Gość kucyk2184 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam! Posiadam Astrę H z 2005 roku. Auto jeździ w gazie i benzynie. Od pewnego czasmu mam problem, a mianowicie autko pracuje na trzy cylindry. Komputer pokazuje kilka błędów: zbyt ubogi system adaptacji paliwa, wielokrotne wypadanie zapłonu, wypadanie zapłonu na cylindrze 1,2,3,4. Nie mam pojęcia co może być usterką. Dodam,że cewka zapłonowa jest nowa, spnda jest nowa, świece dwużarowe nowe, Mechanik sugeruje,że może to być walnięty sterownik silnika. Wg mnie jakby tak było to auto non stop by pracowało na trzy cylindry. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto chodzi normalnie i po przejechaniu jakiejś drogi znów wypada zapłon. Może to byc 100 km, czasami 2 km. Proszę o pomoc bo mam juz dość wyrzucania kasy w błoto. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Znając doświadczenia ze sterownikami Astry masz na 90 procent uwalony ten sterownik w moim doświadczeniu znam trzeci taki przypadek dwa właśnie z niepaleniem na jeden cylinder a drugi uszkodzenie poszło w stronę czujnika wałków rozrządu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kucyk2184 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Czy sterownik idzie uszykować czy czeka mnie tylko wymiana na nowy lub używany?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Są wyspecjalizowane firmy które naprawiają sterowniki i nawet udzielają gwarancji, proponuję kontakt z naszym szefem wszystkich szefów czyli Arkosem on coś takiego przerabiał i może ma namiary na tę firmę która mu naprawiała taki sterownik   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kucyk2184 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Czy ktoś na stałe pozbył się problemu wypadającego zapłonu i pracy na trzy cylindry?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Czy ktoś na stałe pozbył się problemu wypadającego zapłonu i pracy na trzy cylindry? Sprawdź układ zapłonowy i świece(kolor) .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kucyk2184 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Co masz na myśli mówiąc kolor?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21984 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Co masz na myśli mówiąc kolor? Kolor elektrod na jakim cylindrze jak następuje spalanie, czy są białe, popielate czy może zapierdziane czarne. Tylko pamiętaj którą skąd wykręcasz. Bo świeca to nie jest lelum polelum, działanie świecy zapłonowej można sprawdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Najlepiej po przejechaniu ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, a przed wyłączeniem silnika nie powinien on pracować zbyt długo na biegu jałowym. Brązowy kolor stożka izolatora i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym spalaniu. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o: - spalaniu zbyt bogatej mieszanki, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego (ssanie) - niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”) - opóźnionym zapłonie. Zaolejenie świecy może mieć przyczynę w: - zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego - nadmiernym zużyciu pierścieni tłokowych lub gładzi tulei lub prowadnic zaworów - niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej. Biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które może być spowodowane: - spalaniem za ubogiej mieszanki lub nieszczelności układu dolotowego (zasysanie tzw. „lewego” powietrza) - zbyt wczesnym zapłonem - niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”) - nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak podkładki) - zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3782-wypadanie-zap%C5%82onu-astra-h/#findComment-21985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się