ArKos Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Wielu z Nas posiada Escorta z szyberdachem, jednak nie wiele osób posiada ten szyberek w formie elektrycznej. Wersje wyposażone w szyber elektryczny to zazwyczaj RS2000 czasami XR3i. Jednak jak to mówią - dla chcącego nic trudnego. Dla wielu "zabawa z elektryką to czarna magia", ale da się to zrobić. Opisana poniżej procedura dotyczy samochodów, w których po ściągnięciu korby + panelu maskującego powinno się nam ukazać coś takiego. Musimy sprawdzić czy posiadamy możliwość przykręcenia silnika do szybra. Na fotce poniżej widać, iż silnik elektryczny jest montowany na 3 śrubach zaznaczonych czerwonymi kółeczkami. Tutaj na poniższym zdjęciu - mocowanie silnika w odpowiednich miejscach Gdy już to przymocujemy i dopasujemy [odpowiednio należy przykręcać śruby silnika żeby działał popranie] następnie możemy położyć instalacje zasilania. W celu sterowania silnika potrzebne są nam 2 kabelki (+) i (-). Jeżeli nie ma doprowadzonej instalacji można to zrobić na 2 sposoby: I sposób to partyzantka, ale działa. Przewód (+) ciągniemy bezpośrednio od akumulatora [na ten przewód wrzucamy bezpiecznik 15-20A], a (-) ciągniemy z karoserii i podłączamy pod wtyki znajdujące się na kostce silnika. Z doświadczenia wiem, że takie podłączenie działa. II sposób tak jak powinno być fabrycznie. Stwierdziliśmy, że nie ma instalacji więc, przeciągamy 2 kable pod podsufitką i przy prawym podszybiu do skrzynki bezpieczników. [kolor czerwony]. Następnie odkręcamy 5 wkrętów z pod kierownic maskujących całą skrzynkę bezpieczników + przekaźników. Odczepiamy skrzynkę tak żeby mieć podgląd na przekaźniki. Szukamy gniazda oznaczonego żółtą strzałką i sprawdzamy wtyczkę [na zdjęciu oznaczyłem gdzie znajduje się (+) oraz (-) zasilania. Gdy zlokalizujemy tę wtyczkę można od razu sprawdzić czy mamy przekaźnik R18 [zielony] odpowiedzialny za szyby elektryczne + szyberdach elektryczny. Możliwe, że nie posiadamy go i w miejscu jego jest zwora tak jak na zdjęciu. Nie jest powiedziane że będzie działało to na tej zworce, więc musimy się zaopatrzyć w ten przekaźnik. Kolejną rzeczą o której musimy pamiętać to bezpiecznik w skrzynce bezpieczników - ten od szyb elektrycznych nr 22 - 30 A. Po podłączeniu tych kabelków wtyczek, przekaźnika oraz bezpiecznika, całość składamy do kupy i cieszymy się takim widokiem. Zapomniałem nadmienić iż szyberek podłączony tym 2 sposobem, czyli tak jak fabryka wypuszcza działa tylko i wyłącznie przy przekręconym kluczyku minimalnie na 1 pozycję i przy otwartych drzwiach kierowcy [bez przekręcania kluczyka]. Pozdrawiam i życzę miłej pracy. Autor: lukas_s Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/357-elektryka-monta%C5%BC-elektrycznego-szyberdachu-escort/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi