Krhid Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witam. Jakiś czas temu w Lagunie mojej mamy zaczęły palić się kontrolki -> ABS, SERV, oraz kontrolka od kontroli trakcji. Podłączenie komputera pokazało usterkę przedniego, lewego czujnika ABS. Poniżej zamieszczam krótki poradnik wymiany takiego czujnika ... (w większość samochodów z systemem ABS wymiana wygląda bardzo podobnie). Do tej czynności potrzebne nam będą: Klucz do kół -> w przypadku Laguny II jest to 19 Cosik do podniesienia i podparcia autka Mały śrubokręt płaski Z 20 minut wolnego czasu i trochę cierpliwości Samochód stawiamy na możliwie twardej i płaskiej powierzchni. W moim przypadku wymieniany jest czujnik z lewej strony. Więc poluzowywujemy śruby tego koła, następnie podnosimy autko do góry. Dobrze jest też zostawić samochód na włączonym biegu oraz z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Dla 100% bezpieczeństwa warto też podłożyć coś pod przynajmniej jedno koło. (Gdy podnosimy lewą przednią stronę, podkładamy coś pod tylne prawe koło, i odwrotnie gdy podnosimy prawy przód, kładziemy coś pod lewy tył). Warto też wyposażyć się w jakąś podporę lub drugi lewarek na którym oprzemy samochód na czas pracy. Oczywiście jeśli dysponujemy kanałem, możemy punkt demontażu koła pominąć aczkolwiek dojście nie będzie wygodne. Demontujemy koło. Następnie wsadzamy głowę od prawej strony i ukazuje się nam mniej więcej taki widok: Kabel czujnika jest zamocowany w 3 punktach, bierzemy więc do łapki mały, płaski śrubokręt i podważamy w tych miejscach aż kabelek będzie swobodnie wisiał. Następnie rozpinamy żółtą wtyczkę do której jest wpięty nasz czujnik. Na zdjęciu widać również jedno z miejsc, do których jest umocowany na wcisk kabel czujnika. Gdy już mamy wtyczkę odpiętą oraz kabelek luźno wisi zabieramy się za nasz czujnik, który znajduje się z prawej strony piasty (w przypadku robienia prawej strony, czujnik będzie oczywiście odwrotnie, czyli po lewej ). Bierzemy teraz mały płaski śrubokręt i jedną ręką podważamy widoczne zapięcie delikatnie do góry, natomiast drugą ręką chwytamy za obudowę czujnika i delikatnie go wyciągamy jednocześnie "bujając" nim delikatnie w lewo i prawo. Po tych czynnościach czujnik jest już nasz Miejsce w którym jest on umieszczony jest dość podatne na zanieczyszczenia typu woda, piach, błoto. Czasem wystarczy go wyjąć i wyczyścić czujnik oraz miejsce w którym się znajduje, W moim przypadku konieczna była wymiana. Całość składamy w kolejności odwrotnej do rozbierania Sam czujnik jest na wcisk więc przy montażu nie musimy jego zabezpieczenia ponownie odginać. Stawiamy nasze ati z powrotem na koła, wkładamy kartę i odpalamy. Kontrolki powinny zgasnąć. Możliwe jest że kontrolki abs, serv i kontroli trakcji nie zgasną, czasem może być wymagane podłączenie komputera i "ręczne" wykasowanie błędu. W moim przypadku obyło się bez tego. Powyższy poradnik jest mojego autorstwa, za eksponat dydaktyczny posłużyło mi autko mamy. Pozdrawiam Krhid   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi