ArKos Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 1. Podnieś samochód i zdejmij koło. 2. Odkręć nakrętki mocujące łącznik stabilizatora (żółty) i nakrętka mocującą końcówkę kierowniczą (czerwony). Potem wybij końcówkę drążka kierowniczego i włóż brechę (lub coś innego) między wahacz a drążek stabilizatora i dognij stabilizator w dół żeby wyjąć łącznik stabilizatora (zielone). 3. Wyjmij zawleczkę z zacisku hamulca (żółty, niebieskim zaznaczyłem w którą stronę wyciągać) a potem wybij trzpień (tak jak pokazuje czerwona strzałka). 4. Podnieś "klapę" i wyjmij klocki hamulcowe. 5. Odkręć śruby mocujące zacisk hamulcowy do zwrotnicy (żółty) - widok od strony silnika i podwieś na czymś cały zacisk. 6. Pociągnij do siebie stare tarcze i zdejmij je. 7. Odłącz przewód czujnika ABS’u (jeżeli masz), odkręć śrubę trzymającą czujnik (czerwony) i jak ci się uda wyjmij go (kierunek zaznaczyłem na żółto), jak nie zostaw i uważaj na niego. 8. Odkręć nakrętkę sworznia wahacza (czerwony), wybij śrubę blokującą ten sworzeń i wybij w dół (zaznaczyłem na żółto) sworzeń z wahaczem. 9. Zdejmij opaski osłony przegubu i zdejmij osłonę. 10. Odłącz przegub od półosi rozszerzając pierścień (który jest trochę schowany w przegubie (nie było jak zrobić fotki niestety). 11. Odkręć nakrętki trzymające u góry kolumnę zawieszenia (czerwony) trzymając kolumnę bo inaczej zleci. 12. Wybij przegub: 13. Odkręć śrubę trzymającą amortyzator (żółty) i wybij go (kierunek zaznaczyłem czerwonym): 14. Nabij amortyzator na nową zwrotnice i złóż teraz wszystko w odwrotnej kolejności. Autor: Borys Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/340-podwozie-wymiana-zwrotnicy-przedniej-escort-mk7/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi