jak gazuje spada do zera, kręciłem na parowniku i lambda podczas pracy na wolnych obrotach na LPG cały czas 0.1 góra 0.2, za samochodem śmierdzi gazem na analizatorze spalin pokazuje bogato, po założeniu krokowca oczywiście otwiera się na max-a lambda 0.1.. na analizatorze bogato i śmierdzi gazem (czyli zalewam silnik)

dziwne zachowanie czy ktoś miał taką sytuacje i wymiana lambdy pomogła pytam ponieważ zakup lambdy to dość spory wydatek jak dla mnie a może jakieś czyszczenie lambdy pomoże ??

trochę lepiej sytuacja z wskazaniem lamby wygląda podczas trzymania na wyższych obrotach ale nadal bardziej w ubogo, a może mam zle ustawiony w programie "Typ modulacji sondy Lambda" u mnie jest wybrana fala prostokątna a mam jeszcze do wyboru Rozłączona i emulacja masą ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj z masą regulację sondy,a śmierdzi gazem bo nie spala albom zalewa a może po prostu masz ubytek gazu, jeżeli na PB jest ok i sonda pracuje to jest sprawna nic nie wymieniaj. Może parownik się skończył, nie masz doświadczenia z LPG podjedź do gazownika niech zobaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

ok byłem u gazownika i powiedzieli że lambda do wymiany :( dziwi mnie to że jest możwlie takie uszkodzenie sondy że na LPG pokazuje głupoty, zadalem to pytanie jednemu z panów i usłyszałem że spaliny na LPG są inne niż na PB i tak może być, ogólnie obsługa jak zwykle szybko szybko i dawaj kase :( a i zaproponowali mi zakup lambdy za 200 zł

ale sa tego dobre stony podglądnołem jak ustawiali parametry i jak wykonuje się adaptacje, tak więc aby wykonac adaptacje ż silnikiem krokwym to należy przełączyc silnik na LPG podnieśc i trzymac obroty na 3k wlączyc adaptacje i trzymając obroty czekac aż zakończy się proces adaptacji i póśić peadł gazu, następnie wyregulowac redukto (śrubą) tak aby praca lambdy na wolnych przypominala pracę na Pb kolejnie po regulacji sprawdzić jak to wygląda na wyższych obrotach i tyle tak to robili "fachowcy" od LPG

umnie nie udałlo się doregulowac redutkora ponieważ tak jak pisalem wcześniej krokowiec otwiera się na max a lambda pokazuje cały czas ubodo, zalewa silnik gazem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc adaptację program sam powinien podpowiadać co masz robić i na ile utrzymywać obroty, w większości to się nie daje zrobić i trzymają wyższe ok 35000 aby kalibracja się zakończyła. A w/g mnie sonda nie może psuć się np. na gazie a na benzynie naprawiać. Sprawdź dobrze świece i przewody WN .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania