ArKos Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Koniec hebli. Trzeba wymienić klocki czy tarcze. Podnosimy auto, zabezpieczamy przed opadnięciem i przetoczeniem się. Zdejmujemy koło. Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym śrubkę trzymającą tarczę na piaście. Gwarantuję, że jeśli kilka lat nie było ruszane, to się ukręci, ale tak naprawdę ta śrubka ma zerowe znaczenie - jedynie trzyma tarczę przy piaście i nic więcej. Ułatwimy sobie robotę solidnie opukując tarczę młotkiem po obwodzie, na którym siedzi felga. Następnie zamiast mordować się z wciśnięciem tłoka w zacisk, dociągamy mocno do siebie tarczę - oczywiście po przeciwnej stronie zacisku. Tarcza zadziała jak dźwignia i pięknie wciśnie tłok do zacisku. Za pomocą klucza imbusowego "6" odkręcamy prowadnice zacisku - są od tyłu w gumowych osłonkach. Wykręcamy je całkowicie i wyjmujemy. Należy je oczyścić i nasmarować najlepiej smarem miedzianym. Po odkręceniu obu prowadnic możemy bez wysiłku zdjąć zacisk. Puknięcie młoteczkiem spowoduje wypadnięcie starych klocków. Zacisk musimy dokładnie obejrzeć i wyczyścić wewnątrz. Jarzmo w Polo jest integralną częścią zwrotnicy. Należy oczyścić dokładnie wskazane strzałkami płaszczyzny obu "pazurów" jarzma - chodzi o to, aby klocki mogły swobodnie pracować, a nie klinowały się w rdzy. Teraz istotna rzecz co do klocków: na jedno koło przypadają dwa różne klocki. Jeden inny i drugi inny. Poniżej pokazane jest na zdjęciach - do tłoka zacisku wkładamy ten klocek: Po zewnętrznej czyli ten widoczny przez felgę to ten klocek: Klocki wkładamy w zacisk, ale patrzymy gdzie jest wycięcie na pióro klocka - właśnie w to wycięcie ma wejść klocek: Lekkie puknięcie młoteczka i klocek usiądzie jak należy: Drugi po prostu wpychamy w tłok zacisku - sprężynki nie pozwolą mu wypaść. Tak włożone klocki razem z zaciskiem zakładamy na jarzmo i przykręcamy prowadnice imbusem: Ułatwieniem na ukręconą śrubkę ustalającą tarczę na piaście będzie wkręcenie śruby koła - tarcza będzie siedzieć jak trzeba. Podpompowanie hamulcem po wymianie spowoduje, że po wykręceniu śruby tarcza nadal będzie w tym samym miejscu. Przed jazdą próbną najpierw pompuj pedałem hamulca. Pamiętaj, że świeże klocki czy tarcze zyskują swoją skuteczność dopiero po dotarciu się, co ma miejsce po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, więc bez szarżowania i z głową jazdę próbną przeprowadzaj.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3725-wymiana-tarcz-klock%C3%B3w-polo-ibiza-cordoba-fabia-vag/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi