ArKos Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Powodem dla którego byłem zmuszony wymienić piastę były świecące się kontrolki ABS i TC,na koniec doszedł jeszcze nie działający prędkościomierz.Bywało że po dłuższej jeździe kontrolki gasły i wszystko działo poprawnie,ale np czar pryskał po użyciu klaksonu??? Z racji tego że padał licznik,na cel poszło przednie lewe koło,ponieważ z niego czytana jest prędkość. Dla pewności diagnoza komputerowa-błąd C0035 czujnik przedniego lewego koła,przerwa w obwodzie. Zabieramy się za wymianę.Dodam że odłączyłem akumulator. Do odkręcenia nakrętki piasty (przegubu) potrzebny będzie klucz 30mm,ja użyłem gięty oczkowy + dobra rura na przedłużenie.Z racji tego że było wymagane użycie dużej siły samochód stał jeszcze na kołach.Ściągamy kapsel,wyjmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętkę,śmiało,nic nie odpadnie Teraz ściągamy koło,bo w dalszej części musimy zdemontować hamulce itd.Można od razu odłączyć przewód od czujnika ABS.W pierwszej kolejności demontujemy zacisk hamulcowy,czyli to coś warto przygotować sobie kawałek drutu lub sznurka do podwieszenia zacisku.Do odkręcenia użyłem bita torx T45,może też być imbus 7mm.Ściągamy kapselki osłaniające śruby i odkręcamy zacisk. Na mojej tarczy nie było żadnego rantu,więc wszystko wysunęło się bez problemu.Podwieszamy zacisk i nic z nim więcej nie robimy,nie będzie potrzeby odpowietrzania układu hamulcowego. Następnie demontujemy element do którego był przykręcony zacisk,do tego potrzebny będzie klucz nasadowy lub oczkowy 18mm.W tym momencie poległem bo miałem tylko zwykłą 18-kę która rozszerzała się do 19-ki,no i kicha.ale... Ale powiedzmy że to odkręciłem,teraz będzie nam łatwo zdjąć tarczę hamulcową ,którą odkręcamy od piasty,w moim przypadku imbus 5mm teraz musimy wybić do tyłu półoś (przegub),siedzi tak dobrze że potrzebny będzie spory młotek i jakiś kawałek klocka drewnianego,uderzenie przez klocek nie uszkodzi nam gwintu. Jak już się cofnie,mamy dobre dojście do śrub trzymających piastę,jeżeli tego nie zrobimy,przegub nie da nam wystarczającej przestrzeni do odkręcenia piasty. Klucz nasadowy torx E18 +grzechotka. po odkręceniu,możemy już wyjąć piastę,jak nie będzie chciała wyjść możemy delikatnie puknąć młotkiem.Na pewno odpadnie też osłona tarczy,która jest przykręcona tymi samymi śrubami co piasta. wysuwamy piastę z półosi Teraz zakładamy nową piastę i lecimy wszystkie czynności od tyłu. Nakrętkę piasty (przegubu),musimy dokręcić do oporu. Wszystkie czynności były wykonane bez użycia kanału. Efektem końcowym był powrót sprawności systemu ABS i TC no i oczywiście działający prędkościomierz. Autor: voodoo Źródło: http:/forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/335-podwozie-wymiana-przedniej-piasty-astra-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi